VW Scirocco R20T zřejmě nahradí Golf R32

Doba superostrých Golfů se zřejmě chýlí ke konci. Sportovní vrchol kompaktních Volkswagenů nyní okupuje Scirocco.

Se Scirroccem jako opravdu výkonným vozem to Volkswagen myslí vážně. Důkazem budiž představení závodního prototypu GT24 na rakouské tuningové show v březnu. Od té doby se informace o jeho sériové podobě příliš daleko nedostaly, nicméně je již takřka jisté, že Scirocco převezme štafetu výkonného Golfu, prodávaného pod označením R32. Jako pohonná jednotka se zatím nejpravděpodobněji jeví přímovstřikový čtyřválec 2,0 TSI s přeplňováním, jenž se nachází také v Audi S3. Tam dává výkon 265 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm, ve Sciroccu by měly být jeho parametry srovnatelné.

Pokud bude nová, vysokovýkonná varianta Scirocca s označením R20T skutečně osazena touto pohonnou jednotkou, budou zaručeny alespoň srovnatelné jízdní výkony jako u dosavadního Golfu R32. Scirocco R20T do Evropy příjde teprve na začátku roku 2010 a bude ve vysoké míře navazovat na koncept GT24. Jistě tedy dostane podobně agresivní přední spoiler s velkými vstupy pro chladicí vzduch, zvláštní mlhovky či rozšířené blatníky a naopak sníženou světlou výšku.

Je také jasné, že šestiválec 3,2i V6 z Golfu R32 končí, což je pro řadu fandů zklamáním. Ale i v této kategorii udeřily požadavky na snižování spotřeby paliva a emisí výfukových plynů. Ja však pravdou, že nový 2,0 TSI umožní novému vozu dosahovat podobných dynamických parametrů při podstatně nižší papírové spotřebě. V reálu to se spotřebou může být horší, ale směrnice EU realitu neřeší.

Takřka 270 koní by vozu mělo udělit možnost zrchlení z 0 na 100 km/h okolo pěti vteřin a bez potíží dosáhnout elektronicky omezeného limitu 250 km/h. Minulý měsíc připustil mluvčí amerického Volkswagenu Steve Keyes, že vysokovýkonná varianta Scirocca bude nabízena i v USA, kde nahradí právě VW Golf V R32, jehož výroba bude ukončena během příštího roku.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Scirocco GT24

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků