VW Tiguan 2.0 BiTDI: Podívejte se, jak zrychluje a co umí s telefonem

Volkswagen přidává do nabídky pro model Tiguan několik dalších motorů. Tím nejzajímavějším je samozřejmě dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr, který jsme vyzkoušeli nedaleko Mnichova.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Naměřená dynamika (vs. Tiguan 2.0 TDI 140 kW)
  2. Co dokáže s telefonem?

Shodou okolností jsme v poslední době vydali hned několik článků na téma nového Volkswagenu Tiguan. Nedlouho po té, co se tato novinka dostavila do naší redakce, totiž přišla ještě také mezinárodní prezentace, kde automobilka kromě jiného představila vrcholnou naftovou jednotku nabízející 176 kW (240 k). Jak s ní Tiguan jezdí? 

Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Co se techniky týká, žádná velká překvapení nečekejte. Motor je totiž stejný s tím, co už dříve dostal současný Passat. Bavíme se tedy o řadě EA288, o objemu válců 1968 cm3 a o základních parametrech 176 kW (240 k) a 500 Nm. Pokud si chcete připomenout, jak systém dvou různě velkých turbodmychadel funguje, poslouží vám přiložené video. 

Stejně jako u Passatu je i v Tiguanu tento motor vždy doplněn o pohon všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. I ta je v podstatě identická s tím, co používá dříve představený sourozenec, má ale jinak nastavené převodové poměry. Samozřejmostí je také důkladná péče o emise, takže tu najdete systém vstřikování močoviny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan můžete dostat v několika různých variantách včetně sportovního
R-Line nebo terénního provedení (vpravo)

Základní údaje slibují dost zajímavé věci a nakonec už dřívější test Passatu s motorem 2.0 BiTDI ukázal, že tento čtyřválec funguje výborně. Poměrně těžký Tiguan (provozní hmotnost 1795 kg) rozjede na stovku za 6,5 s a maximálně vůz zvládne 228 km/h. 

Test Volkswagen Passat 2.0 BiTDI B8: Jak jezdí ten nejsilnější?  

Test Volkswagen Passat 2.0 BiTDI B8: Jak jezdí ten nejsilnější?  

Naměřená dynamika 

Lepší službu než popisování dojmů ze zajímavé akcelerace udělají přesná čísla, a proto jsme také vrcholné biturbo během prezentace změřili. Výsledky ale berte jako předběžné, protože se nám nepodařilo najít dostatečně dlouhý a úsek rovné silnice (proto máme maximální rychlost zatím pouze 130 km/h) a protože silnice byla lehce mokrá.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dynamika vrcholnému dieselu v kontextu modelu Tiguan opravdu neschází. Rychlost 200 km/h zvládá s velkým přehledem 

Dvakrát přeplňované TDI se svým charakterem blíží benzinovým jednotkám. Nabízí solidní a plynulý zátah až k pěti tisícům, kam převodovka ve sportovním režimu motor také dotočí. Výsledek sprintu z nuly na 100 km/h ale nakonec nebyl tak zajímavý, jak slibují oficiální údaje. Přesně řečeno byl zhruba o sekundu horší. Měřili jsme ale, tak jako vždy, opět s dvojicí osob na palubě. 

Připravujeme test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7

Připravujeme test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7

V tabulce najdete přesná čísla a srovnání s nedávno testovanou slabší verzí o výkonu 140 kW. Naměřený rozdíl při sprintu na 100 km/h jsou téměř přesně dvě sekundy. Jenom pro připomenutí, uváděná čísla představují průměr nejlepšího pokusu v každém směru. 

Zrychlení: Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI vs. 2.0 TDI
  2.0 BiTDI 176 kW 2.0 TDI 140 kW
0-50 km/h (s) 2,70 3,13
0-100 km/h (s) 7,57 9,56
0-130 km/h (s) 12,46 15,63
     
30-50 km/h (s) 1,16 1,54
50-70 km/h (s) 1,46 2,10
80-120 km/h (s) 5,32 6,84

A zde ještě graf. Je zajímavé, že na prvních metrech je průběh zrychlení u 140 i 1760 kW prakticky totožný, od 50 km/h výše už ale biturbo naplno předvádí to, za co jste si připlatili. Nejrychlejší naftový Tiguan má pak dost elánu k tomu, abyste překročili 200 km/h, nad rychlostí 220 km/h už ale začne vítězit aerodynamický odpor. Hodnocení spotřeby si raději necháme na klasický český test. 

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá akcelerace 0-130 km/h. Červená křivka představuje Tiguan 2.0 TDI 140 kW, modrá vrcholné naftové biturbo. Obě auta měla pohon všech
kol a sedmistupňový automat

Jak vidíte z fotek, do rukou se nám dostalo terénní provedení postavené na osmnáctipalcových kolech. I tato verze umí být v zatáčkách velmi jistá a v kombinaci s hodně schopným dieselem nabízejícím kromě jiného velmi slušnou odezvu na plyn je možné si jízdu po okreskách patřičně užít, zároveň jsme se ale těšili velice solidnímu pohodlí, které nedávno testované provedení s výkonem 140 kW postavené na dvacítkách nenabízelo. 

Volkswagen v rámci prezentace ovšem představil ještě několik „konektivních“ novinek, o kterých se více dočtete v další kapitole. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Naměřená dynamika (vs. Tiguan 2.0 TDI 140 kW)
  2. Co dokáže s telefonem?
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků