VW Sharan přijede do Ženevy s úspornějšími motory a novými systémy

Art Vandelay  |  18. 02. 2015 13:00

Ak konecne daju moznost kombinovat 4x4 a automat, to to bude idealne auto pre 5-clennu rodinu.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 02. 2015 14:10

K čemu potřebuješ 4x4? Máš chatu v horách? Nebo jezdíš lyžovat do alp? Nebo jsi začátečník co neumí jezdit plynule? Jinak to nepotřebuješ. Trakce je u Sharana TDI vynikající i ve verzi 4x2. Navíc mají 125kW a silnější verze nejen EDS ale i XDS atd. I když v zimě taháš Sharanem TDI druhého Sharana na vleku, nepotřebuješ 4Motion. Vyjedeš téměř všechno co se vyjet dá. A tam, kde už potřebuješ 4Motion ho nevyužiješ, protože tam už stojí vzpříčené kamiony. 4motion je vynikající pohon, ale 95% lidí ho nepotřebuje! Spíše oceníš u 4x2 nižší spotřebu po celý rok, než 4Motion 7dní v roce... Pokud patříš mezi pár procent lidí co potřebují 4Motion, tak u Sharana bych ho nepřeceňoval. Je to MPV na silnice. Na kluzkém asfaltu je super, ale jakmile vjedeš na polní cestu, tak díky malým zdvihům pérování je hned jedno nebo dvě kola do kříže ve vzduchu a trakce je pak velmi omezená. nikoliv pohonem ale úhlem náprav které nemají zdvihy jako offroad. Výsledek je ten, že bys musel jet terénem velmi rychle abys přeletěl ty úseky, kde nemáš trakci, a takto zase nelze jet, protože bys šel nadoraz a nabřicho a například urvat výfuk co stojí díky třem katům asi 4500euro je celkem nákladné... 4x4 má význam v Q7, Touareg, a podobných SUV, tam jsou zcela jiné podvozky (a 2x dražší provoz)

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  18. 02. 2015 15:09

Do terenu nechodim, ale lyzovat 3x do roka ano. Mam aj trochu debilnu garaz z ktorej sa v zime nevychadza najidealnejsie (dokopca, polkruh s dvoma stenami vedla auta), s mojim S-Maxom som sa pred par dnami ani radsej nepokusal vyjst. Na Martinske hole pustia dvojkolku hore len s retazami. Je to dost dovodov?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 02. 2015 15:22

Jasně. Přesně ty jsi cílová skupina 4Motion!
Mimochodem LED světla s 4mi projektory z Passat zase nejsou. Tak možná až v roce 2020 v třetím FL...

Odpovědět  |   | 
R  |  18. 02. 2015 15:30

Ja osobne bych take chtel automat a 4×4, uz jen proto, že autem jezdi žena s dětmi a treba chatu mame v horách. ..

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:29

Ledaskdo nadává na vw-nevraživou politiku vůči konfiguracím Superbu, ale ten je na tom relativně velmi dobře. Pokud něco dostává už řadu let na frak, je to právě Sharan. Restriktivní přístup je v jeho případě daleko silnější a nytí je to ještě znatelnější. Právě absence nejsilnějšího dieselu + 4Motion + DSG je tady jasným důkazem. Rozdíl je jen v tom, že by konkuroval jak Passatu Variant, tak především dnes už značně obstarožnímu a předraženému (a vysoce ziskovému...) Multivanu, jehož objektivních kvalit se tím nijak nedotýkám. Sharan 4x4DSG s nedejbože biturbem TDI by samozřejmě část klientely T5 BiTDI 4Motion okamžitě převzal.

Odpovědět  |   | 
Ludwig  |  18. 02. 2015 18:34

V obecní rovině s tebou souhlasím, ale... taky mám doma čtyřkolku v automatu a hlavní důvod je ten, že s ní jezdí z 95% žena a dvě děti... Stačí aby ve městě napadlo 10cm sněhu a čtyřkola se pro ženu stává něčím o dvě třídy použitelnějším (rozjezd do kopce, parkování) a bezpečnějším... Nejde paradoxně vůbec o hory, elektronická čtyřkola je paradoxně výrazně více městským autem...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  18. 02. 2015 18:43

Presne tak, a ked ma clovek 3 deti ako ja a chce vzadu 3 isofixy, automat a 4x4, jedina moznost teraz je Land Rover Discovery. Snad po facelifte to bude aj tento Sharan a o par mesiacov aj novy S-Max.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  19. 02. 2015 04:24

Tak ja bych chtel taky 4motion a dsg. Jen nevim proc bych musel mit chatu na horach nebo jezdit na hory kazdy tyden, potazmo kvuli manzelce. proste si myslim, ze to je jeden z prvku aktivni bezpeceosti a pokud si jej clovek muze dovolit tak nevidim jediny duvod proc ne.

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:46

Naprosto přesně. Ale to části populace, co žije v bludu, že je i20 doveze kamkoliv stejně komfortně a bezpečně jako A8, prostě nevysvětlíš.

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:53

Tak v tomhle případě máš víc možností než jen Discovery. Nové Viano už má 4X4 na normálním podvozku, pak jsou Multivan, Q7, tam všude jsou kombinace 7 nebo 8st. automatu a 4x4 a 3 dětské sedačky vedle sebe se v pohodě do isofixu dají. Sharan by byl, ale bohužel nebude, levnější variantou.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  19. 02. 2015 14:06

Multivan v tomto prevedeni stoji od 50k, pre zenu na rozvazanie deti a do roboty a parkovanie v nakupnych centrach to urcite nie je vhodne auto. Viano bude cena asi este vacsia, a Q7 vzadu urcite nema 3 isofixy, je to typicke SUV, na pohlad velke ale vnutri "male" auto, zadne sedacky su skor koncipovane aby boli 2 v luxuse a 3. Len nudzovo.

Odpovědět  |   | 
mirek  |  07. 07. 2015 13:32

Q7 vzadu tři isofixy má a je to jedno z mála aut, kam se i tři sedačky vedle sebe skutečně vejdou.

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:42

To Driver: Tuhle pitomost se mi kdysi snažil vnutit jeden prodejce BMW a během předváděcí jízdy se 740 mi krmil ucho tím, jak jejich skvělé asisteční systémy se plně vyrovnají quattru. Tak jsem ho dovezl na lehce zmoklou polní cestu a za chvíli žvanil mazal shánět traktor, aby tu kraksnu se zadním kolem v louži vytáhl ven.
Všechny EDS, XDS a cokoli jiného jsou skvělé berličky, ale v prvním kopci na sněhu ti jsou k ničemu. Což platí i o Sharanu 4x2 s poměrně velkým procentem zátěže na zadní nápravě.
Mimochodem, než budeš vykládat něco o dvojnásobných nákladech na provoz, ověř si napřed realitu.

Odpovědět  |   | 
veto  |  19. 02. 2015 11:51

v podstate maju vsetci pravdu, ale v krajine, kde 99% aut ma jednonapravovy pohon sa mi aj tak nezda, ze by vsetci stali v blate, snehu, garazi. Za poslednych 10 rokov sa mi krizova situacia stala len raz a aj to len tak, ze ja som presiel (mal som vyssie auto), ale musel som stat a pomahat tlacit ine skrizene auta, takze cca 10km cesty mi trvalo 3 hodiny.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 02. 2015 22:34

To Juchuch: Proč sem taháš tyhle herky? Copak používají 4Motion? Auta na suché léto (Bmw a MB) skutečně se zadním náhonem nejsou schopny v zimě nebo na vodě jezdit. Jen když je hezký sucho. Tempomat neustále vypíná na každé kaluži... To známe. Soustřeď se. Diskuse je pouze o Sharanu. Ten má přední náhon. Ale přečti si, co jsem psal o trakci ještě jednou, v minulém příspěvku. Sharan s předním náhonem po zasněžené dálnici přes celou Republiku a tempomat nevypne. Michelin A4. Lepší než A5. 4Motion kupují jen začátečníci a to jsou všichni bez profesáku

Odpovědět  |   | 
mirek  |  07. 07. 2015 13:34

Proč je driver zároven cocot?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 02. 2015 14:41

Tahle 5 let stará krabice by si spíš zasloužila nový model a ne další facelift.

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  18. 02. 2015 16:14

...taktez cekam na kombinaci DSG a 4Motion... O bezva trakci Sharana 2.0TDI 125kW DSG vim svoje (asi 100.000km)... Nejak se nekona...

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:43

Nedočkáš se. Nebude. Důvod viz výše.

Odpovědět  |   | 
veto  |  19. 02. 2015 11:52

alhambra tusim haldex a dsg ma, takze cakat nemusis

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  19. 02. 2015 14:06

Ak by bola, uz by som ju mal v garazi...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A