VW pro rok 2028: jak vidí budoucnost Němci?

7 komentářů

Tomcat
12. července • 9:58

Při představě auta které řídí samo , komunikují mezi sebou , nebude z velké části z kovu atd... mne napadá jak budou na chtít takové autu prodávat , případně jak donutí aby si ho lidé koupili?Ono to totiž pak vyzní jako jen další forma kolektivizace\ diktatury, budu mít auto které sám neřídím, auto se bude zapojovat do nějakého procesu beze mne , vzhledová uniformita.
Jak to bude s životností? Ta je dnes omezena na skutečné vlastnosti, co vymyslí oni? Bude tam počítadlo a po překročení xxx xxx km vozidlo provede samo destrukci řídících systémů aby nás donutilo ke koupi nového?
A proč bych si měl takové auto koupit kde je ta atraktivita, když to ztrácí dojem toho že si kupuji něco pro sebe , co slouží mne.Tedy pokud nám takové "auto" nebude přiděleno, vytváří to totiž dojem jakési formy veřejné dopravy s vyšší mírou personalizace.

petrik
11. července • 20:19

doufam ze v te dobe jiz budou auta davno jezdit na elekrinu a ne na spalovani nejake horlaviny....pokud firma EEstor nekeca, tak se jiz pristi rok dockame aut s dojezdem 500km na jedno nabiti, ktere trva 5 min. Ten jejich ultrakapacitor o kapacite 50kWh ma neomezenou zivotnost, lze vybit na nulu a ma stat neco kolem 2-3tis dolaru, tedy smesne malo. Vykon bude omezen pouze menicem a motory, takze 200-300kW nebude problem. dodam ze cena za 1km u aut s olovenymy nebo Ni-MH akumulatory je cca 20haleru na km ;)

skip
12. července • 11:48

To je všechno skvělé, ale kde se bude elektřina do těch baterií brát? Zkuste si představit, kolik Temelínů budeme muset postavit, aby bylo možné všechna auta nabíjet a pohánět elektřinou.

Dusan
17. července • 7:55

Ziskat elektrinu neni problem, mnohem vetsi problem jsou ty baterky. Nejenom vyvoj pouzitelnych baterii, ktere stale nejsou ac se na nich pracuje jiz stopadesat let, ale i jejich vyroba, ziskavani surovin k jejich vyrobe potrebnych, distribucni retezec, recyklace, proste cely zivotni cyklus. To neni zdaleka tak jednoduche jako u ropy, ktera je v zemi hotova, staci ji dovezt, provest trivialni chemickou upravu, rozvest po pumpach a pak ji spalit beze zbytku.

petrik
13. července • 19:53

akumulatory se budou samozrejme nabijet v noci, kdy je prudu prebytek...ale je jasne, ze to bude chtit dostavet temelin a vymyslet nejake hodne ucinne a levne solarni clanky, ktere si da kazdy clovek s EV na strechu :)

Tomcat
14. července • 22:30

ejake hodne ucinne a levne solarni clanky ani nemožná účinnost 100% by nepomohla.
Zjednodušeně slunečními paprsky dopadne na Zemi asi přibližně 1,2 kW na metr čvereční, pokud to dopadá kolmo , v poledne a ještě v létě atd.... Takže v zimě by to bylo 300W , bude zataženo tak 100-200W a že máme noc ani nemluvě a to je málo ikdyby byly sebevíc účinné, problém je zemská atmosféra která moc zjednodušeně stíní.Přírodní zákony prostě obejít nejde, existuje zjednodušeně něco jako omezení hustoty toku energie a na to neradi ekologisti slyší. Zvláště pokud se jedná o využívání větrné , sluneční , vodní energie , nebo biopaliva ale tam si už "rozbili hubu".

Tomcat
12. července • 9:45

A realita ?
Myslíte že si výrobci a prodejci podříznou pod sebou větev? Říká vám něco pojem trvale udržitelný rozvoj nebo globální ekonomika? Pokud rychle odstavíte průmysl vázaný na fosilní paliva může se celá ekonomika pěkně rozhoupat. A vy sice budete mít levné "ekologické" auto ale v konečném důsledku dáte za elektřinu třeba víc než za benzín.Myslím že je naivní čekat že to bude levnější

Doporučujeme

Články odjinud