VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

Další novinka z řady výkonných čtyřkolek od VW prochází testováním na německém Nürburgringu. Nový Volkswagen Tiguan R byl zde spatřen již zcela bez maskování.

Volkswagen již dříve oznámil, že svou výkonnou řadu R po vzoru Golfu R plánuje postupně rozšířit i na portfolio crossoverů a SUV. Ostatně recept silné čtyřkolky se sportovnějším charakterem nám již představil u malého T-Rocu R. Nyní se ovšem čeká na dalšího adepta, jelikož testování už pomalu dokončuje i větší Tiguan R.

Prototyp byl opět spatřen na Nürburgringu a ukazuje tradičně přiostřenou fasádu. Model dostane agresivnější nárazníky, nová litá kola výhradně určena pro řadu R, čtveřici výfukových koncovek vzadu a nepochybně bude sedět o pár milimetrů blíže k zemi se sportovně naladěným podvozkem.

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Pod kapotou se předpokládá naprostá klasika, kterou již používá Golf R, T-Roc R a rovněž sourozenec Tiguanu R, španělská Cupra Ateca. Řeč je o přeplňovaném čtyřválci 2.0 TSI, jenž by mohl nabídnout zavedené hodnoty 221 kW (300 koní) a 400 N.m točivého momentu. Tedy přesně jako u výše zmíněných modelů.

I když bychom tuto cestu asi nečekali, objevují se rovněž spekulace, že by Tiguan nabídl z dvoulitru o pár koní více, a to v rámci dodržení hierarchie nad T-Rocem R. Zbožným přáním je myšlenka zasazení nového šestiválce VR6, který podle všeho Volkswagen chystá pro ostrý Arteon R s výkonem přes 400 koní (294 kW).

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Každopádně bude Tiguan R vybaven pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovou DSG převodovkou. Očekává se i silnější brzdová soustava vypůjčená z Golfu R a pochopitelně lehce vyšperkovaný interiér se sportovním volantem a sedačkami.

Pokud se nedočkáme dříve, oficiální premiéra ostré novinky by mohla proběhnout na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků