VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

Kreativně pojatá reklama na Volkswagen Amarok měla sice vtipnou ideu, australské úřady však zrovna neměly smysl pro humor.

Čas od času se objeví zprávy, že některá z automobilek musela z oběhu stáhnout reklamu na svůj model, jelikož různým úřadům pro dohled nad reklamou nepřišla zrovna „košér“. Ať už se jedná o vyobrazení nebezpečné jízdy či klamání zákazníka nepřesnými informacemi, někdy stačí úplná maličkost a výrobce je donucen svou draze natočenou reklamu zahodit.

Kvůli údajnému podporování agresivní a nebezpečné jízdy musel svou reklamu na Mustang nedávno stáhnout z vysílání i Ford. A právě z těchto případů si nyní udělal srandu i Volkswagen v rámci propagace pick-upu Amarok v Austrálii. Ironií však nakonec bylo, že ze stejných důvodů byla australským úřadem zakázána i jeho reklama.

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Reklama, kterou Volkswagen nazval „příliš odvážnou pro televizi“, tak byla opravdu příliš odvážná. Vůbec přitom nepomohlo, že záběry úžasných schopností Amaroku byly zobrazeny docela chytrým způsobem. Všechny nebezpečné kousky tak jsou předvedeny samotným režisérem, který zmenšeným modelem vozu ukazuje týmu filmařů, jak bude určitá scéna probíhat – protože jinak by reálné záběry nebylo možné vysílat.

V jednu chvíli tak má Amarok přeskakovat trojici bílých hřebců, poté vyjíždět po strmém kopci, zatímco se na něj valí obří balvany, a následně má v provozu mimo silnici na poslední chvíli předjet takzvaný silniční vlak, tedy několik dlouhých souprav kamionů. Přestože jsou ale scény většinou předvedeny modelem nebo jako náčrtek ze scénáře, i toto vyobrazení se australským úřadům očividně nelíbilo.

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Reklama na naftový šestiválcový Amarok tedy podle všeho stále ukazovala „bezohledné řízení a porušování dopravních předpisů“, z čehož by si diváci mohli vzít příklad. Propagační video Volkswagenu bylo proto označeno za „nebezpečné k vysílání“ a výrobce ji musel z australské televize stáhnout.  

Minutovou reklamu se prý VW rozhodl upravit, aby splňovala australské standardy. Originál je každopádně stále k zhlédnutí na YouTube.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků