VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen naznačil na International vienna Motor Symposium budoucnost svých motorů. Těšit se můžeme na přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem přes šest stovek koní, případně naopak na litrový tříválec, který ovšem vyprodukuje 200 kW (272 k). Na své si přijdou i zájemci o diesel, chystá se totiž nový, dvakrát přeplňovaný a velmi výkonný čtyřválec 2.0 TDI.

Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Zřejmě tím nejzajímavějším je nový agregát 6.0 W12 TSI, který zamíří do vrcholných modelů koncernu. Tento motor produkuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a 900 Nm v rozmezí od 1500 do 4500 ot./min. Očekává se, že tyto schopnosti postačí ke zdolání stokilometrové rychlosti za méně než čtyři sekundy a k maximálce přes 300 km/h.

Navíc by mělo jít zároveň o nejekologičtější jednotku mezi dvanáctiválci. Podle normy NEDC vyprodukuje méně než 250 gramů CO2 na kilometr jízdy. Motor dostane kombinaci přímého a nepřímého vstřiku paliva, dvojité přeplňování a systém deaktivace válců. A aby toho nebylo málo, nasadí Volkswagen také systém uložení motoru, který aktivně snižuje přenos vibrací do karoserie.

VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

Přesným opakem k dvanáctiválci je připravovaný litrový tříválec TSI vycházející z řady EA211. Počítá se s nasazením většího turbodmychadla a elektrického kompresoru. Výsledkem má být výkon 200 kW (272 k) a 270 Nm točivého momentu.

Elektrické dmychadlo dostanou také naftové motory. Jedním z příkladů budiž jednotka 2.0 TDI osazená dvojicí turbodmychadel, elektrickým dmychadlem a systémem vysokotlakého vstřikování paliva. V takovém případě se můžeme od motoru 2.0 TDI dočkat výkonu 221 kW (300 k) a vrcholu točivého momentu 601 Nm.

Volkswagen ve Vídni zároveň představil i novou řadu motoru 2.0 TDI určeného pro užitková vozidla, který už bude nasazen v nové generaci Transporteru/Multivanu. Tato jednotka je v průměru o 14 % úspornější, používá recirkulaci výfukových plynů, vodou chlazený mezichladič stlačeného vzduchu, variabilní sací potrubí a samozřejmě systém SCR. Rozsah výkonů je od 62 kw (84 k) do 150 kW (204 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 251 km
Cena: 430 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 164 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 112 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků