VW představuje sportovní koncept s novým malým nafťákem

Německá automobilka Volkswagen v nejbližších dnech oficiálně představí svůj koncept malého sportovního vozu. Ten má být jakousi odpovědí na Opel Speedster s otevřenou střechou. Každopádně VW šel ještě dál a v jednom voze díky variabilitě předního okna a střechy tak skloubil speedster, kupé a roadster. Koncept s názvem EcoRacer není jen studií auta pro vyžití, ale má také ukázat, že lze postavit sporťák, který bude i poměrně ekologický a bude se chlubit malou spotřebou. Co asi nikoho u VW nepřekvapí, je zvolený typ motoru. Půjde totiž o turbodiesel, ale rozhodně ne obyčejný a veřejnosti prozatím zcela neznámý. Má objem 1,5 l a dává špičkový výkon 100 kW (136 k) při 4000 otáčkách a točivý moment 250 Nm. Vůz s ním dokáže zrychlit z klidu na stovku za 6,3 s a dovolí autu uhánět rychlostí až 230 km/h. Při pomalé jízdě si pak vystačí pouze se 3.4 litry nafty na 100 km. Motor plní již dnes "šuplíkovou" emisní normu EURO 5. EcoRacer je pouze 3770 mm dlouhý, 1740 mm široký a 1210 mm vysoký. Malé rozměry a laminátová karosérie, která je vyztužena uhlíkovými vlákny umožnily snížení hmotnosti na pouhých 850 kg.

Zdá se, že VW již také pomalu představuje své budoucí nové čtyřválce, které mají nahradit jak nynější malé tříválce, tak také větší čtyřválcové naftové motory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků