VW T-Cross reaguje na velký problém dneška: smartphone zombies

Do světové premiéry Volkswagenu T-Cross už nezbývají ani dva týdny. Je určen hlavně do města, na které se poměrně slušně připravil.

Dosud jsme měli možnost vidět Volkswagen T-Cross pouze v maskované podobě, a sice na špionážních i oficiálních snímcích. Jde o městský crossover postavený na modulární platformě MQB A0 určené pro segment B, nepočítá se u něj s pohonem všech kol a měl by být velmi stylový.

Ani Volkswagen se neubránil „kouskování“ a T-Cross odhaluje postupně. Hlavní slogan vozu zní „Jsem víc“, ten se ale větví na čtyři další oblasti: „Jsem praktický“, „Jsem v pohodě“, „Jsem intuitivní“ a „Jsem bezpečný“. Právě poslední zmíněnou oblast nyní Volkswagen prezentuje na jednom z velkých problémů městského provozu dneška.

Smartphone zombies jsou hrozbou pro řidiče! O co konkrétně jde?

Smartphone zombies jsou hrozbou pro řidiče! O co konkrétně jde?

Všimli jste si někdy, kolik lidí je při chůzi zahleděných do mobilních telefonů a nevnímají okolí? Mívají sluchátka na uších, klidně do vás vrazí, a přesto jdou dál. Říká se jim smartphone zombies a v ulicích jsou na ráně nejenom pro chodce, ale hlavně pro auta. Právě proto jsou v nejnovějších vozech systémy pro nouzové brzdění, které umějí zareagovat nejenom na riziko srážky s jiným autem, ale také chodcem či cyklistou.

Systém Front Assist s detekcí chodců bude mít Volkswagen T-Cross už ve standardní výbavě a vedle toho vás i sám udrží v jízdním pruhu. Volitelně si pohlídá provoz ve slepém úhlu, při couvání upozorní i na vozidla přijíždějící ze strany a nabídne proaktivní ochranu cestujících (v případě rizika nehody zavře všechna okna a zvýší brzdný tlak). V prodeji se objeví na jaře příštího roku.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků