VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

Kreativně pojatá reklama na Volkswagen Amarok měla sice vtipnou ideu, australské úřady však zrovna neměly smysl pro humor.

Čas od času se objeví zprávy, že některá z automobilek musela z oběhu stáhnout reklamu na svůj model, jelikož různým úřadům pro dohled nad reklamou nepřišla zrovna „košér“. Ať už se jedná o vyobrazení nebezpečné jízdy či klamání zákazníka nepřesnými informacemi, někdy stačí úplná maličkost a výrobce je donucen svou draze natočenou reklamu zahodit.

Kvůli údajnému podporování agresivní a nebezpečné jízdy musel svou reklamu na Mustang nedávno stáhnout z vysílání i Ford. A právě z těchto případů si nyní udělal srandu i Volkswagen v rámci propagace pick-upu Amarok v Austrálii. Ironií však nakonec bylo, že ze stejných důvodů byla australským úřadem zakázána i jeho reklama.

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Reklama, kterou Volkswagen nazval „příliš odvážnou pro televizi“, tak byla opravdu příliš odvážná. Vůbec přitom nepomohlo, že záběry úžasných schopností Amaroku byly zobrazeny docela chytrým způsobem. Všechny nebezpečné kousky tak jsou předvedeny samotným režisérem, který zmenšeným modelem vozu ukazuje týmu filmařů, jak bude určitá scéna probíhat – protože jinak by reálné záběry nebylo možné vysílat.

V jednu chvíli tak má Amarok přeskakovat trojici bílých hřebců, poté vyjíždět po strmém kopci, zatímco se na něj valí obří balvany, a následně má v provozu mimo silnici na poslední chvíli předjet takzvaný silniční vlak, tedy několik dlouhých souprav kamionů. Přestože jsou ale scény většinou předvedeny modelem nebo jako náčrtek ze scénáře, i toto vyobrazení se australským úřadům očividně nelíbilo.

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Reklama na naftový šestiválcový Amarok tedy podle všeho stále ukazovala „bezohledné řízení a porušování dopravních předpisů“, z čehož by si diváci mohli vzít příklad. Propagační video Volkswagenu bylo proto označeno za „nebezpečné k vysílání“ a výrobce ji musel z australské televize stáhnout.  

Minutovou reklamu se prý VW rozhodl upravit, aby splňovala australské standardy. Originál je každopádně stále k zhlédnutí na YouTube.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků