VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

Další novinka z řady výkonných čtyřkolek od VW prochází testováním na německém Nürburgringu. Nový Volkswagen Tiguan R byl zde spatřen již zcela bez maskování.

Volkswagen již dříve oznámil, že svou výkonnou řadu R po vzoru Golfu R plánuje postupně rozšířit i na portfolio crossoverů a SUV. Ostatně recept silné čtyřkolky se sportovnějším charakterem nám již představil u malého T-Rocu R. Nyní se ovšem čeká na dalšího adepta, jelikož testování už pomalu dokončuje i větší Tiguan R.

Prototyp byl opět spatřen na Nürburgringu a ukazuje tradičně přiostřenou fasádu. Model dostane agresivnější nárazníky, nová litá kola výhradně určena pro řadu R, čtveřici výfukových koncovek vzadu a nepochybně bude sedět o pár milimetrů blíže k zemi se sportovně naladěným podvozkem.

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Pod kapotou se předpokládá naprostá klasika, kterou již používá Golf R, T-Roc R a rovněž sourozenec Tiguanu R, španělská Cupra Ateca. Řeč je o přeplňovaném čtyřválci 2.0 TSI, jenž by mohl nabídnout zavedené hodnoty 221 kW (300 koní) a 400 N.m točivého momentu. Tedy přesně jako u výše zmíněných modelů.

I když bychom tuto cestu asi nečekali, objevují se rovněž spekulace, že by Tiguan nabídl z dvoulitru o pár koní více, a to v rámci dodržení hierarchie nad T-Rocem R. Zbožným přáním je myšlenka zasazení nového šestiválce VR6, který podle všeho Volkswagen chystá pro ostrý Arteon R s výkonem přes 400 koní (294 kW).

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Každopádně bude Tiguan R vybaven pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovou DSG převodovkou. Očekává se i silnější brzdová soustava vypůjčená z Golfu R a pochopitelně lehce vyšperkovaný interiér se sportovním volantem a sedačkami.

Pokud se nedočkáme dříve, oficiální premiéra ostré novinky by mohla proběhnout na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků