VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen naznačil na International vienna Motor Symposium budoucnost svých motorů. Těšit se můžeme na přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem přes šest stovek koní, případně naopak na litrový tříválec, který ovšem vyprodukuje 200 kW (272 k). Na své si přijdou i zájemci o diesel, chystá se totiž nový, dvakrát přeplňovaný a velmi výkonný čtyřválec 2.0 TDI.

Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Zřejmě tím nejzajímavějším je nový agregát 6.0 W12 TSI, který zamíří do vrcholných modelů koncernu. Tento motor produkuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a 900 Nm v rozmezí od 1500 do 4500 ot./min. Očekává se, že tyto schopnosti postačí ke zdolání stokilometrové rychlosti za méně než čtyři sekundy a k maximálce přes 300 km/h.

Navíc by mělo jít zároveň o nejekologičtější jednotku mezi dvanáctiválci. Podle normy NEDC vyprodukuje méně než 250 gramů CO2 na kilometr jízdy. Motor dostane kombinaci přímého a nepřímého vstřiku paliva, dvojité přeplňování a systém deaktivace válců. A aby toho nebylo málo, nasadí Volkswagen také systém uložení motoru, který aktivně snižuje přenos vibrací do karoserie.

VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

Přesným opakem k dvanáctiválci je připravovaný litrový tříválec TSI vycházející z řady EA211. Počítá se s nasazením většího turbodmychadla a elektrického kompresoru. Výsledkem má být výkon 200 kW (272 k) a 270 Nm točivého momentu.

Elektrické dmychadlo dostanou také naftové motory. Jedním z příkladů budiž jednotka 2.0 TDI osazená dvojicí turbodmychadel, elektrickým dmychadlem a systémem vysokotlakého vstřikování paliva. V takovém případě se můžeme od motoru 2.0 TDI dočkat výkonu 221 kW (300 k) a vrcholu točivého momentu 601 Nm.

Volkswagen ve Vídni zároveň představil i novou řadu motoru 2.0 TDI určeného pro užitková vozidla, který už bude nasazen v nové generaci Transporteru/Multivanu. Tato jednotka je v průměru o 14 % úspornější, používá recirkulaci výfukových plynů, vodou chlazený mezichladič stlačeného vzduchu, variabilní sací potrubí a samozřejmě systém SCR. Rozsah výkonů je od 62 kw (84 k) do 150 kW (204 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků