VW představuje sportovní koncept s novým malým nafťákem

Německá automobilka Volkswagen v nejbližších dnech oficiálně představí svůj koncept malého sportovního vozu. Ten má být jakousi odpovědí na Opel Speedster s otevřenou střechou. Každopádně VW šel ještě dál a v jednom voze díky variabilitě předního okna a střechy tak skloubil speedster, kupé a roadster. Koncept s názvem EcoRacer není jen studií auta pro vyžití, ale má také ukázat, že lze postavit sporťák, který bude i poměrně ekologický a bude se chlubit malou spotřebou. Co asi nikoho u VW nepřekvapí, je zvolený typ motoru. Půjde totiž o turbodiesel, ale rozhodně ne obyčejný a veřejnosti prozatím zcela neznámý. Má objem 1,5 l a dává špičkový výkon 100 kW (136 k) při 4000 otáčkách a točivý moment 250 Nm. Vůz s ním dokáže zrychlit z klidu na stovku za 6,3 s a dovolí autu uhánět rychlostí až 230 km/h. Při pomalé jízdě si pak vystačí pouze se 3.4 litry nafty na 100 km. Motor plní již dnes "šuplíkovou" emisní normu EURO 5. EcoRacer je pouze 3770 mm dlouhý, 1740 mm široký a 1210 mm vysoký. Malé rozměry a laminátová karosérie, která je vyztužena uhlíkovými vlákny umožnily snížení hmotnosti na pouhých 850 kg.

Zdá se, že VW již také pomalu představuje své budoucí nové čtyřválce, které mají nahradit jak nynější malé tříválce, tak také větší čtyřválcové naftové motory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků