VW Tiguan R přijel do Česka. Ostré SUV o 320 koních může mít i výfuk Akrapovič

Volkswagen postupně rozšiřuje nabídku verzí modernizovaného Tiguanu u nás. Do prodeje tak už míří i nejsilnější „erko“.

Nedlouho poté, co jsme si probrali cenovky prvních dostupných verzí rozsáhle modernizovaného Volkswagenu Tiguan, se již v konfigurátoru objevuje i jeho nejsilnější varianta R. Jakožto samostatná úroveň výbavy v nabídce je specifikace ostrého Tiguanu R jednoduchá – jedna výbava, jedna motorizace a zbytek řeší seznam příplatkových prvků. Za minimálně 1.519.900 Kč dostanete následující:

Pod kapotou se objevuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec EA888 v nejaktuálnější verzi s výkonem 235 kW (320 koní) – tedy stejný motor, který najdete v novém Arteonu R i Golfu R. Výhradní součástí ústrojí je pohon všech kol a sedmistupňový automat DSG. Z nuly na 100 km/h zrychlí SUV za 4,9 sekundy, maximálně pak dosáhne elektronicky limitovaných 250 km/h.

Nový VW Golf Alltrack dorazil do Česka. Jak si stojí proti Škodě Octavia Scout?

Nový VW Golf Alltrack dorazil do Česka. Jak si stojí proti Škodě Octavia Scout?

Kromě výše zmíněného je „erko“ vybaveno i systémem vektorování točivého momentu, silnějším brzdovým systémem, progresivním řízením a nově naladěným adaptivním podvozkem s nižší světlou výškou o 10 mm. Sportovní jízdní režim Race má Tiguan R dostupný pod samostatným R tlačítkem na multifunkčním volantu.

K obligátnímu R bodykitu, lehkým 20palcovým kolům Misano a speciálním R dekorům v interiéru přidává Tiguan standardně také chytré LED Matrix světlomety IQ.Light, automatickou třízónovou klimatizaci, vyhřívání volantu, předních i zadních sedaček a trysek ostřikovačů, adaptivní tempomat, parkovací asistent se senzory vpředu i vzadu v rámci rozsáhlého souboru asistenčních systémů IQ.Drive s funkcí Travel Assist, dále 10,25palcový přístrojový štít a mimo jiné také 8palcový infotainment s navigací.

Audi A3 45 TFSI e má české ceny. 30 kW navíc dá levně, začíná na 1.140.900 Kč

Audi A3 45 TFSI e má české ceny. 30 kW navíc dá levně, začíná na 1.140.900 Kč

Z příplatků se hodí zmínit tradiční „erková“ modrá metalíza Lapiz (18.100 Kč), jelikož jediným nepříplatkovým lakem karoserie je nemetalická bílá Pure. Dále můžete utratit peníze za 21palcová kola Estoril (19.200 Kč), head-up displej (13.500 Kč), zadní parkovací kameru (9800 Kč), panoramatické střešní okno (30.500 Kč) nebo laděný výfukový systém Akrapovič (97.000 Kč).

Volkswagen Tiguan R: Technické údaje a česká cena
Motorizace 2.0 TSI DSG 4Motion
Zdvihový objem [cm3] 1984
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 235/-
Točivý moment [N.m/min-1] 420/2100-5350
Převodovka 7A
Maximální rychlost [km/h] 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,9
Provozní hmotnost [kg] 1794
Spotřeba [l/100 km] 8,1
Základní cena R [Kč] 1.519.900

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků