VW prý zvažuje prodej Lamborghini. Mohl by se víc zaměřit na domácí značky

24 komentářů

Joseph
15. října • 17:45

V koncernu VW (a nejen tam) se něco děje... Uvažují o prodeji Seatu a Lamborghini a také o tom, že ze Škodovky udělají značku pro ještě více chudé. Může to souviset s výše zmíněnou situací na "jih od Alp", jejich mentalitou nebo třeba pracovním nasazením, celkovou zodpovědností nebo přístupem k životu a zároveň také s vývojem ekonomické situace úplně všude v civilizovaném světě. Ale také v tom mohou mít prsty vyhlídky do temné budoucnosti, kterou nám připravují evropští mocipáni, populističtí zákonodárci, naši místní političtí lokajové, o zdravý rozum ochuzení přitakávači ekoteristům a podobné verbež. A nebo to bude všechno dohromady. ;-)
Velmi bohaté automobilky nyní rekapitulují, kalkulují, s těžkými hlavami rokují a dokud má něco nějakou hodnotu, tak i rozprodávají a hlavně vymýšlejí, jak z toho (co nás podle všeho čeká) vybruslit s co nejmenšími ztrátami.

petr r. (petrumr)
14. října • 19:11

má vw aji tu sekci zemědělského lamba? K nám sem jednu lamborgini s třívalcovým dieslem dovezl a vyrovná se to i francouzkým etesia.

Domco
14. října • 19:23

Nie, traktory lambo patria pod Same Deutz-Fahr (SDF)

petr r. (petrumr)
14. října • 20:59

díky, tak nic, chtěl jsem napsat, že by to vw mohl sloučit jak by koupil zetor.

Vóša
14. října • 18:08

Konečně těm emisním levákům dochází dech a peníze...a ještě nejsou zdaleka zaplaceny všechny pokuty...jen tak dále...to říkám já Vóša Řezník z Nošovic !

Suf
14. října • 23:36
Dix_
14. října • 18:12

To jsou stejné jak kecy v řetězových mailech...

OTTO
14. října • 17:52

Tak smysl to dává. Až bude vše na elektřina na pár globálních platformách, bude potřeba výrazně méně značek. Zatímco nyní je rozdíl mezi Lambem, Porsche, Audi a Bentley obrovský (a v podstatě si nijak nekonkurují), jakmile ta auta elektrifikujete (rozuměj posadíte na ujednocenou platformu elektromotorů a baterií), pak Vám nejednou místo čtyř značek, stačí dvě, max. tři, protože technicky to bude "vejce vejci" :-)

Karel.
14. října • 18:03

No já bych spíš řekl, že už VW unavuje neustále podpírat ty italské lemply a nemakačenky. Půl managementu Audi jezdí každý týden do Lamba řešit jejich problémy místo aby řídil Audi, které vynáší mnohonásobně vyšší zisky. Itálie je ve sračkách a bude to jenom horší, tam se zbavují svých kapacit prakticky všechny velké koncerny potravináři počínaje a strojírenstvím konče. Jenom namátkou Pirelli přivedeno na buben a prodáno Číňanům, Bertone přiveden na buben a protože nikdo neměl zájem, tak nyní ve frcu, Parmalat rozkraden a prodán Francouzům, ti nyní hledají kupce.

hasič
14. října • 21:31

Tak ono spolupracovat s italskými firmami znamená řešit neustále nějaké problémy. Jejich výkresová dokumentace je špatná a termíny orientační, furt se něco předělává. Vůbec se nedivím těm jejich dluhům, ale odejdou-li z Itálie německé a jiné koncerny, budou tam muset přijít němečtí daňoví poplatníci (obrazně řečeno), protože zadlužení Itálie je obrovské a snaha něco opravdu zlepšit mizivá.

bzzz
15. října • 9:22

Kazdy ma sve (specifika, mentalitu, zvyky). Dluhy maj skoro vsichni, rozhodujici je realny potencial a vule menit, reagovat, adaptovat se. Zijeme v dobe, kdy nektere diskutovane zasadni zmeny mohou mit zasadni dopad na nas konzum, zvyky, osobni svobodu. Kolik lidi je realne ochotno toto riskovat/podstoupit? Jen ti nejchudsi (nemaji co ztratit) a nejbohatsi (i pres riziko ztrat jsou za vodou)? Likviduje se stredni trida.

hasič
15. října • 10:17

On je to kapku paradox, protože ta střední třída je ve společnosti největší, takže má u voleb nejvíc hlasů. Teoreticky by měla přemýšlet a volit ve svůj prospěch, ale tady právě ta teorie končí . Danit a regulovat někoho kdo nic nemá je nesmysl a toho kdo má hromady kapitálu a na každém prstu poradce,či právníka ještě větší. Proto to musí logicky v případě potřeby vyšších daní odnést právě ta střední třída, kdo jiný? Největší potenciál růstu mají samozřejmě malé firmy a společnosti ( jsou totiž v přímém kontaktu se zákazníkem), které se nebojí riskovat a jdou kazdodenne s kůží na trh. Problém je, že to stojí hromady energie a jednoho dne si člověk položí otázku jestli mu to za to vůbec stojí...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
15. října • 12:45

Diky za vecny a slusny komentar. Danova optimalizace se da regulovat a proinvesticne motivovat - tady podnikas > tady danis > tady investujes (zahranicni matky rady stahuji vsechen 'zisk' domu) > tady podporujeme (nasrat na vsechny offshore, akcie na dorucitele atp.).

mpolan
15. října • 19:25

Zase na druhou stranu, právě díky všem těm optimalizacím a tomu, co píšeš, jsou bohatí bohatšími a hlavně mocnějšími. Myslíš, že se toho dobrovolně vzdají? Díky očekávání zisku vůbec vznikají nějaké investice. Bude podnikatel investovat v cizině, když ví, že z toho moc neuvidí? Asi ne.
Systém, který by nějak určoval to, co chceš ty, už tu byl a není mnoho lidí, kteří by si ho přáli zpátky (i když, pravda, u Babiše si nejsem jistý, co vlastně chce budovat - socialismus nebo absolutismus)...

Karel.
14. října • 22:23

Souhlas, ale s těmi německými daňovými poplatníky to vidím trochu jinak. Myslím, že Němci už mají plné zuby neustálého zachraňování tu řeckých, onde italských či španělských bank a evropská jednota dostane brzy na prdel. Jestli se italská ekonomika položí, tak to klidně může vést k rozpadu EU. To sice není dobrá zpráva třeba pro nás, ale počítat se s tím musí, stav italské, španělské, řecké, portugalské a dnes už i francouzské ekonomiky je tristní.

hasič
14. října • 23:38

Ten proces bude dále pozvolný, budou se tisknout další peníze a žvanit o udržitelném růstu, ovšem dluhy jižního křídla s Francií budou dále růst, zatímco investice v daných zemích klesat. Jestli se v Německu a Bruselu něčeho opravdu bojí, tak je to samozřejmě pád eura, protože bez eura končí integrace EU a začíná maximalne tak spolupráce suverénních států v EU, což je pro naprostou většinu politiků málo. Pád eura je proto naprosté tabu. Myslím si, že pádu eura budou chtít politici zabránit i za cenu inflace, která ale znehodnotí peníze věřitelům, kteří bydlí na sever od Alp.

Úder pravdy
14. října • 21:58

Nebo si nakoupí dluhopisy od hodných Číňanů.

Úder pravdy
14. října • 22:19

Pochopitelně opačně.

Aladin
14. října • 17:03

To by byla škoda, Lambo pod vw vzkvéta. Koupí to Číňané, elektrifikují a bude vymalováno.

jogurt
14. října • 17:50

To sice máte naprostou pravdu, jenže firmám dnes vládnou manažeři excelových tabulek, kteří nic jiného neuznávají. A když má koncern 4 značky supersportů plus Bentley, vychází tabulka blbě a je nutno navrhnout změnu. Mozek tam nehledejte, ten ve spojení s excelem nevyhrává.

bzzz
15. října • 9:17

Firmam vladnou obvykle vizionari nebo akcionari. Pokud to umite s Excelem, poslete si CV do nejake top firmy, jiste vas radi zamestnaji ;-)

Martin P.
15. října • 7:12

4 značky supersportů ? Lambo , Buggati a...... ? Porshe opravdu neni supersport ani okruhova R . Bavme se o značkách.... Takové R8 neni ani značka a je to jen předělané Lambo.

mpolan
15. října • 19:16

Jenže Audi do toho světa zkouší pronikat znovu a znovu, Porsche má rovněž modely spadající do kategorie supersportů. VW prostě vybral technologie z Lamborghini a teď ho může kopnout přes palubu.

bzzz
15. října • 9:16

Porsche ma elektriku, hybrid a mj. se uspesne ucastni nejnarocnejsich silnicnich zavodu. Pokud neco nema, tak je to s velkou pravdepodobnosti zamer.

Doporučujeme

Články odjinud