VW Touareg: nejpopulárnější luxusní SUV v Německu

Před pár dny zveřejnil Volkswagen zajímavou tiskovou zprávu. Podle ní je Touareg nejprodávanějším luxusním SUV na německém trhu. Od ledna do února se ho prodalo 5 421 kusů, přičemž od začátku výroby na podzim v roce 2002 „udal“ VW celosvětově už přes 74 tisíc kusů.

Nejvíce se Touareg prodává s motorem 2.5 TDI, pětiválcovým nafťákem o výkonu 128 kW; podíl na prodejích činí monstrózních 70 procent. O tom, že jde o motorizaci poměrně slabou, svědčí zrychlení na stovku: 12,4 s. Kombinovaná spotřeba pak činí 9,6 l nafty, což je naopak vzhledem k hmotnosti cca 2,2 tuny docela příznivé.

Ideálním kompromisem mezi dynamikou a spotřebou je benzínový motor 3.2 V6, s nímž Touareg na stovku zrychlí za 9,9 s a spotřebuje 13,5 l benzínu. S tímto motorem je vůz dražší jen o 50 tisíc. Mimochodem, V10 TDI se na prodejích podílí 15 procenty (a pak že ti, co na to mají, nekupují naftové motory...). Zbývajících patnáct procent pak připadá na zmíněné benzíňáky.

Tip: Test Touaregu s motorem V10 TDI

Model

3.2 V6

4.2 V8

2.5 R5 TDI

5.0 V10 TDI

Základní parametry
Délka (mm) 4754
Šířka (mm) 1928
Výška (mm) 1726 1726 1726 1703
Rozvor (mm) 2855
Hmotnost min./max. (kg) 2174 2250 2194 2449
Kola/pneumatiky 235/65 R17,
litá
255/60 R17,
litá
235/65 R17,
litá
255/55 R18,
litá
Zavazadlový prostor (l) 555/1570
Palivová nádrž (l) 100
Motor
Objem ccm 3189 4172 nz 4921
Druh motoru zážehový zážehový vznětový,
přeplňovaný
vznětový,
přeplňovaný
Válců/ventilů 6/4 8/4 5/nz 10/4
Výkon (kW)/otáčky 162/5800 228/6200 128/3500 230/3750
Točivý moment (N.m)/otáčky 305/3200 410/3000 400/2000 750/2000
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 automatická/6 manuální/6 automatická/6
Poháněná kola 4x4 4x4 4x4 4x4
Brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 201 218 184 225
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,9 8,1 12,4 7,8
Palivo natural 95 natural 95 nafta nafta
Spotřeba (l/100 km) 19,1/10,8/13,5 20,3/11,1/14,5 12,5/8,2/9,6 16,6/9,8/12,2
Cena (Kč)
Manuál 1 533 200 - 1 480 200 -
Automat 1 608 900 2 045 300 1 556 200 2 424 600

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků