VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen naznačil na International vienna Motor Symposium budoucnost svých motorů. Těšit se můžeme na přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem přes šest stovek koní, případně naopak na litrový tříválec, který ovšem vyprodukuje 200 kW (272 k). Na své si přijdou i zájemci o diesel, chystá se totiž nový, dvakrát přeplňovaný a velmi výkonný čtyřválec 2.0 TDI.

Elektromobily | Ceny | Volkswagen | Hybridy | Byznys

Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Zřejmě tím nejzajímavějším je nový agregát 6.0 W12 TSI, který zamíří do vrcholných modelů koncernu. Tento motor produkuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a 900 Nm v rozmezí od 1500 do 4500 ot./min. Očekává se, že tyto schopnosti postačí ke zdolání stokilometrové rychlosti za méně než čtyři sekundy a k maximálce přes 300 km/h.

Navíc by mělo jít zároveň o nejekologičtější jednotku mezi dvanáctiválci. Podle normy NEDC vyprodukuje méně než 250 gramů CO2 na kilometr jízdy. Motor dostane kombinaci přímého a nepřímého vstřiku paliva, dvojité přeplňování a systém deaktivace válců. A aby toho nebylo málo, nasadí Volkswagen také systém uložení motoru, který aktivně snižuje přenos vibrací do karoserie.

Kombi | Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Volkswagen Passat

VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

Přesným opakem k dvanáctiválci je připravovaný litrový tříválec TSI vycházející z řady EA211. Počítá se s nasazením většího turbodmychadla a elektrického kompresoru. Výsledkem má být výkon 200 kW (272 k) a 270 Nm točivého momentu.

Elektrické dmychadlo dostanou také naftové motory. Jedním z příkladů budiž jednotka 2.0 TDI osazená dvojicí turbodmychadel, elektrickým dmychadlem a systémem vysokotlakého vstřikování paliva. V takovém případě se můžeme od motoru 2.0 TDI dočkat výkonu 221 kW (300 k) a vrcholu točivého momentu 601 Nm.

Volkswagen ve Vídni zároveň představil i novou řadu motoru 2.0 TDI určeného pro užitková vozidla, který už bude nasazen v nové generaci Transporteru/Multivanu. Tato jednotka je v průměru o 14 % úspornější, používá recirkulaci výfukových plynů, vodou chlazený mezichladič stlačeného vzduchu, variabilní sací potrubí a samozřejmě systém SCR. Rozsah výkonů je od 62 kw (84 k) do 150 kW (204 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků