VW Touareg eHybrid má české ceny. Je levnější než V8, zcela ho však nenahradí

V minulých týdnech byste v konfigurátoru Volkswagenu Touareg našli pouze benzinový šestiválec TSI. Teď je situace jiná, od dnešního dne navíc můžete objednávat i očekávané plug-in hybridy.

Současná generace SUV Touareg je posledním Volkswagenem, ve kterém se nabízel osmiválcový naftový motor. Včera jsme si při vzpomínce na něj posteskli, protože už nadobro zmizel z českého trhu, je ale potřeba jít dál, přičemž jedinou současnou cestou je rozsáhlá elektrifikace. Že bude bude mít Volkswagen Touareg verzi do zásuvky, víte už dlouho, a přímo se nabízelo, že půjde o tu samou techniku, jakou lze už od loňska pořídit v Audi Q7. Nyní už vůz dorazil také do Česka.

Skvělý osmiválec 4.0 TDI nadobro odešel z Česka. Po VW se ho vzdalo už i Audi

Skvělý osmiválec 4.0 TDI nadobro odešel z Česka. Po VW se ho vzdalo už i Audi

Volkswagen vlajkové lodi nadělil hned dvě verze do zásuvky. Obě kombinují třílitrový šestiválec TSI (250 kW) s elektromotorem (100 kW), navzdory stejné pohonné technice však mají rozdílné systémové výkony (rozdíl je dán pouze softwarem). Je to tím, že zatímco výkonově slabší eHybrid platí za běžnou, řekněme luxusnější verzi, ten silnější si vzala do parády sportovní divize značky na světě je tak první sériově vyráběné elektrifikované erko.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Výkonově slabší eHybrid má 280 kW (375 koní) a je dostupný s liniemi Atmosphere a Elegance. Doplnil nabídku motorů 3.0 TSI/250 kW a 3.0 TDI/210 kW, které nedávno prošly emisní úpravou. Základní cena hybridu činí 2.018.900 Kč, oproti běžným verzím ale dostanete ve standardu Innovision Cockpit, střešní okno, čtyřzónovou klimatizaci místo dvouzónové a litá 19" kola. Připlatit si můžete za vzduchové pérování bez natáčení zadních kol, objednat ale nelze pakety R-Line, Black Style či rezervní kolo.

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Touareg R je trochu jiná káva. Jakožto nový vrchol nabídky nabízí systémový výkon 340 kW (462 koní), vždy je osazen paketem Black Style s černou maskou chladiče a jeho výbava vychází z linie R-Line. Oproti ní ale ve standardu dostanete třeba světlomety IQ.Light, Innovision Cockpit, čtyřzónovou klimatizaci, sportovní vyhřívaný multifunkční volant, kožené čalounění Vienna R, 20“ kola Braga či podsvícené prahové lišty.

Cena Volkswagenu Touareg R na českém trhu činí 2.212.900 Kč, v porovnání s nyní již ukončenou verzí V8 4.0 TDI tedy ušetříte. Touareg V8 totiž v době vstupu na náš trh stál 2.294.900 Kč (Atmosphere i Elegance) a sportovnější R-Line začátkem letošního roku, když bylo ještě možné motor V8 objednat, vycházel na 2.409.900 Kč.

TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

S novým erkem, které má vyšší systémový výkon než V8, ušetříte, jak ale vyplývá z našeho srovnání technických údajů, rychlejší nebudete. I kvůli 17,9kWh akumulátoru je totiž hybrid těžší než osmiválec a dynamikou má blíže k šestiválci 3.0 TSI s výkonem 250 kW. Taková je dnes doba…

VW Touareg: Srovnání motorů 3.0 TSI a 4.0 TDI s novými PHEV agregáty
Motor 3.0 TSI 3.0 TSI
eHybrid
4.0 TDI R eHybrid
Zdvihový objem [cm3] 2995 2995 3956 2995
Válce/ventily 6/4 6/4 8/4 6/4
Největší výkon motoru [kW] 250/5000 250/5000 310/3500 250/5000
Točivý moment motoru [N.m] 450/1340 450/1340 900/1250 450/1340
Největší výkon el. motoru [kW] - 100 - 100
Točivý moment el. motoru [N.m] - 370 - 370
Komb. výkon/toč. moment [kW/N.m] - 280/600 - 340/700
Akumulátor [typ/kWh] - Li-Ion/17,9 - Li-Ion/17,9
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9 6,5 4,9 5,6
Max. rychlost [km/h] 250 225 250 240
Max. rychlost – EV mód [km/h] - 135 - 135
Dojezd na elektřinu WLTP [km] - 42-48 - 42-48
Spotřeba [l/100 km] 9,0 2,3-2,4 7,4 2,3-2,4
Provozní  hmotnost [kg] 2005 2435 2305 2435
Doba nabíjení doma/7,2kWh [h] - 8/2,5 - 8/2,5

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg je SUV vyráběné v Bratislavě. Pod kapotou má leccos společného s Porsche Cayenne a druhou generací Audi Q7. S pneumatickým podvozkem a skvělým osmiválcem TDI se Touareg může směle měřit s prémiovými SUV. V roce 2018 byla představena už třetí generace tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test VW Touareg 3.0 TSI • Test Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI • VW Touareg vs. Audi Q7

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 2 příspěvky
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků