VW Touareg BlueMotion Hybrid dostane přeplňovaný šestiválec

Německá automobilka Volkswagen ohlásila vývoj hybridní verze modelu Touareg, která se od příštího roku objeví v nabídkách pod názvem BlueMotion Hybrid. Nedávno představená předprodukční verze v sobě ukrývá kompresorem přeplňovaný 3,0 litrový šestiválec disponující výkonem 245 kW / 333 koní, jemuž sekunduje 38 kW elektromotor napájený z 288 V niklových baterii. Druhá možnost pohonu je přitom přímo určena pro jízdu po městě, kde není výkon až natolik důležitý, v případu silnějšího sešlápnutí plynového pedálu se však samozřejmě do práce zapojí i mnohem výkonnější šestiválec.

S touto pohonnou výbavou dosahuje VW Touareg poměrně zajímavých parametrů, podle údajů výrobce se kombinovaná spotřeba pohybuje těsně pod 9 l/100 km a na jeden kilometr vyprodukuje 210 gramů emisí CO2. I navzdory tomu, že „čistý“ Touareg je oproti běžné verzi úspornější až o 25 procent, zrychlení z nuly na stovku, které zvládne za 6,8 vteřin, jen potvrzuje, že nepatří mezi žádné líné mastodonty. Nic to ovšem nemění na tom, že tyto vozy pro úspornou jízdu stavěné nikdy nebyly a tak je nutno brát některá prohlášení výrobce opravdu s rezervou...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
VW Touareg BlueMotion Hybrid a jeho vnitřnosti  
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků