S rychlým přechodem na elektromobilitu jde o předvídatelnou situaci.
Nehledě na to, že zájem o manuální převodovky v masově vyráběných autech každým rokem upadá, v neprospěch přímo řazených skříní je také urychlený přechod k čistě elektrickým vozům. Od německého Auto Motor und Sport tak zaznívá, že Volkswagen do roku 2030 postupně ukončí nabídku motorizací s manuálními převodovkami.
Německá publikaci uvádí, že opuštění možnosti manuální převodovky zahlédneme u Volkswagenu už zanedlouho u několika dalších modelů. Nacházející generace SUV Tiguan má v roce 2023 přijet již výhradně s automatickou skříní, stejně jako nová generace Passatu ve stejný rok. A tento vývoj nabídky se pochopitelně odrazí rovněž u dalších značek koncernu VW, tedy i Škody, Seatu a Audi.
Na pozadí všeho je přirozeně snižování produkce emisí CO2 a související rozšiřování portfolia elektromobilů, jež konvenční převodovky nepoužívají. Pro nejšetrnější provoz spalovacího motoru nastavená automatická převodovka je u VW vhodnější k dodržování stále přísnějších emisních norem, zatímco nabídka modelů se spalovacími motory v nejbližších letech stejně prořídne nástupem elektromobilů.
Stačí připomenout, že Volkswagen chce v Evropě do roku 2035 přestat prodávat auta se spalovacím motorem. Již do roku 2025 se chce přitom stát největším výrobcem elektrických aut na světě. S touto strategií tedy pro manuální převodovky (v poslední řadě ve výbavě sportovních modelů pro nadšence) nezůstává u VW mnoho místa v nabídce.