VW stanovil nový rekord v Goodwoodu. Elektrické ID.R je rychlejší než Formule 1

Nejen Pikes Peak a Nürburgring, ale nyní také vrchařská trať v Goodwoodu. Elektrický speciál Volkswagen ID.R si rozšiřuje seznam rekordů.

Po vítězství na Pikes Peaku a rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu se může Volkswagen pyšnit dalším stanoveným rekordem u svého elektrické speciálu ID.R. Model původně vytvořený k pokoření vrchu Pikes Peak má tedy nyní v kapse další vrchařskou trať, a to krátký úsek každoročně používaný během Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Opět se přitom přepisuje historie. Rekordní čas na vrchařské trati v Goodwoodu byl totiž po celých 20 let nepřekonán. Doteď jej držel monopost Formule 1 McLaren MP4/13, se kterým v roce 1999 zajel Nick Heidfeld bleskový čas 41,6 sekundy. O pokoření absolutního rekordu se Volkswagen s ID.R pokoušel i minulý rok. Nyní ale přivezl elektrický speciál s dalšími úpravami a pilot Romain Dumas už dokázal stanovit nový nejlepší čas 39,90 sekundy.

Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

ID.R bylo Volkswagenem cíleně upraveno k pokoření rekordu. Pro 1,86 km dlouhou trať byla snížena hmotnost vozu použitím menší sady akumulátorů. Díky tomu má sprinterská verze ID.R hmotnost včetně řidiče méně než 1000 kg. Automobilce šel naproti i výrobce pneumatik Bridgestone, který autu zajistil slicky se speciální směsí. Výkon elektromobilu nicméně zůstal na původní hodnotě 500 kW (680 koní).

Na rekordní jízdu Volkswagenu ID.R se můžete podívat níže. Druhé video pak ukazuje starý rekord McLarenu z roku 1999. A nakonec nechybí i srovnání obou jízd vedle sebe.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 110 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků