VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen naznačil na International vienna Motor Symposium budoucnost svých motorů. Těšit se můžeme na přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem přes šest stovek koní, případně naopak na litrový tříválec, který ovšem vyprodukuje 200 kW (272 k). Na své si přijdou i zájemci o diesel, chystá se totiž nový, dvakrát přeplňovaný a velmi výkonný čtyřválec 2.0 TDI.

Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Zřejmě tím nejzajímavějším je nový agregát 6.0 W12 TSI, který zamíří do vrcholných modelů koncernu. Tento motor produkuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a 900 Nm v rozmezí od 1500 do 4500 ot./min. Očekává se, že tyto schopnosti postačí ke zdolání stokilometrové rychlosti za méně než čtyři sekundy a k maximálce přes 300 km/h.

Navíc by mělo jít zároveň o nejekologičtější jednotku mezi dvanáctiválci. Podle normy NEDC vyprodukuje méně než 250 gramů CO2 na kilometr jízdy. Motor dostane kombinaci přímého a nepřímého vstřiku paliva, dvojité přeplňování a systém deaktivace válců. A aby toho nebylo málo, nasadí Volkswagen také systém uložení motoru, který aktivně snižuje přenos vibrací do karoserie.

VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

Přesným opakem k dvanáctiválci je připravovaný litrový tříválec TSI vycházející z řady EA211. Počítá se s nasazením většího turbodmychadla a elektrického kompresoru. Výsledkem má být výkon 200 kW (272 k) a 270 Nm točivého momentu.

Elektrické dmychadlo dostanou také naftové motory. Jedním z příkladů budiž jednotka 2.0 TDI osazená dvojicí turbodmychadel, elektrickým dmychadlem a systémem vysokotlakého vstřikování paliva. V takovém případě se můžeme od motoru 2.0 TDI dočkat výkonu 221 kW (300 k) a vrcholu točivého momentu 601 Nm.

Volkswagen ve Vídni zároveň představil i novou řadu motoru 2.0 TDI určeného pro užitková vozidla, který už bude nasazen v nové generaci Transporteru/Multivanu. Tato jednotka je v průměru o 14 % úspornější, používá recirkulaci výfukových plynů, vodou chlazený mezichladič stlačeného vzduchu, variabilní sací potrubí a samozřejmě systém SCR. Rozsah výkonů je od 62 kw (84 k) do 150 kW (204 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků