VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

Kreativně pojatá reklama na Volkswagen Amarok měla sice vtipnou ideu, australské úřady však zrovna neměly smysl pro humor.

Čas od času se objeví zprávy, že některá z automobilek musela z oběhu stáhnout reklamu na svůj model, jelikož různým úřadům pro dohled nad reklamou nepřišla zrovna „košér“. Ať už se jedná o vyobrazení nebezpečné jízdy či klamání zákazníka nepřesnými informacemi, někdy stačí úplná maličkost a výrobce je donucen svou draze natočenou reklamu zahodit.

Kvůli údajnému podporování agresivní a nebezpečné jízdy musel svou reklamu na Mustang nedávno stáhnout z vysílání i Ford. A právě z těchto případů si nyní udělal srandu i Volkswagen v rámci propagace pick-upu Amarok v Austrálii. Ironií však nakonec bylo, že ze stejných důvodů byla australským úřadem zakázána i jeho reklama.

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Reklama, kterou Volkswagen nazval „příliš odvážnou pro televizi“, tak byla opravdu příliš odvážná. Vůbec přitom nepomohlo, že záběry úžasných schopností Amaroku byly zobrazeny docela chytrým způsobem. Všechny nebezpečné kousky tak jsou předvedeny samotným režisérem, který zmenšeným modelem vozu ukazuje týmu filmařů, jak bude určitá scéna probíhat – protože jinak by reálné záběry nebylo možné vysílat.

V jednu chvíli tak má Amarok přeskakovat trojici bílých hřebců, poté vyjíždět po strmém kopci, zatímco se na něj valí obří balvany, a následně má v provozu mimo silnici na poslední chvíli předjet takzvaný silniční vlak, tedy několik dlouhých souprav kamionů. Přestože jsou ale scény většinou předvedeny modelem nebo jako náčrtek ze scénáře, i toto vyobrazení se australským úřadům očividně nelíbilo.

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Reklama na naftový šestiválcový Amarok tedy podle všeho stále ukazovala „bezohledné řízení a porušování dopravních předpisů“, z čehož by si diváci mohli vzít příklad. Propagační video Volkswagenu bylo proto označeno za „nebezpečné k vysílání“ a výrobce ji musel z australské televize stáhnout.  

Minutovou reklamu se prý VW rozhodl upravit, aby splňovala australské standardy. Originál je každopádně stále k zhlédnutí na YouTube.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků