Není překvapením, že si budou automobilky v reklamách na své elektromobily dělat stále větší srandu z klasických vozů se spalovacími motory. U marketingových expertů jsou při pohledu na dnešní rozmach elektromobilů benzin a nafta minulostí. A jedno takové srovnání ve prospěch auta na baterky je teď předmětem reklamy amerického zastoupení Volkswagenu.
Toyota musela stáhnout reklamu na GR Yaris. Údajně podporuje nezodpovědné řízení
Reklama na Volkswagen ID.4 pracuje s myšlenkou, že elektromobil je pro vaši rodinu prostě lepší. I když, pár věcí tu nesedí… Dle VW nemusíte řešit prázdnou nádrž, což ovšem v případě vybité baterky, kterou třeba zapomenete nabít, jaksi nedává smysl. Aspoň si tedy může vaše dcera promluvit s autem, respektive jeho hlasovým asistentem, protože nikdo jiný ji neposlouchá. To zase vyznívá trochu smutně…
Jednou z výhod vlastnictví elektrického Volkswagenu má být ale i jeho tichý provoz, díky němuž může rodina během jízdy poslouchat přírodu okolo – tedy pokud kolem hlučně neprosviští blátem zašpiněné spalovací Subaru Outback ozdobené samolepkou „Miluji přírodu“. Otrávená poznámka „To jako vážně?“ od matky v ID.4 je pak jasnou zprávou na tábor spalovacích vozů.
Subaru Outback pro Evropu oficiálně: V terénu je schopnější, s asistenty nešetří
Volkswagen tak neprovokuje pouze Subaru, to je pouze náhodnou obětí, ale ve srovnání se svým elektromobilem kouká negativně na všechna spalovací auta. Jde o slušný pokus, jak popularizovat elektromobily jako čistá a přírodě šetrná vozidla. Tedy až do chvíle, než šedá veřejnost koukne na portfolio Volkswagenu – dnes ještě z drtivé většiny stále tvořené spalovacími vozy.
I přes miliardové investice VW do rozvoje elektromobility a silnou propagaci vozů na baterky v USA tak sdělení reklamy přichází, hlavně s ohledem na samotnou německou automobilku, možná trochu brzo.