Na vlně posledních modernizací Volkswagenu se veze i kompaktní SUV.
Volkswagen T-Roc je na trhu od roku 2017, nepřekvapí tedy, že i pro tento model si nyní německá automobilka připravila modernizaci. Vylepšení se objevují napříč celým portfoliem variant kompaktního SUV. Novinky po stránce vzhledu a výbavy tak čekejte nejen u základní modelu, ale také výkonného R nebo kabrioletu.
Po vzoru ostatních novinek Volkswagenu se i T-Roc dočkal LED panelu propojujícího přední světlomety skrze masku chladiče – tedy v případě volitelných Matrix LED světlometů. Jinak má SUV spíše lehké kosmetické změny na náraznících, grafice zadních dynamických LED svítilen nebo po stránce designů 17- až 19palcových kol. Nabídka výbav teď obsahuje výchozí úroveň T-Roc, poté Life, Style, sportovnější R-Line a nakonec plnohodnotné R.
Uvnitř povyšuje VW základní výbavu, kdy je standardem digitální přístrojový štít. Větší úhlopříčku dostanete tradičně ve vyšších úrovních, obdobně jako u nového infotainmentu (o velikosti 6,5, 8,0 nebo 9,2 palce), jehož displej nyní vystupuje z palubní desky. Novinkou je i možnost volitelného bezdrátového rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Ovládání automatické klimatizace či vyhřívání sedadel je nově řešeno panelem s dotykovými plochami.
Dále může být vylepšený T-Roc vybaven i souborem asistentů IQ.Drive Travel Assist pro funkce částečně autonomní jízdy až do rychlosti 210 km/h. Součástí je inteligentní adaptivní tempomat, asistent změny jízdního pruhu nebo pokročilý parkovací asistent, který nyní umí zaparkovat také popředu na příčná parkovací místa a vyjet z míst orientovaných paralelně s vozovkou.
V nabídce motorizací standardního T-Rocu najdete benzinový tříválec 1.0 TSI (81 kW/110 k), čtyřválce 1.5 TSI (110 kW/150 k), 2.0 TSI (140 kW/190 k) a nadále i vznětové čtyřválce 2.0 TDI o výkonu 85 kW (115 koní) nebo 110 kW (150 koní). Pro kabriolet jsou pak dostupné jen zmíněné zážehové jednotky 1.0 TSI a 1.5 TSI. V závislosti na motorizaci používá SUV šestistupňovou manuální převodovku nebo dvouspojkový sedmistupňový automat DSG. Silnější 2.0 TDI je k dispozici také s pohonem všech kol.
Pod kapotou výkonného T-Rocu R zůstává dvoulitr 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m, standardně s pohonem všech kol a sedmistupňových DSG. Klasicky čekejte i tužší sportovní podvozek, silnější brzdovou soustavu a bohatou standardní výbavu.
Cenovky modernizovaného Volkswagenu T-Roc zatím neznáme, stejně jako datum uvedení na český trh.