VW Scirocco GT24 debutoval na Wörthersee Tour

VW Scirocco v speciální závodní úpravě GT24 debutoval tento týden na Wörthersee Tour v sousedním Rakousku. Čím přilákal davy?

Hned po představení nového modelu Scirocco, tedy hned po představení reinkarnace svého legendárního modelu, nám bylo jasné, že s tímto vozem má Volkswagen nemalé ambice. To se potvrdilo už začátkem tohoto měsíce, kdy výrobce vydal první informace o Sciroccu v okruhové úpravě. Volkswagen Scirocco s přídomkem GT24 se před početným publikem objevil již tento týden na rakouské tuning show Wörthersee Tour, ovšem to pravé, kde vůz ukáže svůj charakter, přijde již zanedlouho na 24 hodinovém závodě na Nurburgringu.

Připomeňme si ještě, čím toto speciální Scirocco oplývá a čeho se jeho protivníci mají obávat. Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný čtyřválec objemu 2.0 l TSFI, jehož výkon je upraven na hodnotu 239 kW (325 koní) a maximální točivý moment 340 Nm. Síla z motoru je distribuována na kola přední nápravy díky sportovně upravené šestistupňové dvouspojkové převodovce.

Scirocco GT24 je oproti svým sériovým soukmenovcům delší o 227 mm a širší o 61 mm, co se v pozitivním slova smyslu podepsalo na jízdních vlastnostech. Díky novým tlumičům a nízkoprofilovým pneumatikám šel vůz ještě o 75 mm níže k zemi. Vzhled se samozřejmě odlišuje v mnoha dalších směrech, byl použitý aerodynamický bodykit, ve přední části přibylo karbonové „lízátko“ a záď zdobí mohutný difuzor a spoiler. K bočnímu profilu cestních sportovních automobilů neodmyslitelně patří i lehká kola, Scirocco GT24 zdobí bíle 18-ti palcové disky.

Co se týče úprav interiéru, kokpit byl zbaven veškerých nepotřebných prvků a zůstaly jen ty nezbytné pro závodění. Nechybí zde bezpečnostní klec, sportovní skořepinové sedadla a speciální bezpečnostní pásy. Strohá palubní deska je vyrobena z karbonu a místo klasických budíků zde najdeme elektronický displej. Vůz tak kompletně splňuje všechny platné normy pro závodění a navíc váží jen 1 120 kg, oproti běžné verzi je teda lehčí o 178 kg.

Pro vytrvalostní závody je již téměř vše nachystáno a jezdci již absolvovali první tréninky a automobilka skutečně sází na tento „kultovní vůz“ v závodním kabátku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Scirocco GT24
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 161 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 118 km
Cena: 490 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 110 109 km
Cena: 273 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků