VW T-Roc R ukazuje českou cenu. Je o dost levnější než Golf R i Ateca Cupra

Také nejostřejší varianta Volkswagenu T-Roc již vstupuje na český trh. Zvýšené „erko“ vychází překvapivě levněji než samotný Golf R, s nímž sdílí techniku.

Přednosti Volkswagenu T-Roc R jsou naprosto zřejmé. Jakožto nejrychlejší a nejvýkonnější T-Roc v nabídce má pod kapotou známý dvoulitr 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m, standardně používá pohon všech kol, sedmistupňové DSG, tužší sportovní podvozek, silnější brzdovou soustavu, jezdí na 18palcových lehkých kolech, stovku dá za 4,8 sekundy a maximálně zvládne limitovaných 250 km/h.

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

České zastoupení VW již zveřejňuje základní cenovku T-Rocu R, která bude startovat na 1.042.900 Kč. Ve srovnání s nyní odchozí, ale stále prodávanou, generací Golfu R je tedy SUV s identickou technikou o 87.000 levnější (Golf R začíná na částce 1.129.900 Kč). A kdo by hleděl po koncernovém sourozenci od Cupry, musí za stejnou techniku zaplatit ještě více – Ateca totiž startuje na 1.224.900 Kč.

Z této sebranky tedy T-Roc R vychází nejlevněji, přitom základní výbavou určitě nezklame. V základu tedy čekejte rovněž LED světlomety, čtveřici koncovek výfuku, střešní spoiler, sportovní kožený volant s pádly, automatickou klimatizaci Climatronic, digitální přístrojový štít, infotainment Composition Media, asistent parkování a jízdy v pruhu nebo i vyhřívání předních sedadel a trysek ostřikovačů.

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Z příplatků zatím VW odhaluje ceny například kožených potahů sedadel (40.600 Kč), výfukového systému Akrapovič (90.200 Kč), větších 19palcových kol (15.200 Kč) nebo lakování panelů interiéru v modrém odstínu (2800 Kč).

Konfigurátor modelu spustí české zastoupení po úplné homologaci, některé cenovky příplatkových dílů tedy zatím neznáme. Každopádně se ale v nabídce T-Rocu R objeví i zatmavená okna, panoramatické střešní okno, širší balíček asistenčních systémů, adaptivní LED světlomety, bezklíčový přístup, elektrické ovládaní dveří kufru, prémiový audiosystém Beats nebo adaptivní podvozek DCC.

Volkswagen T-Roc R – technické údaje a česká cena
Motor 2.0 TSI 4Motion
Zdvihový objem [cm3] 1984
Válce/ventily 4/4
Převodovka 7A
Výkon [kW/min] 221/5300-6500
Točivý moment [Nm/min] 400/2000-5200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,8
Maximální rychlost [km/h]  250
Pohotovostní​ hmotnost [kg]  1575
Spotřeba paliva [l/100 km] 7,7-7,5
Základní cena [Kč] 1.042.900

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků