VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

Kreativně pojatá reklama na Volkswagen Amarok měla sice vtipnou ideu, australské úřady však zrovna neměly smysl pro humor.

Čas od času se objeví zprávy, že některá z automobilek musela z oběhu stáhnout reklamu na svůj model, jelikož různým úřadům pro dohled nad reklamou nepřišla zrovna „košér“. Ať už se jedná o vyobrazení nebezpečné jízdy či klamání zákazníka nepřesnými informacemi, někdy stačí úplná maličkost a výrobce je donucen svou draze natočenou reklamu zahodit.

Kvůli údajnému podporování agresivní a nebezpečné jízdy musel svou reklamu na Mustang nedávno stáhnout z vysílání i Ford. A právě z těchto případů si nyní udělal srandu i Volkswagen v rámci propagace pick-upu Amarok v Austrálii. Ironií však nakonec bylo, že ze stejných důvodů byla australským úřadem zakázána i jeho reklama.

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Reklama, kterou Volkswagen nazval „příliš odvážnou pro televizi“, tak byla opravdu příliš odvážná. Vůbec přitom nepomohlo, že záběry úžasných schopností Amaroku byly zobrazeny docela chytrým způsobem. Všechny nebezpečné kousky tak jsou předvedeny samotným režisérem, který zmenšeným modelem vozu ukazuje týmu filmařů, jak bude určitá scéna probíhat – protože jinak by reálné záběry nebylo možné vysílat.

V jednu chvíli tak má Amarok přeskakovat trojici bílých hřebců, poté vyjíždět po strmém kopci, zatímco se na něj valí obří balvany, a následně má v provozu mimo silnici na poslední chvíli předjet takzvaný silniční vlak, tedy několik dlouhých souprav kamionů. Přestože jsou ale scény většinou předvedeny modelem nebo jako náčrtek ze scénáře, i toto vyobrazení se australským úřadům očividně nelíbilo.

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Reklama na naftový šestiválcový Amarok tedy podle všeho stále ukazovala „bezohledné řízení a porušování dopravních předpisů“, z čehož by si diváci mohli vzít příklad. Propagační video Volkswagenu bylo proto označeno za „nebezpečné k vysílání“ a výrobce ji musel z australské televize stáhnout.  

Minutovou reklamu se prý VW rozhodl upravit, aby splňovala australské standardy. Originál je každopádně stále k zhlédnutí na YouTube.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků