VW T-Cross reaguje na velký problém dneška: smartphone zombies

Do světové premiéry Volkswagenu T-Cross už nezbývají ani dva týdny. Je určen hlavně do města, na které se poměrně slušně připravil.

Dosud jsme měli možnost vidět Volkswagen T-Cross pouze v maskované podobě, a sice na špionážních i oficiálních snímcích. Jde o městský crossover postavený na modulární platformě MQB A0 určené pro segment B, nepočítá se u něj s pohonem všech kol a měl by být velmi stylový.

Ani Volkswagen se neubránil „kouskování“ a T-Cross odhaluje postupně. Hlavní slogan vozu zní „Jsem víc“, ten se ale větví na čtyři další oblasti: „Jsem praktický“, „Jsem v pohodě“, „Jsem intuitivní“ a „Jsem bezpečný“. Právě poslední zmíněnou oblast nyní Volkswagen prezentuje na jednom z velkých problémů městského provozu dneška.

Smartphone zombies jsou hrozbou pro řidiče! O co konkrétně jde?

Smartphone zombies jsou hrozbou pro řidiče! O co konkrétně jde?

Všimli jste si někdy, kolik lidí je při chůzi zahleděných do mobilních telefonů a nevnímají okolí? Mívají sluchátka na uších, klidně do vás vrazí, a přesto jdou dál. Říká se jim smartphone zombies a v ulicích jsou na ráně nejenom pro chodce, ale hlavně pro auta. Právě proto jsou v nejnovějších vozech systémy pro nouzové brzdění, které umějí zareagovat nejenom na riziko srážky s jiným autem, ale také chodcem či cyklistou.

Systém Front Assist s detekcí chodců bude mít Volkswagen T-Cross už ve standardní výbavě a vedle toho vás i sám udrží v jízdním pruhu. Volitelně si pohlídá provoz ve slepém úhlu, při couvání upozorní i na vozidla přijíždějící ze strany a nabídne proaktivní ochranu cestujících (v případě rizika nehody zavře všechna okna a zvýší brzdný tlak). V prodeji se objeví na jaře příštího roku.

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik