VW T-Cross reaguje na velký problém dneška: smartphone zombies

Do světové premiéry Volkswagenu T-Cross už nezbývají ani dva týdny. Je určen hlavně do města, na které se poměrně slušně připravil.

Dosud jsme měli možnost vidět Volkswagen T-Cross pouze v maskované podobě, a sice na špionážních i oficiálních snímcích. Jde o městský crossover postavený na modulární platformě MQB A0 určené pro segment B, nepočítá se u něj s pohonem všech kol a měl by být velmi stylový.

Ani Volkswagen se neubránil „kouskování“ a T-Cross odhaluje postupně. Hlavní slogan vozu zní „Jsem víc“, ten se ale větví na čtyři další oblasti: „Jsem praktický“, „Jsem v pohodě“, „Jsem intuitivní“ a „Jsem bezpečný“. Právě poslední zmíněnou oblast nyní Volkswagen prezentuje na jednom z velkých problémů městského provozu dneška.

Smartphone zombies jsou hrozbou pro řidiče! O co konkrétně jde?

Smartphone zombies jsou hrozbou pro řidiče! O co konkrétně jde?

Všimli jste si někdy, kolik lidí je při chůzi zahleděných do mobilních telefonů a nevnímají okolí? Mívají sluchátka na uších, klidně do vás vrazí, a přesto jdou dál. Říká se jim smartphone zombies a v ulicích jsou na ráně nejenom pro chodce, ale hlavně pro auta. Právě proto jsou v nejnovějších vozech systémy pro nouzové brzdění, které umějí zareagovat nejenom na riziko srážky s jiným autem, ale také chodcem či cyklistou.

Systém Front Assist s detekcí chodců bude mít Volkswagen T-Cross už ve standardní výbavě a vedle toho vás i sám udrží v jízdním pruhu. Volitelně si pohlídá provoz ve slepém úhlu, při couvání upozorní i na vozidla přijíždějící ze strany a nabídne proaktivní ochranu cestujících (v případě rizika nehody zavře všechna okna a zvýší brzdný tlak). V prodeji se objeví na jaře příštího roku.

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků