VW Sharan se zatím do hrobu nechystá. Brzy ale přijde o všechny naftové motory

Praktické MPV Volkswagen Sharan masové rozšíření elektromobilů nepřežije. V prodeji zůstane ještě dlouho, bude si ale muset vystačit s jediným motorem.

Druhá generace Volkswagenu Sharan je na trhu od roku 2010 a dosud prodělala spíše kosmetické změny. Ačkoliv se může zdát, že MPV s možností volby pohonu všech kol už spíše dožívá, ve skutečnosti se stále těší velké oblibě a do důchodu se nechystá. Podle informací IHS Markit z listopadu 2019 jeho výroba skončí až na podzim roku 2022 (totéž by mělo platit pro Seat Alhambra), přičemž nepřímá náhrada dorazí o rok později. MPV to sice bude, ale elektrické na základě konceptu Volkswagen ID Buzz.

Ojetý Sharan, Galaxy, Alhambra: Jak fungují poslední prostorná MPV?

Ojetý Sharan, Galaxy, Alhambra: Jak fungují poslední prostorná MPV?

Nejnovější ceník sharanu pro náš trh není ani týden starý. Zahrnuje benzinové i naftové motory s výkonem od 110 do 130 kW a tradičně i pohon všech kol. Tento stav ale vydrží už jen pár týdnů. Na přelomu září a října totiž dojde k ukončení výroby naftových verzí a vůz kvůli tomu přijde i o pohon 4x4, který je nyní dostupný s motorem 2.0 TDI/130 kW v kombinaci s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG.

VW dál věří vozům MPV. Viloran bude dalším z nich, takto by mohl vypadat

VW dál věří vozům MPV. Viloran bude dalším z nich, takto by mohl vypadat

Přelom září a října je pro některé modely Volkswagenu černým obdobím, protože vedle turbodieselů v sharanu skončí i motor 2.0 BiTDI/176 kW v passatu a osmiválec 4.0 TDI/310 kW v touaregu. Jenže zatímco nabídku passatu a touaregu doplní nové motory, sharanu zůstane benzinová čtrnáctistovka s výkonem 110 kW, kombinovaná s manuální šestistupňovou a automatickou sedmistupňovou převodovkou. V současném ceníku motor 1.4 TSI/110 kW najdete, avšak v kombinaci se šestistupňovými převodovkami.

Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

Aby stihla portugalská továrna AutoEuropa, kde vedle sharanu vzniká i Seat Alhambra a Volkswagen T-Roc, pokrýt výrobu, dojde k ukončení objednávek naftových sharanů o něco dříve. V případě českého trhu se bavíme o červnu letošního roku, bez přehánění tedy máte posledních pár týdnů na to objednat si sharan TDI do výroby. Poté už bude možné sáhnout jenom po skladovkách, kterých ale není moc.

Koncept elektrického mikrobusu Volkswagen ID Buzz půjde do výroby

Koncept elektrického mikrobusu Volkswagen ID Buzz půjde do výroby

Aktuálně je na webu automobilky k dispozici sedmnáct skladových Volkswagenů Sharan (všechny s motorem TDI), řada z nich se slevou vyšší než čtvrt milionu korun. Oficiální nabídku najdete v tabulce níže, moc dlouho už ale platit nebude.

Volkswagen Sharan na českém trhu: Nabídka platná od 19. května 2020
Výbava Motor Základní cena [Kč]
Comfortline 1.4 TSI/110 kW 6M 894.900
Comfortline 1.4 TSI/110 kW 6A 964.900
Comfortline 2.0 TDI/110 kW 6M 1.051.900
Comfortline 2.0 TDI/110 kW 6A 1.121.900
Highline 1.4 TSI/110 kW 6M 909.900
Highline 1.4 TSI/110 kW 6A 979.900
Highline 2.0 TDI/110 kW 6M 1.066.900
Highline 2.0 TDI/110 kW 6A 1.136.900
Highline 2.0 TDI/130 kW 6A 1.178.900
Highline 2.0 TDI/130 kW 7A 4Motion 1.251.900

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

včera | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků