VW stanovil nový rekord v Goodwoodu. Elektrické ID.R je rychlejší než Formule 1

Nejen Pikes Peak a Nürburgring, ale nyní také vrchařská trať v Goodwoodu. Elektrický speciál Volkswagen ID.R si rozšiřuje seznam rekordů.

Po vítězství na Pikes Peaku a rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu se může Volkswagen pyšnit dalším stanoveným rekordem u svého elektrické speciálu ID.R. Model původně vytvořený k pokoření vrchu Pikes Peak má tedy nyní v kapse další vrchařskou trať, a to krátký úsek každoročně používaný během Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Opět se přitom přepisuje historie. Rekordní čas na vrchařské trati v Goodwoodu byl totiž po celých 20 let nepřekonán. Doteď jej držel monopost Formule 1 McLaren MP4/13, se kterým v roce 1999 zajel Nick Heidfeld bleskový čas 41,6 sekundy. O pokoření absolutního rekordu se Volkswagen s ID.R pokoušel i minulý rok. Nyní ale přivezl elektrický speciál s dalšími úpravami a pilot Romain Dumas už dokázal stanovit nový nejlepší čas 39,90 sekundy.

Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

ID.R bylo Volkswagenem cíleně upraveno k pokoření rekordu. Pro 1,86 km dlouhou trať byla snížena hmotnost vozu použitím menší sady akumulátorů. Díky tomu má sprinterská verze ID.R hmotnost včetně řidiče méně než 1000 kg. Automobilce šel naproti i výrobce pneumatik Bridgestone, který autu zajistil slicky se speciální směsí. Výkon elektromobilu nicméně zůstal na původní hodnotě 500 kW (680 koní).

Na rekordní jízdu Volkswagenu ID.R se můžete podívat níže. Druhé video pak ukazuje starý rekord McLarenu z roku 1999. A nakonec nechybí i srovnání obou jízd vedle sebe.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků