VW prý zvažuje prodej Lamborghini. Mohl by se víc zaměřit na domácí značky

Gigantické drápy německého koncernu se podle magazínu Bloomberg chtějí pustit italských superaut. O následcích zatím můžeme jen polemizovat.

Německý koncern Volkswagen začíná údajně uvažovat o tom, že ze svého portfolia značek vypustí italského výrobce supersportů Lamborghini. S celkem překvapivou informací přišel finanční magazín Bloomberg. Koncern prý přemýšlí nad prodejem akcií, nebo i rovnou celého býčího balíčku.

Lamborghini Sián oficiálně: První býčí zápasy na baterky stojí 80 milionů

Lamborghini Sián oficiálně: První býčí zápasy na baterky stojí 80 milionů

O všem se zatím jedná a je to ve velmi rané fázi. S důvěrnou interní informací přišli lidé, kteří si nepřejí být jmenováni. Prodej by ale dával smysl. Herbert Diess, současný kormidelník celého koncernu, se chce totiž v budoucnu zaměřit hlavně na expanzi svých domácích značek, mezi něž patří Volkswagen, Audi nebo Porsche. 

S prořídnutím seznamu značek, o které se musí celý koncern starat, by se právě těmto značkám mohlo věnovat více pozornosti. Volkswagen však dříve referoval, že veřejná nabídka akcií či prodej Lamborghini momentálně nejsou v plánu. Tím by celou kauzu vyvrátil, ovšem bylo to ještě před touto zprávou. Automobilka Lamborghini celou záležitost odmítla komentovat.

SUV se vyplatí i exotickým značkám. Urus jasně kraluje prodejům Lamborghini

SUV se vyplatí i exotickým značkám. Urus jasně kraluje prodejům Lamborghini

Skupina Volkswagen chce do roku 2030 zdvojnásobit tržní hodnotu. S rostoucími prodeji SUV Urus, přepracovaným Aventadorem a zbrusu novými hybridními superauty za dveřmi má Lamborghini potenciál růstu. I tak je prý ale upuštění divokých býků podle magazínu Bloomberg již v procesu. K finálnímu rozhodnutí by mělo dojít na konci příštího roku.

Pokud se odporoučí Lamborghini, může stejný osud potkat i další součásti koncernu - designové studio Pininfarina nebo italského výrobce motorek Ducati. Otázkou pak je, co s těmito značkami bude dál. Na to si ale budeme muset počkat na oficiální vyjádření.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků