VW Scirocco od HS Motorsport: 320 koní!

Seznam ladičů, kteří svoji pozornost upřeli k novému Sciroccu, je zase o jedno jméno delší. U HS si s ním pohráli opravdu důkladně.

Volkswagen Scirocco je jako stvořený k individualizačním snahám. Pod nejnovější adaptaci se podepsala německá společnost HS Motorsport. Ačkoli se toho o ní mnoho nepíše, má za sebou již docela dlouhou historii a úzce splopupracuje třeba s renomovanými firmami Brembo, Hamann nebo Cargraphic.

Za základ vývojářům z HS Motorsport tentokrát posloužilo v současnosti nejvýkonnější provedení Scirocca. Jeho přeplňovaný přímovstřikový dvoulitr však dává „pouhých“ 200 koní (147 kW), s čímž se u HS Motorsport nehodlali rozhodně smířit. Ve své sérii Remis doplní standardní motor řadou úprav, díky nimž výkon poskočí až na 320 koní, tedy 235 kW. Nejvyšší rychlost dosahuje 242 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6,6 s, což je jen o 0,6 s lepší výsledek než u standardní verze. Že by limity předního pohonu...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K citelnému navýšení výkonu přispěla řada dílčích úprav. Ke slovu pochopitelně přišla upravená výfuková soustava s větším průměrem, dále se konstruktéři zaměřili na použití výkonnějšího přeplňovaní a doladění programu řídicí jednotky. K této porci výkonu navíc HS Motorsport přidává dvacetipalcová litá kola, nižší pérování a nerezové koncovky výfuku. O potřebné zpomalení se stará brzdová soustava Brembo se zvláštními tenkými kotouči.

Aby se upravená verze od té standardní řádně lišila již na první pohled, připravili u HS Motorsport ještě kompletní sadu vnějších spoilerů, kam patří přední spoiler, prahové lišty a nástavec zadního nárazníku, vše bylo vyrobeno z uhlíkových vláken. V uvnitř pak najdeme anatomická sedadla Recaro, celý interiér je čalouněn kůží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Scirocco od HS Motorsport
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků