VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

Golf GTI je ve verzi TCR velmi blízko sériové podobě.

U jezera Wörthersee se jako každý rok sjíždí příznivci tuningu. Určitou ikonou je zde především Volkswagen Golf GTI všech generací. Právě zde dochází k premiéře nové verze GTI v současné generaci. I když se zatím jedná o koncept, Golf GTI TCR je podle automobilky velmi blízký sériové podobě.

Zkratka TCR odkazuje na závodní Golf stejnojmenné kategorie. Ta ve většině šampionátů nahradila dříve nesourodé cestovní vozy. Volkswagen chce tohoto spojení při představení nové verze pro standardní silniční použití a prodej využít a zároveň oslavit vítězství ve světovém šampionátu v letech 2016 a 2017. Také se jedná o vrchol nabídky Golfu s předním pohonem. Touto koncepcí disponuje právě i závodní speciál.

Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Vizuálně se od klasického GTI Performance výrazně neliší. Přední nárazník má černé prvky, stejně jako boční výdechy a zadní spoiler. TCR nejsnáze poznáte podle specifických bočních polepů. Vybírat v sériové verzi půjde z kompletní barevné palety klasického GTI, nově je namíchána také šedý lak Pure. Uvnitř jsou sedadla novým vzorem a prahy s logem TCR, které se promítá i ze zrcátek.

Dvoulitrový přeplňovaný motor ve verzi TCR dosahuje nejvyššího výkonu 213 kW/290 k při 5.000 až 6.800 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 370 N.m je k dispozici mezi 1600 a 4300 min-1. Síla je sériově přenášena na přední kola prostřednictvím 7stupňové dvouspojkové převodovky DSG skrze diferenciál se spojkami VAQ.

Volkswagen to s TDI nevzdává. Dvoulitr inovoval, nyní jde o mild-hybrid

Volkswagen to s TDI nevzdává. Dvoulitr inovoval, nyní jde o mild-hybrid

Nejvyšší rychlost 250 km/h může být na přání zvýšena deaktivací elektronického omezovače na 264 km/h. TCR je krom silnějšího naladění zajímavé také tím, že na tuto verzi půjde objednat titanový výfuk Akrapović, který je dnes výsadou verze R. Nové jsou i vrtané brzdové kotouče pod osmnácti- či devatenáctipalcovými kovanými disky kol. Podvozek je snížen o 20 milimetrů oproti standardnímu Golfu, standardem budou adaptivní tlumiče DCC.

Na evropský trh se produkční verze Golfu GTI TCR dostane ke konci letošního roku. Cena je zatím neznámá, stejně jako skutečnost, jestli půjde o standardní nabídku, nebo o limitovanou edici.

VW Golf GTI Performance versus TCR
Model VW Golf GTI Performance VW Golf GTI TCR
Motor 2.0 TSI 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180/5000-6200 213/5000-6800
Točivý moment [N.m/min] 370/1600-4300

370/1600-4300

Převodovka 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 250 264
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,2 -
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,5 -
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků