VW Sharan přijede do Ženevy s úspornějšími motory a novými systémy

Art Vandelay  |  18. 02. 2015 13:00

Ak konecne daju moznost kombinovat 4x4 a automat, to to bude idealne auto pre 5-clennu rodinu.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 02. 2015 14:10

K čemu potřebuješ 4x4? Máš chatu v horách? Nebo jezdíš lyžovat do alp? Nebo jsi začátečník co neumí jezdit plynule? Jinak to nepotřebuješ. Trakce je u Sharana TDI vynikající i ve verzi 4x2. Navíc mají 125kW a silnější verze nejen EDS ale i XDS atd. I když v zimě taháš Sharanem TDI druhého Sharana na vleku, nepotřebuješ 4Motion. Vyjedeš téměř všechno co se vyjet dá. A tam, kde už potřebuješ 4Motion ho nevyužiješ, protože tam už stojí vzpříčené kamiony. 4motion je vynikající pohon, ale 95% lidí ho nepotřebuje! Spíše oceníš u 4x2 nižší spotřebu po celý rok, než 4Motion 7dní v roce... Pokud patříš mezi pár procent lidí co potřebují 4Motion, tak u Sharana bych ho nepřeceňoval. Je to MPV na silnice. Na kluzkém asfaltu je super, ale jakmile vjedeš na polní cestu, tak díky malým zdvihům pérování je hned jedno nebo dvě kola do kříže ve vzduchu a trakce je pak velmi omezená. nikoliv pohonem ale úhlem náprav které nemají zdvihy jako offroad. Výsledek je ten, že bys musel jet terénem velmi rychle abys přeletěl ty úseky, kde nemáš trakci, a takto zase nelze jet, protože bys šel nadoraz a nabřicho a například urvat výfuk co stojí díky třem katům asi 4500euro je celkem nákladné... 4x4 má význam v Q7, Touareg, a podobných SUV, tam jsou zcela jiné podvozky (a 2x dražší provoz)

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  18. 02. 2015 15:09

Do terenu nechodim, ale lyzovat 3x do roka ano. Mam aj trochu debilnu garaz z ktorej sa v zime nevychadza najidealnejsie (dokopca, polkruh s dvoma stenami vedla auta), s mojim S-Maxom som sa pred par dnami ani radsej nepokusal vyjst. Na Martinske hole pustia dvojkolku hore len s retazami. Je to dost dovodov?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 02. 2015 15:22

Jasně. Přesně ty jsi cílová skupina 4Motion!
Mimochodem LED světla s 4mi projektory z Passat zase nejsou. Tak možná až v roce 2020 v třetím FL...

Odpovědět  |   | 
R  |  18. 02. 2015 15:30

Ja osobne bych take chtel automat a 4×4, uz jen proto, že autem jezdi žena s dětmi a treba chatu mame v horách. ..

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:29

Ledaskdo nadává na vw-nevraživou politiku vůči konfiguracím Superbu, ale ten je na tom relativně velmi dobře. Pokud něco dostává už řadu let na frak, je to právě Sharan. Restriktivní přístup je v jeho případě daleko silnější a nytí je to ještě znatelnější. Právě absence nejsilnějšího dieselu + 4Motion + DSG je tady jasným důkazem. Rozdíl je jen v tom, že by konkuroval jak Passatu Variant, tak především dnes už značně obstarožnímu a předraženému (a vysoce ziskovému...) Multivanu, jehož objektivních kvalit se tím nijak nedotýkám. Sharan 4x4DSG s nedejbože biturbem TDI by samozřejmě část klientely T5 BiTDI 4Motion okamžitě převzal.

Odpovědět  |   | 
Ludwig  |  18. 02. 2015 18:34

V obecní rovině s tebou souhlasím, ale... taky mám doma čtyřkolku v automatu a hlavní důvod je ten, že s ní jezdí z 95% žena a dvě děti... Stačí aby ve městě napadlo 10cm sněhu a čtyřkola se pro ženu stává něčím o dvě třídy použitelnějším (rozjezd do kopce, parkování) a bezpečnějším... Nejde paradoxně vůbec o hory, elektronická čtyřkola je paradoxně výrazně více městským autem...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  18. 02. 2015 18:43

Presne tak, a ked ma clovek 3 deti ako ja a chce vzadu 3 isofixy, automat a 4x4, jedina moznost teraz je Land Rover Discovery. Snad po facelifte to bude aj tento Sharan a o par mesiacov aj novy S-Max.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  19. 02. 2015 04:24

Tak ja bych chtel taky 4motion a dsg. Jen nevim proc bych musel mit chatu na horach nebo jezdit na hory kazdy tyden, potazmo kvuli manzelce. proste si myslim, ze to je jeden z prvku aktivni bezpeceosti a pokud si jej clovek muze dovolit tak nevidim jediny duvod proc ne.

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:46

Naprosto přesně. Ale to části populace, co žije v bludu, že je i20 doveze kamkoliv stejně komfortně a bezpečně jako A8, prostě nevysvětlíš.

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:53

Tak v tomhle případě máš víc možností než jen Discovery. Nové Viano už má 4X4 na normálním podvozku, pak jsou Multivan, Q7, tam všude jsou kombinace 7 nebo 8st. automatu a 4x4 a 3 dětské sedačky vedle sebe se v pohodě do isofixu dají. Sharan by byl, ale bohužel nebude, levnější variantou.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  19. 02. 2015 14:06

Multivan v tomto prevedeni stoji od 50k, pre zenu na rozvazanie deti a do roboty a parkovanie v nakupnych centrach to urcite nie je vhodne auto. Viano bude cena asi este vacsia, a Q7 vzadu urcite nema 3 isofixy, je to typicke SUV, na pohlad velke ale vnutri "male" auto, zadne sedacky su skor koncipovane aby boli 2 v luxuse a 3. Len nudzovo.

Odpovědět  |   | 
mirek  |  07. 07. 2015 13:32

Q7 vzadu tři isofixy má a je to jedno z mála aut, kam se i tři sedačky vedle sebe skutečně vejdou.

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:42

To Driver: Tuhle pitomost se mi kdysi snažil vnutit jeden prodejce BMW a během předváděcí jízdy se 740 mi krmil ucho tím, jak jejich skvělé asisteční systémy se plně vyrovnají quattru. Tak jsem ho dovezl na lehce zmoklou polní cestu a za chvíli žvanil mazal shánět traktor, aby tu kraksnu se zadním kolem v louži vytáhl ven.
Všechny EDS, XDS a cokoli jiného jsou skvělé berličky, ale v prvním kopci na sněhu ti jsou k ničemu. Což platí i o Sharanu 4x2 s poměrně velkým procentem zátěže na zadní nápravě.
Mimochodem, než budeš vykládat něco o dvojnásobných nákladech na provoz, ověř si napřed realitu.

Odpovědět  |   | 
veto  |  19. 02. 2015 11:51

v podstate maju vsetci pravdu, ale v krajine, kde 99% aut ma jednonapravovy pohon sa mi aj tak nezda, ze by vsetci stali v blate, snehu, garazi. Za poslednych 10 rokov sa mi krizova situacia stala len raz a aj to len tak, ze ja som presiel (mal som vyssie auto), ale musel som stat a pomahat tlacit ine skrizene auta, takze cca 10km cesty mi trvalo 3 hodiny.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 02. 2015 22:34

To Juchuch: Proč sem taháš tyhle herky? Copak používají 4Motion? Auta na suché léto (Bmw a MB) skutečně se zadním náhonem nejsou schopny v zimě nebo na vodě jezdit. Jen když je hezký sucho. Tempomat neustále vypíná na každé kaluži... To známe. Soustřeď se. Diskuse je pouze o Sharanu. Ten má přední náhon. Ale přečti si, co jsem psal o trakci ještě jednou, v minulém příspěvku. Sharan s předním náhonem po zasněžené dálnici přes celou Republiku a tempomat nevypne. Michelin A4. Lepší než A5. 4Motion kupují jen začátečníci a to jsou všichni bez profesáku

Odpovědět  |   | 
mirek  |  07. 07. 2015 13:34

Proč je driver zároven cocot?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 02. 2015 14:41

Tahle 5 let stará krabice by si spíš zasloužila nový model a ne další facelift.

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  18. 02. 2015 16:14

...taktez cekam na kombinaci DSG a 4Motion... O bezva trakci Sharana 2.0TDI 125kW DSG vim svoje (asi 100.000km)... Nejak se nekona...

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  19. 02. 2015 05:43

Nedočkáš se. Nebude. Důvod viz výše.

Odpovědět  |   | 
veto  |  19. 02. 2015 11:52

alhambra tusim haldex a dsg ma, takze cakat nemusis

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  19. 02. 2015 14:06

Ak by bola, uz by som ju mal v garazi...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A