Spekulace z loňského roku se již naplno potvrzují. Původní start-up z Chorvatska bere automobilový svět útokem.
O záměru Volkswagenu prodat značku Bugatti jsme slyšeli minulý rok. Teď se tyto zprávy potvrzují, a to rovněž se zamýšleným kupcem. Německý koncern tak prodá většinový podíl ve francouzské značce chorvatskému Rimacu – ten nejen vyrábí svůj vlastní elektrický supersport Nevera, ale dnes už zajišťuje techniku řadě velkých automobilek.
Vše je součástí velkého obchodu vytvářejícího společný podnik se značkou Porsche, která již v chorvatské firmě držela svůj podíl (a taktéž je součástí koncernu VW). Rimac a Porsche tak v Dubrovníku potvrdily založení nové firmy s názvem Bugatti Rimac. Chorvatský výrobce v ní bude vlastnit 55 % a zajišťovat vedení, kdežto Porsche obdrží zbylých 45 %.
Nový podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a bude sídlit v Záhřebu, kde Rimac plánuje v roce 2023 otevřít nové vývojové centrum s investicí 200 milionů eur (asi 5,1 miliardy korun). Bugatti Rimac bude v tomto směru reprezentovat budoucnost vývoje obou značek Bugatti a Rimac, a to sdílením zdrojů, znalostí z výzkumu, technologie výroby a dalších oblastí.
Bugatti a Rimac budou nicméně pokračovat jako samostatně operující značky s vlastním směrem, udržující si existující produkční zázemí a distribuční kanály. Francouzská značka tak bude nadále vyrábět ve svém domově ve francouzském Molsheimu, Rimac zase v Záhřebu. Lze však očekávat, že spojením sil nás čekají od obou značek vážně zajímavá auta.
Nakonec vývoj, produkce a dodavatelský řetězec Rimacu v oblasti bateriových systému, elektromotorů a dalších EV komponentů bude pokračovat beze změny, ovšem jako nová divize Rimac Technology, a to ve 100% vlastnictví chorvatské společnosti. Dnes už dodává Rimac techniku asi 15 automobilkám, patří mezi ně Jaguar, Mercedes-Benz, Renault, Hyundai nebo Aston Martin.
„Podrobnosti o finančních podmínkách dohody firmy nezveřejnily. Smlouvu musejí ještě schválit antimonopolní orgány několika zemí,“ dodává ČTK.