VW Touareg a Phaeton 3.0 V6 TDI s českými cenami

Na začátku příštího roku rozšíří nabídku motorů Volkswagenu Touareg silný třílitrový nafťák se vstřikováním Common Rail a výkonem 165 kW. Oproti Audi A6, kde byl motor uveden poprvé, má ale točivý moment 500 Nm (A6 jen 450 Nm) v 1 750 otáčkách. Dodávat se bude výhradně s tiptronicem, na stovku s ním Touareg zrychlí za 9,9 s, kombinovaná spotřeba bude činit 10,9 l na sto km. Nejslabším nafťákem je 2.5 TDI R5 128 kW (12,4-12,9 s; 9,6-9,9 l), nejsilnějším pak 5.0 V10 TDI s výkonem 230 kW (7,8 s; 12,2 l). Cena modelu 3.0 V6 TDI bude 1 690 400 Kč, což je o čtvrt milionu více, než kolik stojí verze s motorem 2.5 TDI R5.

Stejný motor také doplní nabídku motorů Phaetonu. Vůz s ním na stovku zrychlí za 8,8 s a jeho maximálka bude 234 km/h. Motor je s koly spojen automatickým šestikvaltem tiptronic a spotřebuje 9,6 l nafty na sto km. Oproti Touaregu má ale točivý moment jen 450 Nm mezi 1 400-3 250 ot. Cena pětisedadlového modelu je 1 917 200 Kč, cena čtyřsedadlové verze 2 363 500 Kč. S motorem 3.2 V6 177 kW stojí Phaeton více, 2 011 300 Kč.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků