VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

Další novinka z řady výkonných čtyřkolek od VW prochází testováním na německém Nürburgringu. Nový Volkswagen Tiguan R byl zde spatřen již zcela bez maskování.

Volkswagen již dříve oznámil, že svou výkonnou řadu R po vzoru Golfu R plánuje postupně rozšířit i na portfolio crossoverů a SUV. Ostatně recept silné čtyřkolky se sportovnějším charakterem nám již představil u malého T-Rocu R. Nyní se ovšem čeká na dalšího adepta, jelikož testování už pomalu dokončuje i větší Tiguan R.

Prototyp byl opět spatřen na Nürburgringu a ukazuje tradičně přiostřenou fasádu. Model dostane agresivnější nárazníky, nová litá kola výhradně určena pro řadu R, čtveřici výfukových koncovek vzadu a nepochybně bude sedět o pár milimetrů blíže k zemi se sportovně naladěným podvozkem.

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Pod kapotou se předpokládá naprostá klasika, kterou již používá Golf R, T-Roc R a rovněž sourozenec Tiguanu R, španělská Cupra Ateca. Řeč je o přeplňovaném čtyřválci 2.0 TSI, jenž by mohl nabídnout zavedené hodnoty 221 kW (300 koní) a 400 N.m točivého momentu. Tedy přesně jako u výše zmíněných modelů.

I když bychom tuto cestu asi nečekali, objevují se rovněž spekulace, že by Tiguan nabídl z dvoulitru o pár koní více, a to v rámci dodržení hierarchie nad T-Rocem R. Zbožným přáním je myšlenka zasazení nového šestiválce VR6, který podle všeho Volkswagen chystá pro ostrý Arteon R s výkonem přes 400 koní (294 kW).

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Každopádně bude Tiguan R vybaven pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovou DSG převodovkou. Očekává se i silnější brzdová soustava vypůjčená z Golfu R a pochopitelně lehce vyšperkovaný interiér se sportovním volantem a sedačkami.

Pokud se nedočkáme dříve, oficiální premiéra ostré novinky by mohla proběhnout na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 18 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik