VW se chce zbavit Bugatti. Značku údajně zamýšlí prodat chorvatskému Rimacu

Pod křídly VW se Bugatti dočkalo novodobé slávy. Teď to ale vypadá, že francouzská značka změní majitele.

Britský magazín Car přichází s opravdu horkou zprávou. Podle jeho zdrojů totiž koncern VW plánuje prodat slavnou značku Bugatti, která pod jeho křídly funguje od roku 1998. A kupcem nemá být nikdo jiný než chorvatský výrobce Rimac, který si za 11 let působení vydobyl pozici experta na elektrická ústrojí, a to nejen svými hypersporty Concept One a C_Two.

Dle zdrojů britské publikace již prodej značky do rukou Rimacu schválilo nižší vedení VW. Prozatím se ale ještě čeká na rozhodnutí dozorčí rady německé společnosti. Určitou spojitost s VW by přitom Bugatti i ve vlastnictví Rimacu stále mělo. V chorvatském podniku totiž drží 15,5% podíl mimo jiné i německé Porsche, další člen koncernu VW.

První kusy Bugatti Divo míří po dvou letech k majitelům. Pro značku jde o milník

První kusy Bugatti Divo míří po dvou letech k majitelům. Pro značku jde o milník

VW se chce údajně zbavit finanční zátěže Bugatti a nehodlá do hypersportovní značky směřovat další peníze. Zde ovšem přichází s rozhodujícím slovem i část rodiny loni zesnulého Ferdinanda Piëcha, bývalého předsedy dozorčí rady VW a vnuka Ferdinanda Porscheho, která má v německém VW Group stále rozhodující podíl.

Právě Piëch v roce 1998 uvedl Bugatti pod křídla VW a hypersportem Veyron navrátil francouzské automobilce zašlou slávu. Rodinné příslušníky Piëcha tak mají zbylí členové rady VW přesvědčit o prodeji Bugatti tím, že by jejich milovanému Porsche zvýšili podíl v Rimacu až na 49 %.   

Kupte vašemu dítěti Bugatti! Pojízdná hračka Baby II stojí až přes milion korun

Kupte vašemu dítěti Bugatti! Pojízdná hračka Baby II stojí až přes milion korun

Chorvatská firma si od roku 2009 vysokým tempem zajistila silné postavení na rozjíždějícím se trhu elektromobility. V tuto chvíli už Rimac zaměstnává přes 600 lidí a do firmy v nedávných letech investovali třeba Hyundai, Jaguar, Koenigsegg či Magna. Techniku Rimacu ve formě bateriových modulů, elektromotorů a dalšího elektrického příslušenství už nyní používá na 15 automobilových značek.

Velké změny v koncernu VW by podle magazínu Car nemusely padnout jen na Bugatti. Vedení údajně probírá osud i dalších značek. Mezi zmíněnými je Lamborghini, Seat, Italdesign, Bentley a Ducati.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků