VW T-Roc R ukazuje českou cenu. Je o dost levnější než Golf R i Ateca Cupra

Také nejostřejší varianta Volkswagenu T-Roc již vstupuje na český trh. Zvýšené „erko“ vychází překvapivě levněji než samotný Golf R, s nímž sdílí techniku.

Přednosti Volkswagenu T-Roc R jsou naprosto zřejmé. Jakožto nejrychlejší a nejvýkonnější T-Roc v nabídce má pod kapotou známý dvoulitr 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m, standardně používá pohon všech kol, sedmistupňové DSG, tužší sportovní podvozek, silnější brzdovou soustavu, jezdí na 18palcových lehkých kolech, stovku dá za 4,8 sekundy a maximálně zvládne limitovaných 250 km/h.

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

České zastoupení VW již zveřejňuje základní cenovku T-Rocu R, která bude startovat na 1.042.900 Kč. Ve srovnání s nyní odchozí, ale stále prodávanou, generací Golfu R je tedy SUV s identickou technikou o 87.000 levnější (Golf R začíná na částce 1.129.900 Kč). A kdo by hleděl po koncernovém sourozenci od Cupry, musí za stejnou techniku zaplatit ještě více – Ateca totiž startuje na 1.224.900 Kč.

Z této sebranky tedy T-Roc R vychází nejlevněji, přitom základní výbavou určitě nezklame. V základu tedy čekejte rovněž LED světlomety, čtveřici koncovek výfuku, střešní spoiler, sportovní kožený volant s pádly, automatickou klimatizaci Climatronic, digitální přístrojový štít, infotainment Composition Media, asistent parkování a jízdy v pruhu nebo i vyhřívání předních sedadel a trysek ostřikovačů.

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Z příplatků zatím VW odhaluje ceny například kožených potahů sedadel (40.600 Kč), výfukového systému Akrapovič (90.200 Kč), větších 19palcových kol (15.200 Kč) nebo lakování panelů interiéru v modrém odstínu (2800 Kč).

Konfigurátor modelu spustí české zastoupení po úplné homologaci, některé cenovky příplatkových dílů tedy zatím neznáme. Každopádně se ale v nabídce T-Rocu R objeví i zatmavená okna, panoramatické střešní okno, širší balíček asistenčních systémů, adaptivní LED světlomety, bezklíčový přístup, elektrické ovládaní dveří kufru, prémiový audiosystém Beats nebo adaptivní podvozek DCC.

Volkswagen T-Roc R – technické údaje a česká cena
Motor 2.0 TSI 4Motion
Zdvihový objem [cm3] 1984
Válce/ventily 4/4
Převodovka 7A
Výkon [kW/min] 221/5300-6500
Točivý moment [Nm/min] 400/2000-5200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,8
Maximální rychlost [km/h]  250
Pohotovostní​ hmotnost [kg]  1575
Spotřeba paliva [l/100 km] 7,7-7,5
Základní cena [Kč] 1.042.900
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků