VW T-Cross reaguje na velký problém dneška: smartphone zombies

Do světové premiéry Volkswagenu T-Cross už nezbývají ani dva týdny. Je určen hlavně do města, na které se poměrně slušně připravil.

Dosud jsme měli možnost vidět Volkswagen T-Cross pouze v maskované podobě, a sice na špionážních i oficiálních snímcích. Jde o městský crossover postavený na modulární platformě MQB A0 určené pro segment B, nepočítá se u něj s pohonem všech kol a měl by být velmi stylový.

Ani Volkswagen se neubránil „kouskování“ a T-Cross odhaluje postupně. Hlavní slogan vozu zní „Jsem víc“, ten se ale větví na čtyři další oblasti: „Jsem praktický“, „Jsem v pohodě“, „Jsem intuitivní“ a „Jsem bezpečný“. Právě poslední zmíněnou oblast nyní Volkswagen prezentuje na jednom z velkých problémů městského provozu dneška.

Smartphone zombies jsou hrozbou pro řidiče! O co konkrétně jde?

Smartphone zombies jsou hrozbou pro řidiče! O co konkrétně jde?

Všimli jste si někdy, kolik lidí je při chůzi zahleděných do mobilních telefonů a nevnímají okolí? Mívají sluchátka na uších, klidně do vás vrazí, a přesto jdou dál. Říká se jim smartphone zombies a v ulicích jsou na ráně nejenom pro chodce, ale hlavně pro auta. Právě proto jsou v nejnovějších vozech systémy pro nouzové brzdění, které umějí zareagovat nejenom na riziko srážky s jiným autem, ale také chodcem či cyklistou.

Systém Front Assist s detekcí chodců bude mít Volkswagen T-Cross už ve standardní výbavě a vedle toho vás i sám udrží v jízdním pruhu. Volitelně si pohlídá provoz ve slepém úhlu, při couvání upozorní i na vozidla přijíždějící ze strany a nabídne proaktivní ochranu cestujících (v případě rizika nehody zavře všechna okna a zvýší brzdný tlak). V prodeji se objeví na jaře příštího roku.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků