VW pro rok 2028: jak vidí budoucnost Němci?

Jak budou naše silnice vypadat za dvacet let? Nad tím se zamýšlí Volkswagen na svých nových stránkách.

Ve zvláštní, interaktivní show na nich Volkswagen představuje své čtyři studie aut pro rok 2028. Jmenují se Room, Up!, One a Ego. Jedná se o ideové návrhy vozidel budoucnosti, jež jsou každé určeno pro specifický účel. Návrháři, konstruktéři a manažeři spojili svá úsilí, aby se pokusili nahlédnout do budoucnosti vzdálenější, než s jakou jsou zvyklí pracovat. Jejich snahou bylo do studií zapracovat nové dopravní podmínky, včetně enormě houstnoucího provozu ve městech a klesajících zásob fosilních paliv. Jakpak se asi Volkswagenu podaří odhadnout budoucnost? Trefí se, nebo se na jeho návrhy budeme za několik desítek let dívat s podobným shovívavým úsměvem jako na studie z šedesátých let? Kdo ví. Ale zkuste se oprostit od dnešních konvencí a nechat se vtáhnout do této pohádky. Každopádně se pak podívejte na stránky Volkswagen 2028

Volkwagen One

Návrh One je určen pro lidi s aktivním městským životem. Má flexibilní podvozek, což usnadňuje parkování. Volkswagen očekává, že budoucnost vozidel spočívá v jejich neustálé vzájemné komunikaci, díky níž bude možno například předcházet dopravním zácpám a krizovým situacím. Nejrůznější čidla integrovaného systému Car-to-X budou vyhodnocovat aktuální provozní podmínky a ostatním vozům podobného typu odesílat třeba varování před rizikem náledí. Car-to-X vám usnadní nalezení parkovacího prostoru i zařazení do proudu projíždějících vozidl. Systém bude neustále vyhledávat volná parkovací místa v okolí a vám postačí si na displeji jedno z nich vybrat a One vás do něj umístí. V dopravní špičce bude možno z vozů vytvořit automaticky řízenou kolonu, jež se nafázuje na světelné dopravní signály a vozům umožní projet „zelenou vlnou“.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Ego

Myšlenka je dána: sportovní auto, které nebude odpovídat jen nárokům řidiče a dopravní situace, ale také životního prostředí.  Volkswagen budoucnosti bude vybaven celou řadou senzorů, čidel a kamer, které dohromady budou v řídicí jednoce vozu vytvářet neustálý obraz okolního prostředí. Díky tomu bude celek schopen odlišit na vozovce kámen od papírového sáčku, ale také rozpoznat blížící se nebezpečí dříve než řidič a samočinně na ně reagovat. Důležité je, že by tyto zásahy měly být přirozené a řidiče neznervózňovat. Zpětná zrcátka zmizí a nahradí je holografické projektory před čelním sklem, kam se budou promítat také další údaje, včetně varování na vzdálenou překážku. Vůz bude spotřebovávat novou generaci biopaliva, emise oxidu uhličitého při jeho spalování přitom zapadnou spolu s výrobou paliva z biomasy do fotosyntetického řetězce. Předností těchto biopaliv je skutečnost, že při jejich výrobě jsou používány pouze odpady, které vznikají zpracováváním rostlinných potravin. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Room

Jen si představte, kolik času v autě trávíte a přemýšlíte o tom, co všechno byste místo toho mohli dělat. Studií Room se Volkswagen pokouší maximálním způsobem zpříjemnit a zefektivnit váš čas za volantem. Asistenční systémy a pokroková navigace by vám měly být vždy k ruce. Třeba na dálnici se vůz automaticky zařadí mezi ostatní a mění svoji rychlost v závislosti na aktuálním provozu. Auto vás pozná už ve chvíli, kdy se k němu přiblížíte. Vzápětí si z vašeho telefonu stáhne váš denní program a naplánuje adekvátní trasy na obchodní schůzky i setkání s přáteli. Na dlouhých trasách se váš vůz změní v zábavní centrum s hudbou, filmy a dalšími zábavními či výukovými programy. Navigační systém bude neustále aktualizovat své mapy z internetu a promítat před vás své údaje v trojrozměrné podobě. Ale kromě toho s vámi bude schopen konzultovat i nákupy a vyhledat obchody s nejnižšími cenami poptávaného zboží. Kromě sportovního vzhledu nabízí Room „usměvavou“ příď , jež bude z velké části tvořena LED, díky kterým lze „tvář“ vozu měnit. V módu automatického řízení lze v interiéru přesouvat sedadla a zpříjemňovat případné diskuse pasažérů. Proměnlivé osvětlení interiéru a možnost promítat  na okna obrázky jen napomohou k vytvoření příjemného prostředí.  

Klepněte pro větší obrázek

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků