VW T-Cross jako pick-up nebo kabrio? Některé ilustrace mají k realitě blízko

Přestože se mohou tyto smyšlené karosářské verze nového T-Crossu zdát jako čistá fantazie, některé mají překvapivě blízko realitě.

Nedlouho po oficiálním představení malého SUV T-Cross se v koutech internetu objevuje řada ilustrací zobrazujících „co kdyby“ Volkswagen plánoval modelovou řadu rozšířit o další karosářské varianty. T-Cross cílí na masy a chce být globálně populárním modelem, tudíž je na automobilce, jak s případnými variantami naloží. Následující rendery jsou ale čistou fantazií brazilského grafika Klebera Silvy.

Plány na vytvoření menšího pick-upu, umístěného pod současný Amarok, však nejsou úplnou smyšlenkou. Před pár dny totiž VW vypustil oficiální upoutávku na koncept malého pick-upu, který by mohl v produkční verzi zamířit na brazilský trh a v případě úspěchu i dále do světa. Potvrzena byla i platforma MQB A0 určená pro malé modely.

Nový VW T-Cross poprvé naživo: Globální prcek se odvázal! Bude to hit?

Nový VW T-Cross poprvé naživo: Globální prcek se odvázal! Bude to hit?

Od Silvy najdete v galerii hned dvě specifikace lišící se velikostí korby. Ke všemu vozu zůstává čtyřdveřová kabina a oba výtvory jsou vyobrazeny v nejvyšší výbavě R-Line.

Úplně bez základu v realitě není ani ilustrace otevřeného T-Crossu kabriolet. Již v roce 2016 totiž Volkswagen upoutal pozornost konceptem T-Cross Breeze s plátěnou skládací střechou a dvoudveřovou karoserií. U většího T-Rocu se již přitom testují prototypy kabrioletu, který dorazí v roce 2020 a měl by konkurovat Range Roveru Evoque Cabriolet – pokud jej tedy bude britská značka dále nabízet i v nové generaci.

Na druhou stranu pouze třídveřový T-Cross s pevnou střechou vypadá jako nejméně pravděpodobná možnost, jelikož se v poslední době projevuje stále nižší poptávka po třídveřových vozech. Mnoho automobilek tak ruší nabídku ve prospěch pětidveřových variant a Volkswagen prý nebude výjimkou.

Poslední teoretickou verzí je sportovní GTS. Tuto trojici písmen používá VW například na trhu Filipín, pro evropského zákazníka tolik známá není. Automobilka nicméně dříve zdůraznila, že sportovní verze GTI nemáme u vozů kategorie SUV čekat, spíše se máme připravit na výkonné R varianty s pohonem všech kol. Což by v případě T-Crossu nemuselo být vůbec na škodu.

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků