VW Scirocco R nově i se skořepinovými sedadly. Stojí 80 tisíc Kč

VW Scirocco R nově i se skořepinovými sedadly. Stojí 80 tisíc Kč

Volkswagen Scirocco R je nesporně zajímavým vozem. Nejen svým výkonem 265 koní, napěchovaným do karoserie subtilního kupé s hmotností slušných 1 419 kg, ale na Volkswagen paradoxně i cenou. V základu dnes stojí „eRko” přesně 784 600 Kč, a to je pro srovnání jen o málo více, než kolik dáte za vrcholné verze Octavie, rozumějte RS. A to je, při vší úctě k mladoboleslavské produkci, auto po stránce sportovních vlastností značně nesrovnatelné. A Škoda přitom není zdaleka jediným konkurenčním kompaktem se sportovními ambicemi, který se vedle Scirocca R poměrem výkon/cena jednoduše „nechytá”.

Snad aby lidi od Volkswagenu jejich cenová politika nemrzela, rozhodli se doplnit nabídku příplatkové výbavy o jeden opravdu tučný prvek, tedy alespoň do ceny. Po stránce faktické jde spíše o prvek dietní, neboť jej představují skořepinová sedadla pro řidiče a spolujezdce. Přináší nejen nižší hmotnost celého vozu, ale i lepší boční vedení. Přitom se třeba i díky čalounění bočnic z kůže a středových částí z mikrovlákna snaží dopřát posádce vozu také trochu komfortu. Dodejme, že sedadla jsou k dispozici pouze v černém provedení s emblémem „R” v integrální opěrce hlavy.

Nezní to špatně, ale na tento prvek si musíte připravit neskromných 3 180 Eur, tedy téměř 80 000 Kč (doplněno: prvek je již k dispozici i v českém ceníku Scirocca za cenu 82 400 Kč). A to je více jak 10 procent ceny vozu. Není to poněkud příliš?

Klepněte pro větší obrázek
Pěkné sedačky. Jejich cena ale už tolik nepotěší...
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků