VW Sharan přijede do Ženevy s úspornějšími motory a novými systémy

22 komentářů

CyberVic
18. února • 16:14

...taktez cekam na kombinaci DSG a 4Motion... O bezva trakci Sharana 2.0TDI 125kW DSG vim svoje (asi 100.000km)... Nejak se nekona...:-/

veto
19. února • 11:52

alhambra tusim haldex a dsg ma, takze cakat nemusis

Art Vandelay
19. února • 14:06

Ak by bola, uz by som ju mal v garazi...

juchuch
19. února • 5:43

Nedočkáš se. Nebude. Důvod viz výše.

Tom
18. února • 14:41

Tahle 5 let stará krabice by si spíš zasloužila nový model a ne další facelift.

Art Vandelay
18. února • 13:00

Ak konecne daju moznost kombinovat 4x4 a automat, to to bude idealne auto pre 5-clennu rodinu.

Driver
18. února • 14:10

:-D K čemu potřebuješ 4x4? Máš chatu v horách? Nebo jezdíš lyžovat do alp? Nebo jsi začátečník co neumí jezdit plynule? Jinak to nepotřebuješ. Trakce je u Sharana TDI vynikající i ve verzi 4x2. Navíc mají 125kW a silnější verze nejen EDS ale i XDS atd. I když v zimě taháš Sharanem TDI druhého Sharana na vleku, nepotřebuješ 4Motion. Vyjedeš téměř všechno co se vyjet dá. A tam, kde už potřebuješ 4Motion ho nevyužiješ, protože tam už stojí vzpříčené kamiony. 4motion je vynikající pohon, ale 95% lidí ho nepotřebuje! Spíše oceníš u 4x2 nižší spotřebu po celý rok, než 4Motion 7dní v roce... Pokud patříš mezi pár procent lidí co potřebují 4Motion, tak u Sharana bych ho nepřeceňoval. Je to MPV na silnice. Na kluzkém asfaltu je super, ale jakmile vjedeš na polní cestu, tak díky malým zdvihům pérování je hned jedno nebo dvě kola do kříže ve vzduchu a trakce je pak velmi omezená. nikoliv pohonem ale úhlem náprav které nemají zdvihy jako offroad. Výsledek je ten, že bys musel jet terénem velmi rychle abys přeletěl ty úseky, kde nemáš trakci, a takto zase nelze jet, protože bys šel nadoraz a nabřicho a například urvat výfuk co stojí díky třem katům asi 4500euro je celkem nákladné... 4x4 má význam v Q7, Touareg, a podobných SUV, tam jsou zcela jiné podvozky (a 2x dražší provoz)

juchuch
19. února • 5:42

To Driver: Tuhle pitomost se mi kdysi snažil vnutit jeden prodejce BMW a během předváděcí jízdy se 740 mi krmil ucho tím, jak jejich skvělé asisteční systémy se plně vyrovnají quattru. Tak jsem ho dovezl na lehce zmoklou polní cestu a za chvíli žvanil mazal shánět traktor, aby tu kraksnu se zadním kolem v louži vytáhl ven.
Všechny EDS, XDS a cokoli jiného jsou skvělé berličky, ale v prvním kopci na sněhu ti jsou k ničemu. Což platí i o Sharanu 4x2 s poměrně velkým procentem zátěže na zadní nápravě.
Mimochodem, než budeš vykládat něco o dvojnásobných nákladech na provoz, ověř si napřed realitu.

Driver
19. února • 22:34

To Juchuch: Proč sem taháš tyhle herky? Copak používají 4Motion? Auta na suché léto (Bmw a MB) skutečně se zadním náhonem nejsou schopny v zimě nebo na vodě jezdit. Jen když je hezký sucho. Tempomat neustále vypíná na každé kaluži... To známe. Soustřeď se. Diskuse je pouze o Sharanu. Ten má přední náhon. Ale přečti si, co jsem psal o trakci ještě jednou, v minulém příspěvku. Sharan s předním náhonem po zasněžené dálnici přes celou Republiku a tempomat nevypne. Michelin A4. Lepší než A5. 4Motion kupují jen začátečníci :-)) a to jsou všichni bez profesáku :-D

mirek
7. července • 13:34

Proč je driver zároven cocot?

veto
19. února • 11:51

v podstate maju vsetci pravdu, ale v krajine, kde 99% aut ma jednonapravovy pohon sa mi aj tak nezda, ze by vsetci stali v blate, snehu, garazi. Za poslednych 10 rokov sa mi krizova situacia stala len raz a aj to len tak, ze ja som presiel (mal som vyssie auto), ale musel som stat a pomahat tlacit ine skrizene auta, takze cca 10km cesty mi trvalo 3 hodiny.

Ludwig
18. února • 18:34

V obecní rovině s tebou souhlasím, ale... taky mám doma čtyřkolku v automatu a hlavní důvod je ten, že s ní jezdí z 95% žena a dvě děti... Stačí aby ve městě napadlo 10cm sněhu a čtyřkola se pro ženu stává něčím o dvě třídy použitelnějším (rozjezd do kopce, parkování) a bezpečnějším... Nejde paradoxně vůbec o hory, elektronická čtyřkola je paradoxně výrazně více městským autem...

Art Vandelay
18. února • 18:43

Presne tak, a ked ma clovek 3 deti ako ja a chce vzadu 3 isofixy, automat a 4x4, jedina moznost teraz je Land Rover Discovery. Snad po facelifte to bude aj tento Sharan a o par mesiacov aj novy S-Max.

juchuch
19. února • 5:53

Tak v tomhle případě máš víc možností než jen Discovery. Nové Viano už má 4X4 na normálním podvozku, pak jsou Multivan, Q7, tam všude jsou kombinace 7 nebo 8st. automatu a 4x4 a 3 dětské sedačky vedle sebe se v pohodě do isofixu dají. Sharan by byl, ale bohužel nebude, levnější variantou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
19. února • 14:06

Multivan v tomto prevedeni stoji od 50k, pre zenu na rozvazanie deti a do roboty a parkovanie v nakupnych centrach to urcite nie je vhodne auto. Viano bude cena asi este vacsia, a Q7 vzadu urcite nema 3 isofixy, je to typicke SUV, na pohlad velke ale vnutri "male" auto, zadne sedacky su skor koncipovane aby boli 2 v luxuse a 3. Len nudzovo.

mirek
7. července • 13:32

Q7 vzadu tři isofixy má a je to jedno z mála aut, kam se i tři sedačky vedle sebe skutečně vejdou.

jirka
19. února • 4:24

Tak ja bych chtel taky 4motion a dsg. Jen nevim proc bych musel mit chatu na horach nebo jezdit na hory kazdy tyden, potazmo kvuli manzelce. proste si myslim, ze to je jeden z prvku aktivni bezpeceosti a pokud si jej clovek muze dovolit tak nevidim jediny duvod proc ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
juchuch
19. února • 5:46

Naprosto přesně. Ale to části populace, co žije v bludu, že je i20 doveze kamkoliv stejně komfortně a bezpečně jako A8, prostě nevysvětlíš.

Art Vandelay
18. února • 15:09

Do terenu nechodim, ale lyzovat 3x do roka ano. Mam aj trochu debilnu garaz z ktorej sa v zime nevychadza najidealnejsie (dokopca, polkruh s dvoma stenami vedla auta), s mojim S-Maxom som sa pred par dnami ani radsej nepokusal vyjst. Na Martinske hole pustia dvojkolku hore len s retazami. Je to dost dovodov?

Driver
18. února • 15:22

Jasně. Přesně ty jsi cílová skupina 4Motion! :-))
Mimochodem LED světla s 4mi projektory z Passat zase nejsou. Tak možná až v roce 2020 v třetím FL...

R
18. února • 15:30

Ja osobne bych take chtel automat a 4×4, uz jen proto, že autem jezdi žena s dětmi a treba chatu mame v horách. ..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
juchuch
19. února • 5:29

Ledaskdo nadává na vw-nevraživou politiku vůči konfiguracím Superbu, ale ten je na tom relativně velmi dobře. Pokud něco dostává už řadu let na frak, je to právě Sharan. Restriktivní přístup je v jeho případě daleko silnější a nytí je to ještě znatelnější. Právě absence nejsilnějšího dieselu + 4Motion + DSG je tady jasným důkazem. Rozdíl je jen v tom, že by konkuroval jak Passatu Variant, tak především dnes už značně obstarožnímu a předraženému (a vysoce ziskovému...) Multivanu, jehož objektivních kvalit se tím nijak nedotýkám. Sharan 4x4DSG s nedejbože biturbem TDI by samozřejmě část klientely T5 BiTDI 4Motion okamžitě převzal.

Doporučujeme

Články odjinud