VW se z USA nestáhne. Přizpůsobí se a nabídne velká SUV a sedany

Největší evropská automobilka se také chce v příštích letech daleko více zaměřit na levná auta pro Čínu, Indii, Rusko a Jižní Ameriku.
VW se z USA nestáhne. Přizpůsobí se a nabídne velká SUV a sedany

Aféra Dieselgate samozřejmě zasadila automobilové značce Volkswagen v USA nemalou ránu. Přesto ale největší evropský výrobce automobilů nehodlá tento trh vyklidit.

Poprvé to oficiálně sdělil předseda představenstva Herbert Diess, když prezentoval strategii Transform 2025. Ta má stanovovat směr vývoje pro příští desetiletí.

Z tiskové zprávy, kterou automobilka při této příležitosti vydala, že zhruba do roku 2020 bude značka především sbírat síly a připravovat novou ofenzívu. V následující pětiletce pak bude VW usilovat o získání vedoucího postavení v oblasti elektrické mobility. Ještě před skončením roku s letopočtem 2025 chce Volkswagen ročně prodávat nejméně milion elektromobilů.

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

K tomu potřebuje také velký severoamerický trh. Ten tedy neopustí, naopak na něm chce hrát stále větší roli. "Zaměříme se na tamní klíčové segmenty, tedy velká SUV a sedany," sdělil Diess. V další fázi pak na elektromobily.

V Číně hodlá Volkswagen začít nabízet paletu nových levných aut, na jejichž vývoji se již pracuje. Podobné vozy pro nízkopříjmové vrstvy obyvatel chystá připravit také v Indii, Rusku a Jižní Americe.

Volkswagen chce také více vydělávat než dříve. Provozní ziskovost se má zvýšit z dvou procent v roce 2015 na minimálně 6 procent v roce 2025. Přitom nehodlá omezovat investice. Ty mají zůstat na stabilní úrovni 4,5 miliardy eur ročně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků