VW se z USA nestáhne. Přizpůsobí se a nabídne velká SUV a sedany

Největší evropská automobilka se také chce v příštích letech daleko více zaměřit na levná auta pro Čínu, Indii, Rusko a Jižní Ameriku.
VW se z USA nestáhne. Přizpůsobí se a nabídne velká SUV a sedany

Aféra Dieselgate samozřejmě zasadila automobilové značce Volkswagen v USA nemalou ránu. Přesto ale největší evropský výrobce automobilů nehodlá tento trh vyklidit.

Poprvé to oficiálně sdělil předseda představenstva Herbert Diess, když prezentoval strategii Transform 2025. Ta má stanovovat směr vývoje pro příští desetiletí.

Z tiskové zprávy, kterou automobilka při této příležitosti vydala, že zhruba do roku 2020 bude značka především sbírat síly a připravovat novou ofenzívu. V následující pětiletce pak bude VW usilovat o získání vedoucího postavení v oblasti elektrické mobility. Ještě před skončením roku s letopočtem 2025 chce Volkswagen ročně prodávat nejméně milion elektromobilů.

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

K tomu potřebuje také velký severoamerický trh. Ten tedy neopustí, naopak na něm chce hrát stále větší roli. "Zaměříme se na tamní klíčové segmenty, tedy velká SUV a sedany," sdělil Diess. V další fázi pak na elektromobily.

V Číně hodlá Volkswagen začít nabízet paletu nových levných aut, na jejichž vývoji se již pracuje. Podobné vozy pro nízkopříjmové vrstvy obyvatel chystá připravit také v Indii, Rusku a Jižní Americe.

Volkswagen chce také více vydělávat než dříve. Provozní ziskovost se má zvýšit z dvou procent v roce 2015 na minimálně 6 procent v roce 2025. Přitom nehodlá omezovat investice. Ty mají zůstat na stabilní úrovni 4,5 miliardy eur ročně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků