VW přibližuje interiér konceptu I.D. Vizzion. Tady si už řidič neškrtne

Během ženevského autosalonu nám Volkswagen předvede přírůstek do rodiny elektrických konceptů. Studie I.D. Vizzion představuj zcela autonomní sedan.

Volkswagen v Ženevě předvede koncept I.D. Vizzion, který má zosobňovat budoucnost mobility. Jedná se o elektrický a zcela autonomní vůz. Zatím máme k dispozici jen několik skic a video ukazující interiér. 

Vizzion má představovat prémiový sedan z rodiny I.D. konceptů. Představuje také zatím největší kousek z nich. Kombinace velikosti, luxusu a snadného používání by se vůz mohl hodit pro lidi, kteří mají problémy s řízením.  Automobilka jej vidí jako skvělý dopravní prostředek například pro starší lidi. 

Uvnitř nenajdete žádný volant či pedály. Místo toho budou cestující používat pro ovládání hlas a gesta. "Digitální řidič" se dokonce může naučit řidičovy  preference. Podle videa se můžeme těšit také na vestavěný hologram.

Volkswagen T-Roc shodí střechu! Bude to zvýšený Golf Cabriolet?

Volkswagen T-Roc shodí střechu! Bude to zvýšený Golf Cabriolet?

O pohon konceptu se starají dva elektromotory o celkovém výkonu 225 kW. Poháněna jsou všechny kola. Lithium-iontová baterie s kapacitou 111 kWh umožňuje na jedno nabití ujet 665 km. Maximální rychlost je stanovena na 180 km/h. 

Rodina konceptů I.D. je snahou společnosti VW ukázat, jak by mohly vypadat její budoucí elektromobily. Vůbec první koncept I.D. představuje pětidveřový hatchback s rozměry Golfu, ID. Buzz je oživením retro minibusu, a I.D. Crozz je vůz ze segment crossoverů. Zatímco tyto vozy jsou hudnou relativně blízké budoucnosti, I.D. Vizzion se na trhu jenom tak neukáže.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků