VW Scirocco GT24 debutoval na Wörthersee Tour

VW Scirocco v speciální závodní úpravě GT24 debutoval tento týden na Wörthersee Tour v sousedním Rakousku. Čím přilákal davy?

Hned po představení nového modelu Scirocco, tedy hned po představení reinkarnace svého legendárního modelu, nám bylo jasné, že s tímto vozem má Volkswagen nemalé ambice. To se potvrdilo už začátkem tohoto měsíce, kdy výrobce vydal první informace o Sciroccu v okruhové úpravě. Volkswagen Scirocco s přídomkem GT24 se před početným publikem objevil již tento týden na rakouské tuning show Wörthersee Tour, ovšem to pravé, kde vůz ukáže svůj charakter, přijde již zanedlouho na 24 hodinovém závodě na Nurburgringu.

Připomeňme si ještě, čím toto speciální Scirocco oplývá a čeho se jeho protivníci mají obávat. Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný čtyřválec objemu 2.0 l TSFI, jehož výkon je upraven na hodnotu 239 kW (325 koní) a maximální točivý moment 340 Nm. Síla z motoru je distribuována na kola přední nápravy díky sportovně upravené šestistupňové dvouspojkové převodovce.

Scirocco GT24 je oproti svým sériovým soukmenovcům delší o 227 mm a širší o 61 mm, co se v pozitivním slova smyslu podepsalo na jízdních vlastnostech. Díky novým tlumičům a nízkoprofilovým pneumatikám šel vůz ještě o 75 mm níže k zemi. Vzhled se samozřejmě odlišuje v mnoha dalších směrech, byl použitý aerodynamický bodykit, ve přední části přibylo karbonové „lízátko“ a záď zdobí mohutný difuzor a spoiler. K bočnímu profilu cestních sportovních automobilů neodmyslitelně patří i lehká kola, Scirocco GT24 zdobí bíle 18-ti palcové disky.

Co se týče úprav interiéru, kokpit byl zbaven veškerých nepotřebných prvků a zůstaly jen ty nezbytné pro závodění. Nechybí zde bezpečnostní klec, sportovní skořepinové sedadla a speciální bezpečnostní pásy. Strohá palubní deska je vyrobena z karbonu a místo klasických budíků zde najdeme elektronický displej. Vůz tak kompletně splňuje všechny platné normy pro závodění a navíc váží jen 1 120 kg, oproti běžné verzi je teda lehčí o 178 kg.

Pro vytrvalostní závody je již téměř vše nachystáno a jezdci již absolvovali první tréninky a automobilka skutečně sází na tento „kultovní vůz“ v závodním kabátku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Scirocco GT24
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků