VW Touareg a Phaeton 3.0 V6 TDI s českými cenami

Na začátku příštího roku rozšíří nabídku motorů Volkswagenu Touareg silný třílitrový nafťák se vstřikováním Common Rail a výkonem 165 kW. Oproti Audi A6, kde byl motor uveden poprvé, má ale točivý moment 500 Nm (A6 jen 450 Nm) v 1 750 otáčkách. Dodávat se bude výhradně s tiptronicem, na stovku s ním Touareg zrychlí za 9,9 s, kombinovaná spotřeba bude činit 10,9 l na sto km. Nejslabším nafťákem je 2.5 TDI R5 128 kW (12,4-12,9 s; 9,6-9,9 l), nejsilnějším pak 5.0 V10 TDI s výkonem 230 kW (7,8 s; 12,2 l). Cena modelu 3.0 V6 TDI bude 1 690 400 Kč, což je o čtvrt milionu více, než kolik stojí verze s motorem 2.5 TDI R5.

Stejný motor také doplní nabídku motorů Phaetonu. Vůz s ním na stovku zrychlí za 8,8 s a jeho maximálka bude 234 km/h. Motor je s koly spojen automatickým šestikvaltem tiptronic a spotřebuje 9,6 l nafty na sto km. Oproti Touaregu má ale točivý moment jen 450 Nm mezi 1 400-3 250 ot. Cena pětisedadlového modelu je 1 917 200 Kč, cena čtyřsedadlové verze 2 363 500 Kč. S motorem 3.2 V6 177 kW stojí Phaeton více, 2 011 300 Kč.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků