VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

Další novinka z řady výkonných čtyřkolek od VW prochází testováním na německém Nürburgringu. Nový Volkswagen Tiguan R byl zde spatřen již zcela bez maskování.

Volkswagen již dříve oznámil, že svou výkonnou řadu R po vzoru Golfu R plánuje postupně rozšířit i na portfolio crossoverů a SUV. Ostatně recept silné čtyřkolky se sportovnějším charakterem nám již představil u malého T-Rocu R. Nyní se ovšem čeká na dalšího adepta, jelikož testování už pomalu dokončuje i větší Tiguan R.

Prototyp byl opět spatřen na Nürburgringu a ukazuje tradičně přiostřenou fasádu. Model dostane agresivnější nárazníky, nová litá kola výhradně určena pro řadu R, čtveřici výfukových koncovek vzadu a nepochybně bude sedět o pár milimetrů blíže k zemi se sportovně naladěným podvozkem.

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Pod kapotou se předpokládá naprostá klasika, kterou již používá Golf R, T-Roc R a rovněž sourozenec Tiguanu R, španělská Cupra Ateca. Řeč je o přeplňovaném čtyřválci 2.0 TSI, jenž by mohl nabídnout zavedené hodnoty 221 kW (300 koní) a 400 N.m točivého momentu. Tedy přesně jako u výše zmíněných modelů.

I když bychom tuto cestu asi nečekali, objevují se rovněž spekulace, že by Tiguan nabídl z dvoulitru o pár koní více, a to v rámci dodržení hierarchie nad T-Rocem R. Zbožným přáním je myšlenka zasazení nového šestiválce VR6, který podle všeho Volkswagen chystá pro ostrý Arteon R s výkonem přes 400 koní (294 kW).

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Každopádně bude Tiguan R vybaven pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovou DSG převodovkou. Očekává se i silnější brzdová soustava vypůjčená z Golfu R a pochopitelně lehce vyšperkovaný interiér se sportovním volantem a sedačkami.

Pokud se nedočkáme dříve, oficiální premiéra ostré novinky by mohla proběhnout na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 63 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků