VW stanovil nový rekord v Goodwoodu. Elektrické ID.R je rychlejší než Formule 1

Nejen Pikes Peak a Nürburgring, ale nyní také vrchařská trať v Goodwoodu. Elektrický speciál Volkswagen ID.R si rozšiřuje seznam rekordů.

Po vítězství na Pikes Peaku a rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu se může Volkswagen pyšnit dalším stanoveným rekordem u svého elektrické speciálu ID.R. Model původně vytvořený k pokoření vrchu Pikes Peak má tedy nyní v kapse další vrchařskou trať, a to krátký úsek každoročně používaný během Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Opět se přitom přepisuje historie. Rekordní čas na vrchařské trati v Goodwoodu byl totiž po celých 20 let nepřekonán. Doteď jej držel monopost Formule 1 McLaren MP4/13, se kterým v roce 1999 zajel Nick Heidfeld bleskový čas 41,6 sekundy. O pokoření absolutního rekordu se Volkswagen s ID.R pokoušel i minulý rok. Nyní ale přivezl elektrický speciál s dalšími úpravami a pilot Romain Dumas už dokázal stanovit nový nejlepší čas 39,90 sekundy.

Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

ID.R bylo Volkswagenem cíleně upraveno k pokoření rekordu. Pro 1,86 km dlouhou trať byla snížena hmotnost vozu použitím menší sady akumulátorů. Díky tomu má sprinterská verze ID.R hmotnost včetně řidiče méně než 1000 kg. Automobilce šel naproti i výrobce pneumatik Bridgestone, který autu zajistil slicky se speciální směsí. Výkon elektromobilu nicméně zůstal na původní hodnotě 500 kW (680 koní).

Na rekordní jízdu Volkswagenu ID.R se můžete podívat níže. Druhé video pak ukazuje starý rekord McLarenu z roku 1999. A nakonec nechybí i srovnání obou jízd vedle sebe.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků