VW Scirocco R20T zřejmě nahradí Golf R32

Doba superostrých Golfů se zřejmě chýlí ke konci. Sportovní vrchol kompaktních Volkswagenů nyní okupuje Scirocco.

Se Scirroccem jako opravdu výkonným vozem to Volkswagen myslí vážně. Důkazem budiž představení závodního prototypu GT24 na rakouské tuningové show v březnu. Od té doby se informace o jeho sériové podobě příliš daleko nedostaly, nicméně je již takřka jisté, že Scirocco převezme štafetu výkonného Golfu, prodávaného pod označením R32. Jako pohonná jednotka se zatím nejpravděpodobněji jeví přímovstřikový čtyřválec 2,0 TSI s přeplňováním, jenž se nachází také v Audi S3. Tam dává výkon 265 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm, ve Sciroccu by měly být jeho parametry srovnatelné.

Pokud bude nová, vysokovýkonná varianta Scirocca s označením R20T skutečně osazena touto pohonnou jednotkou, budou zaručeny alespoň srovnatelné jízdní výkony jako u dosavadního Golfu R32. Scirocco R20T do Evropy příjde teprve na začátku roku 2010 a bude ve vysoké míře navazovat na koncept GT24. Jistě tedy dostane podobně agresivní přední spoiler s velkými vstupy pro chladicí vzduch, zvláštní mlhovky či rozšířené blatníky a naopak sníženou světlou výšku.

Je také jasné, že šestiválec 3,2i V6 z Golfu R32 končí, což je pro řadu fandů zklamáním. Ale i v této kategorii udeřily požadavky na snižování spotřeby paliva a emisí výfukových plynů. Ja však pravdou, že nový 2,0 TSI umožní novému vozu dosahovat podobných dynamických parametrů při podstatně nižší papírové spotřebě. V reálu to se spotřebou může být horší, ale směrnice EU realitu neřeší.

Takřka 270 koní by vozu mělo udělit možnost zrchlení z 0 na 100 km/h okolo pěti vteřin a bez potíží dosáhnout elektronicky omezeného limitu 250 km/h. Minulý měsíc připustil mluvčí amerického Volkswagenu Steve Keyes, že vysokovýkonná varianta Scirocca bude nabízena i v USA, kde nahradí právě VW Golf V R32, jehož výroba bude ukončena během příštího roku.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Scirocco GT24
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků