VW Race Touareg 3: lišák pouště potřetí

Dvojnásobný vítěz dakarské rallye dostal své třetí pokračování. Naváže další Volkswagen Race Touareg na úspěchy předchůdců?

Není to tak dávno, co byl jeden z prototypů přistižen při testování v Alpách, nyní je zde ale již v plné síle. Jmenuje se Volkswagen Race Touareg 3 a má být nasazen do dakarské rallye ročníku 2011. Předchozí generace si zde dojely pro vítězství v letech 2009 a 2010 a staly se vůbec prvními vozy s pohonem vznětovým motorem v dějinách tohoto legendárního závodu.

Race Touareg 3 má být ještě rychlejší a hospodárnější při zachování spolehlivosti předchozích verzí. Novinka byla rozsáhle testována v aerodynamickém tunelu a její karoserie osazená povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a kevlaru prošla modifikacemi zejména s ohledem na zlepšení chlazení a zvýšení přítlaku při vyšších rychlostech. Na první pohled se nový Volkswagen Race Touareg 3 vyznačuje omlazeným vzhledem s novou maskou chladiče a světly složenými z LED.

Pod kapotou se nachází vznětový motor TDI s objemem 2,5 l a dvojitým přeplňováním naladěný na výkon 300 koní (220 kW). Přepracován byl s ohledem na zkušenosti z předchozích ročníků „dakaru“ a specifické podmínky náročné soutěže včetně nutnosti pohybu v extrémních nadmořských výškách. Výkon tak nemá kolísat ani v místech s řídkým vzduchem. Na motor navazuje vylepšená pětistupňová převodovka se sekvenčním řazením a tříkotoučovou keramickou spojkou ZF-Sachs, točivý moment se na vozovku přenáší skrze trojici samosvorných diferenciálů. Race Touareg 3 zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,1 s a dosáhne rychlosti 190 km/h.

Vyztužený podvozek nese posílené závěsy vybavené párem tlumicích jednotek na každém kole. Ráfky nesou speciálně vyvinuté pneumatiky BF Goodrich o rozměrech 235/85 R16. Model Race Touareg dosud absolvoval více než 10 000 zkušebních kilometrů v podmínkách připomínajících trať Dakar Rally 2011. Tato porce představuje dvojnásobek vzdálenosti této rallye, přičemž to je dokonce více, než kolik najedou vozy Formule 1 za celou sezónu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Race Touareg 3 pro sezónu 2011

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 278 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků