VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

Další novinka z řady výkonných čtyřkolek od VW prochází testováním na německém Nürburgringu. Nový Volkswagen Tiguan R byl zde spatřen již zcela bez maskování.

Volkswagen již dříve oznámil, že svou výkonnou řadu R po vzoru Golfu R plánuje postupně rozšířit i na portfolio crossoverů a SUV. Ostatně recept silné čtyřkolky se sportovnějším charakterem nám již představil u malého T-Rocu R. Nyní se ovšem čeká na dalšího adepta, jelikož testování už pomalu dokončuje i větší Tiguan R.

Prototyp byl opět spatřen na Nürburgringu a ukazuje tradičně přiostřenou fasádu. Model dostane agresivnější nárazníky, nová litá kola výhradně určena pro řadu R, čtveřici výfukových koncovek vzadu a nepochybně bude sedět o pár milimetrů blíže k zemi se sportovně naladěným podvozkem.

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Pod kapotou se předpokládá naprostá klasika, kterou již používá Golf R, T-Roc R a rovněž sourozenec Tiguanu R, španělská Cupra Ateca. Řeč je o přeplňovaném čtyřválci 2.0 TSI, jenž by mohl nabídnout zavedené hodnoty 221 kW (300 koní) a 400 N.m točivého momentu. Tedy přesně jako u výše zmíněných modelů.

I když bychom tuto cestu asi nečekali, objevují se rovněž spekulace, že by Tiguan nabídl z dvoulitru o pár koní více, a to v rámci dodržení hierarchie nad T-Rocem R. Zbožným přáním je myšlenka zasazení nového šestiválce VR6, který podle všeho Volkswagen chystá pro ostrý Arteon R s výkonem přes 400 koní (294 kW).

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Každopádně bude Tiguan R vybaven pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovou DSG převodovkou. Očekává se i silnější brzdová soustava vypůjčená z Golfu R a pochopitelně lehce vyšperkovaný interiér se sportovním volantem a sedačkami.

Pokud se nedočkáme dříve, oficiální premiéra ostré novinky by mohla proběhnout na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků