VW představuje sportovní koncept s novým malým nafťákem

Německá automobilka Volkswagen v nejbližších dnech oficiálně představí svůj koncept malého sportovního vozu. Ten má být jakousi odpovědí na Opel Speedster s otevřenou střechou. Každopádně VW šel ještě dál a v jednom voze díky variabilitě předního okna a střechy tak skloubil speedster, kupé a roadster. Koncept s názvem EcoRacer není jen studií auta pro vyžití, ale má také ukázat, že lze postavit sporťák, který bude i poměrně ekologický a bude se chlubit malou spotřebou. Co asi nikoho u VW nepřekvapí, je zvolený typ motoru. Půjde totiž o turbodiesel, ale rozhodně ne obyčejný a veřejnosti prozatím zcela neznámý. Má objem 1,5 l a dává špičkový výkon 100 kW (136 k) při 4000 otáčkách a točivý moment 250 Nm. Vůz s ním dokáže zrychlit z klidu na stovku za 6,3 s a dovolí autu uhánět rychlostí až 230 km/h. Při pomalé jízdě si pak vystačí pouze se 3.4 litry nafty na 100 km. Motor plní již dnes "šuplíkovou" emisní normu EURO 5. EcoRacer je pouze 3770 mm dlouhý, 1740 mm široký a 1210 mm vysoký. Malé rozměry a laminátová karosérie, která je vyztužena uhlíkovými vlákny umožnily snížení hmotnosti na pouhých 850 kg.

Zdá se, že VW již také pomalu představuje své budoucí nové čtyřválce, které mají nahradit jak nynější malé tříválce, tak také větší čtyřválcové naftové motory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků