VW Scirocco R nově i se skořepinovými sedadly. Stojí 80 tisíc Kč

Volkswagen Scirocco R je nesporně zajímavým vozem. Nejen svým výkonem 265 koní, napěchovaným do karoserie subtilního kupé s hmotností slušných 1 419 kg, ale na Volkswagen paradoxně i cenou. V základu dnes stojí „eRko” přesně 784 600 Kč, a to je pro srovnání jen o málo více, než kolik dáte za vrcholné verze Octavie, rozumějte RS. A to je, při vší úctě k mladoboleslavské produkci, auto po stránce sportovních vlastností značně nesrovnatelné. A Škoda přitom není zdaleka jediným konkurenčním kompaktem se sportovními ambicemi, který se vedle Scirocca R poměrem výkon/cena jednoduše „nechytá”.

Snad aby lidi od Volkswagenu jejich cenová politika nemrzela, rozhodli se doplnit nabídku příplatkové výbavy o jeden opravdu tučný prvek, tedy alespoň do ceny. Po stránce faktické jde spíše o prvek dietní, neboť jej představují skořepinová sedadla pro řidiče a spolujezdce. Přináší nejen nižší hmotnost celého vozu, ale i lepší boční vedení. Přitom se třeba i díky čalounění bočnic z kůže a středových částí z mikrovlákna snaží dopřát posádce vozu také trochu komfortu. Dodejme, že sedadla jsou k dispozici pouze v černém provedení s emblémem „R” v integrální opěrce hlavy.

Nezní to špatně, ale na tento prvek si musíte připravit neskromných 3 180 Eur, tedy téměř 80 000 Kč (doplněno: prvek je již k dispozici i v českém ceníku Scirocca za cenu 82 400 Kč). A to je více jak 10 procent ceny vozu. Není to poněkud příliš?

Klepněte pro větší obrázek
Pěkné sedačky. Jejich cena ale už tolik nepotěší...
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků