Britský magazín Car přichází s opravdu horkou zprávou. Podle jeho zdrojů totiž koncern VW plánuje prodat slavnou značku Bugatti, která pod jeho křídly funguje od roku 1998. | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti

Britský magazín Car přichází s opravdu horkou zprávou. Podle jeho zdrojů totiž koncern VW plánuje prodat slavnou značku Bugatti, která pod jeho křídly funguje od roku 1998. | Bugatti Chiron Pur Sport | Zdroj: Bugatti

A kupcem nemá být nikdo jiný než chorvatský výrobce Rimac, který si za 11 let působení vydobyl pozici experta na elektrická ústrojí, a to nejen svými hypersporty Concept One a  C_Two . | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti

A kupcem nemá být nikdo jiný než chorvatský výrobce Rimac, který si za 11 let působení vydobyl pozici experta na elektrická ústrojí, a to nejen svými hypersporty Concept One a C_Two. | Bugatti Chiron Pur Sport | Zdroj: Bugatti

Dle zdrojů britské publikace již prodej značky do rukou Rimacu schválilo nižší vedení VW. Prozatím se ale ještě čeká na rozhodnutí dozorčí rady německé společnosti. Zdroj: Bugatti

Dle zdrojů britské publikace již prodej značky do rukou Rimacu schválilo nižší vedení VW. Prozatím se ale ještě čeká na rozhodnutí dozorčí rady německé společnosti. | Zdroj: Bugatti

Určitou spojitost s VW by přitom Bugatti i ve vlastnictví Rimacu stále mělo. V chorvatském podniku totiž drží 15,5% podíl mimo jiné i německé Porsche, další člen koncernu VW. Zdroj: Bugatti

Určitou spojitost s VW by přitom Bugatti i ve vlastnictví Rimacu stále mělo. V chorvatském podniku totiž drží 15,5% podíl mimo jiné i německé Porsche, další člen koncernu VW. | Zdroj: Bugatti

VW se chce údajně zbavit finanční zátěže Bugatti a nehodlá do hypersportovní značky směřovat další peníze. Zdroj: Bugatti

VW se chce údajně zbavit finanční zátěže Bugatti a nehodlá do hypersportovní značky směřovat další peníze. | Zdroj: Bugatti

Zde ovšem přichází s rozhodujícím slovem i část rodiny loni zesnulého  Ferdinanda Piëcha , bývalého předsedy dozorčí rady VW a vnuka Ferdinanda Porsche, která má v německém VW Group stále rozhodující podíl. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Zde ovšem přichází s rozhodujícím slovem i část rodiny loni zesnulého Ferdinanda Piëcha, bývalého předsedy dozorčí rady VW a vnuka Ferdinanda Porsche, která má v německém VW Group stále rozhodující podíl. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Právě Piëch v roce 1998 uvedl Bugatti pod křídla VW a hypersportem Veyron navrátil francouzské automobilce zašlou slávu. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Právě Piëch v roce 1998 uvedl Bugatti pod křídla VW a hypersportem Veyron navrátil francouzské automobilce zašlou slávu. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rodinné příslušníky Piëcha tak mají zbylí členové rady VW přesvědčit o prodeji Bugatti tím, že by jejich milovanému Porsche zvýšili podíl v Rimacu až na 49 %. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rodinné příslušníky Piëcha tak mají zbylí členové rady VW přesvědčit o prodeji Bugatti tím, že by jejich milovanému Porsche zvýšili podíl v Rimacu až na 49 %. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Chorvatská firma si od roku 2009 vysokým tempem zajistila silné postavení na rozjíždějícím se trhu elektromobility. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Chorvatská firma si od roku 2009 vysokým tempem zajistila silné postavení na rozjíždějícím se trhu elektromobility. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

V tuto chvíli už Rimac zaměstnává přes 600 lidí a do firmy v nedávných letech investovali třeba Hyundai, Jaguar, Koenigsegg či Magna. Více v článku... | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

V tuto chvíli už Rimac zaměstnává přes 600 lidí a do firmy v nedávných letech investovali třeba Hyundai, Jaguar, Koenigsegg či Magna. Více v článku... | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

A kupcem nemá být nikdo jiný než chorvatský výrobce Rimac, který si za 11 let působení vydobyl pozici experta na elektrická ústrojí, a to nejen svými hypersporty Concept One a  C_Two . | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti
Dle zdrojů britské publikace již prodej značky do rukou Rimacu schválilo nižší vedení VW. Prozatím se ale ještě čeká na rozhodnutí dozorčí rady německé společnosti. Zdroj: Bugatti
Určitou spojitost s VW by přitom Bugatti i ve vlastnictví Rimacu stále mělo. V chorvatském podniku totiž drží 15,5% podíl mimo jiné i německé Porsche, další člen koncernu VW. Zdroj: Bugatti
VW se chce údajně zbavit finanční zátěže Bugatti a nehodlá do hypersportovní značky směřovat další peníze. Zdroj: Bugatti
10
Fotogalerie

VW se chce zbavit Bugatti. Značku údajně zamýšlí prodat chorvatskému Rimacu

Pod křídly VW se Bugatti dočkalo novodobé slávy. Teď to ale vypadá, že francouzská značka změní majitele.

Britský magazín Car přichází s opravdu horkou zprávou. Podle jeho zdrojů totiž koncern VW plánuje prodat slavnou značku Bugatti, která pod jeho křídly funguje od roku 1998. A kupcem nemá být nikdo jiný než chorvatský výrobce Rimac, který si za 11 let působení vydobyl pozici experta na elektrická ústrojí, a to nejen svými hypersporty Concept One a C_Two.

Dle zdrojů britské publikace již prodej značky do rukou Rimacu schválilo nižší vedení VW. Prozatím se ale ještě čeká na rozhodnutí dozorčí rady německé společnosti. Určitou spojitost s VW by přitom Bugatti i ve vlastnictví Rimacu stále mělo. V chorvatském podniku totiž drží 15,5% podíl mimo jiné i německé Porsche, další člen koncernu VW.

VW se chce údajně zbavit finanční zátěže Bugatti a nehodlá do hypersportovní značky směřovat další peníze. Zde ovšem přichází s rozhodujícím slovem i část rodiny loni zesnulého Ferdinanda Piëcha, bývalého předsedy dozorčí rady VW a vnuka Ferdinanda Porscheho, která má v německém VW Group stále rozhodující podíl.

Právě Piëch v roce 1998 uvedl Bugatti pod křídla VW a hypersportem Veyron navrátil francouzské automobilce zašlou slávu. Rodinné příslušníky Piëcha tak mají zbylí členové rady VW přesvědčit o prodeji Bugatti tím, že by jejich milovanému Porsche zvýšili podíl v Rimacu až na 49 %.   

Chorvatská firma si od roku 2009 vysokým tempem zajistila silné postavení na rozjíždějícím se trhu elektromobility. V tuto chvíli už Rimac zaměstnává přes 600 lidí a do firmy v nedávných letech investovali třeba Hyundai, Jaguar, Koenigsegg či Magna. Techniku Rimacu ve formě bateriových modulů, elektromotorů a dalšího elektrického příslušenství už nyní používá na 15 automobilových značek.

Velké změny v koncernu VW by podle magazínu Car nemusely padnout jen na Bugatti. Vedení údajně probírá osud i dalších značek. Mezi zmíněnými je Lamborghini, Seat, Italdesign, Bentley a Ducati.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud