VW „Speedy Beetle“ od ABT: první tuning

Již ve chvíli první prezentace třetího z rodu „brouků“ bylo jasné, že půjde o vděčné téma pro nezávislé ladičské společnosti.

Zcela nový Volkswagen Beetle modelového roku 2012 jsme vám představili teprve nedávno a nyní vám již můžeme představit první známky kompletního tuningového programu. První vlaštovkou v podobě mírně upraveného VW Beetle se před několika týdny blýskli pánové z internetové komunity VWVortex, ale lze se domnívat, že se skutečného života nedočká. Titul „první“ tedy s největší pravděpodobností poputuje k německé specializované firmě ABT Sportsline, která již nedávno anoncovala zahájení příprav rozsáhlého projektu Speedle (Speedy Beetle). Připomeňme, že společnost ABT Sportsline zůstává v posledních letech věrná produktům koncernu VW Group, z poslední doby si vzpomeneme třeba na kompakt Volkswagen Golf R nebo na nový sedan Audi A6, z let dávnějších pak za zmínku stojí i vylepšená Škoda Octavia RS ABT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takto by měl vypadat "Speedle" z dílen ABT Sportsline 

Nový VW Beetle se do prodejů dostane až na konci letošního léta, ale již nyní je jasné, že první šťastní majitelé budou moci své miláčky svěřit do rukou pánů z ABT Sportsline, který dokončuje přípravy důsledných modifikací mechanických skupin, karoserie i interiéru. A u ABT mají pro každého něco, takže základní, skromný čtyřválec 1,2 TFSI posílí ze standardních 105 koní (77 kW) až na působivých 140 koní (103 kW), větší „čtrnáctistovka“ se může pochlubit posílením o plných 50 koní, tedy na 210 koní (154 kW). Vrcholné provedení 2,0 TFSI se pak má pochlubit špičkou okolo 230 koní (176 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ošizeni nezůstanou ani vyznavači nafty. Jednotka 1,6 TDI CR poskočí ze 105 koní (77 kW) na 125 koní a „dvoulitr“ posílí o 30 koní na celkových 170 koní (125 kW). Pro šlechtění karoserie u ABT připravili několik sad aerodynamických doplňků zahrnujících přední spoiler, difuzor vzadu, přítlačné křídlo a prahové obklady, jež mají ve spolupráci s individuálním lakováním, různými koncovkami výfuků, kryty svítilen vpředu i vzadu a doplňky z uhlíkových kompozitů z velkosériového Brouka udělat auto na míru. Změny se pak dotknou také interiéru a podvozku s možností instalace snížených a tužších pružicích jednotek a hliníkových ráfků ze série ABT DR. Na detaily si musíme ještě počkat, takže se zatím můžete podívat alespoň na první uvolněné snímky.
uches later this year.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků