VW Scirocco R20T zřejmě nahradí Golf R32

Doba superostrých Golfů se zřejmě chýlí ke konci. Sportovní vrchol kompaktních Volkswagenů nyní okupuje Scirocco.

Se Scirroccem jako opravdu výkonným vozem to Volkswagen myslí vážně. Důkazem budiž představení závodního prototypu GT24 na rakouské tuningové show v březnu. Od té doby se informace o jeho sériové podobě příliš daleko nedostaly, nicméně je již takřka jisté, že Scirocco převezme štafetu výkonného Golfu, prodávaného pod označením R32. Jako pohonná jednotka se zatím nejpravděpodobněji jeví přímovstřikový čtyřválec 2,0 TSI s přeplňováním, jenž se nachází také v Audi S3. Tam dává výkon 265 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm, ve Sciroccu by měly být jeho parametry srovnatelné.

Pokud bude nová, vysokovýkonná varianta Scirocca s označením R20T skutečně osazena touto pohonnou jednotkou, budou zaručeny alespoň srovnatelné jízdní výkony jako u dosavadního Golfu R32. Scirocco R20T do Evropy příjde teprve na začátku roku 2010 a bude ve vysoké míře navazovat na koncept GT24. Jistě tedy dostane podobně agresivní přední spoiler s velkými vstupy pro chladicí vzduch, zvláštní mlhovky či rozšířené blatníky a naopak sníženou světlou výšku.

Je také jasné, že šestiválec 3,2i V6 z Golfu R32 končí, což je pro řadu fandů zklamáním. Ale i v této kategorii udeřily požadavky na snižování spotřeby paliva a emisí výfukových plynů. Ja však pravdou, že nový 2,0 TSI umožní novému vozu dosahovat podobných dynamických parametrů při podstatně nižší papírové spotřebě. V reálu to se spotřebou může být horší, ale směrnice EU realitu neřeší.

Takřka 270 koní by vozu mělo udělit možnost zrchlení z 0 na 100 km/h okolo pěti vteřin a bez potíží dosáhnout elektronicky omezeného limitu 250 km/h. Minulý měsíc připustil mluvčí amerického Volkswagenu Steve Keyes, že vysokovýkonná varianta Scirocca bude nabízena i v USA, kde nahradí právě VW Golf V R32, jehož výroba bude ukončena během příštího roku.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Scirocco GT24
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků