VW stanovil nový rekord v Goodwoodu. Elektrické ID.R je rychlejší než Formule 1

Nejen Pikes Peak a Nürburgring, ale nyní také vrchařská trať v Goodwoodu. Elektrický speciál Volkswagen ID.R si rozšiřuje seznam rekordů.

Po vítězství na Pikes Peaku a rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu se může Volkswagen pyšnit dalším stanoveným rekordem u svého elektrické speciálu ID.R. Model původně vytvořený k pokoření vrchu Pikes Peak má tedy nyní v kapse další vrchařskou trať, a to krátký úsek každoročně používaný během Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Opět se přitom přepisuje historie. Rekordní čas na vrchařské trati v Goodwoodu byl totiž po celých 20 let nepřekonán. Doteď jej držel monopost Formule 1 McLaren MP4/13, se kterým v roce 1999 zajel Nick Heidfeld bleskový čas 41,6 sekundy. O pokoření absolutního rekordu se Volkswagen s ID.R pokoušel i minulý rok. Nyní ale přivezl elektrický speciál s dalšími úpravami a pilot Romain Dumas už dokázal stanovit nový nejlepší čas 39,90 sekundy.

Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

ID.R bylo Volkswagenem cíleně upraveno k pokoření rekordu. Pro 1,86 km dlouhou trať byla snížena hmotnost vozu použitím menší sady akumulátorů. Díky tomu má sprinterská verze ID.R hmotnost včetně řidiče méně než 1000 kg. Automobilce šel naproti i výrobce pneumatik Bridgestone, který autu zajistil slicky se speciální směsí. Výkon elektromobilu nicméně zůstal na původní hodnotě 500 kW (680 koní).

Na rekordní jízdu Volkswagenu ID.R se můžete podívat níže. Druhé video pak ukazuje starý rekord McLarenu z roku 1999. A nakonec nechybí i srovnání obou jízd vedle sebe.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků