Když už kopírujete článek z Autoforum.cz, kopírujte ho aspoň bez chyb. Sací ventil se uzavírá během komprese, né během expanze. Není to Tatra nastartovaná opačně .......
Na autoforu mají úplně tu samou chybu. Oni totiž bez přemýšlení přeložili to, co je na jednom z obrázků z firemní prezentace motoru - je tam použit výraz expansion. Obávám se, že sám VW prezentoval chybný obrázek, když ho srovnám s tím předcházejícím...
PS: označení expansion v obrázku je správné - je umístěno v části, ve které se pracovní objem válce zvětšuje. Je však zavádějící s ohledem na zažitou praxi (používá se pro pracovní zdvih) a také není dostatečně vysvětleno, jak to jde dohromady s Millerovým cyklem. Nebo je ten obrázek pravdu vadný...
Na konkurenčním webu autoforum umístili i obrázky z prezentace tohoto motoru. Jsou tam různé grafy z nichž pozornějšímu čtenáři dojde, že tento nový motor nemá za úkol ždímat více litrového Mk, ale zlepšit regulaci a přechodové režimy (reakce).
Koukám, že tady je to samej super odborník na TSi :-D Zvláště ti, co to viděli maximálně v nějaké obdobné diskuzi... Že vás to hloupá děcka stále baví, měli by jste mazat zpět k učení, aby vám mamča nevyhubovala 3-[
Když už jsme u učení, "by jste" v češtině neexistuje, používá se obyčejné byste.
koukám nejvyšší čas objednat OIII s 1.4 TSi :-O
To jo, to si ji užij! Nyní nejméně spolehlivý motor koncernu.
............ samozřejmě ta nová 103/110 s řemenem, o staré 90/92kw se nikdo nebaví
Niekto je znalec.......................... Rada EA 211 - remen pouzivana O3, G7 a noyv Leon mala vykony nasledovne: 1,4 TSI 90 a 103 kW EU 5 ; 1,4 TSI 92 a 110 kW EU 6 takze samotny motor ci uz 90/92/103/110kW v 1,4 TSI EA 211 su totozne....................
Pán je evidentně taky znalec. Škoda používala 1.4TSI EA111 ve variantách 90kW (Octavia, Yeti) a 92kW (Superb). Žádný EA211 s tímto výkonem v nabídce nebyl. V tomto případě se jedná o Octavii, takže staré motory jsou skutečně 90kW, nové 103/110kW. Golf a Leon jsou jiná story.
Nejsou stejne, lisi se, mimo jine,pouziti act u vykonnych variant
Ano 90/92 kW nema vypinanie valcov ako 103/110kW.
A proc?
Nebo dostat rozum a poohlednout se jinde. 1.4TSi nepatri zdaleka mezi etalony spolehlivosti, ale ono je to dobre. Alepson ty hnusne okoukane Skodovky budu videt cim dal min.
...momentalne je to najlepsi motor, ktory maju, brat to kym je. O3 nim celkom slusne leti a je jednoduchy /nema ani zotrvacnik, na rozdiel od 1.2/.
1,2 TSI je stále 4 válec, setrvačník netřeba. Nepletete si to s novinkou 1,0 TSi tří válec
Netvrdim co treba a co netreba, mna skor zaujma co v tom motore mam :-) Preto ta jednastvorka jednoduchsia, ovela silnejsi (rozdiel zretelne citit okolo 2500) a ta o3 je s nim celkom slusny expres.
4válec, tříválec, dvoukolka, pětikoruna,... Vždy se to píše dobromady jako jedno slovo.
A sám udělám překlep :-) Dohromady.
A v cem je tak spatna? Pokud vim, tak jedna serie mela vadne prestavovace hrideli. Bylo vymeneno v ramci zaruky...
Variabilni nataceni lopatek mi pripada trochu choulostive do daily vozidla, preferoval bych konstrukcne robustnejsi twin-scroll dmychadlo nabizejici podobne parametry a mene narocne na materialy a vyrobu.
Stejně jako u dnes již zbouraného zažitého mýtu, že 15W40 = minerál, 10W40 = (polo) syntetika bude trvat celou věčnost, než se odstraní mýtus, že natáčecí lopatky pro benzínové turba se doposud moc nerozšířily kvůli drahým materiálů. Ony se nerozšířily kvůli omezené využitelnosti u zážehových motorů. Dvě nápovědy: 1) Benzín má kvantitativní regulaci, diesel kvalitativní. 2) Vlastní tvarově složitá turbína s požadavkem na geometrickou přesnost a bezvadnost snáší ty samé teploty jako lopatky a ještě k tomu přenáší výkon, proč by jednoduché lopatky měly mít problém s materiálem? Používejte vlastní rozum a nepapouškujte to, co omelou dokola novináři.
Ač se praktikuje rozdělení že diesel kvalitativní a petrol kvantitativní řízení výkonu, není pravda že to tak musí být i u benzínu s přímím vstřikem jde užít kvalitativní řízení, pak ve válci se se vstřikuje na vrstvená nikoliv homogenní směs a zapálí svíčkou ... jen světe div se, vznikají stejně problémy jak u dieslu, produkce NOx ... takže i toto je mýtus (a ano už i experimentální motory s tímto způsobem přípravy vznikly, jen cpát Trap ke katalyzátoru a nebo AdBlue je jednak drahé a jednak by spousta lidí prskala ... bude stačit že dřív nebo později dostanou petrol motory s přímím vstřikem DPF)
Z mého povědomí se mi ta představa vrstvené směsi nikdy moc nezdála už jen z principu funkce, když pominu emise. Ono totiž nejde směs ani dobře homogenizovat, natož ji nějak definovaně přesně vrstvit. Ve válci směs všelijak rotuje a kde je pohyb, jsou setrvačné síly, tedy všelijak se lokálně mění hustota směsi, její poměr, teplota vnitřních povrchů se také liší, rychlost pístu... Příliš mnoho faktorů a k tomu na vrch ta vlastnost, která to celé zabíjí - rychlost hoření a šíření plamene právě závisí na tom lokálním směšovacím poměru (proto kdysi asi ten alfácký twinspark). I v odborné literatuře je psáno, že mezioběhová stabilita zážehového motoru je dosti proměnlivá (změřeno) a nedaří se ty příčiny uspokojivě definovat... Ano, emise byly hřebíčkem do rakve vrstvení. Výrobci a redaktoři však melou jen to líbivé, redaktoři však melou i to, co výrobci neříkají (ti taktně mlčí a chlubí se další novou technologií).
Mohl byste se pokusit objasnit vyhody twin-scroll (variabilni twin-scroll s klapkou mezi obema kanaly) a VG turb u benzinovych motoru? Bez ohledu na vyse zminovane materialy, spise me zajimaji vlastnosti jako rozsah pouzitelnych otacek, odezva v nizsich otackachn efektivita vyuziti energie vyfukovych plynu..dekuji
Podle mne to TW s klapkou má stejný cíl jako naklápěcí lopatky - zmenšit aerodynamický průřez a zvýšit rychlost plynů, když jich je málo. Aerodynamické síly totiž závisí na druhé mocnině rychlosti a tedy zvýšení rychlosti přináší lepší efektivitu i přes ono zmenšení aerodynamického průřezu turbíny. Je zjevné, že se to používá, když je plynů málo. Ale proč, když je v daném okamžiku u benzínového motoru nízký výkon a tedy přeplňování je nežádoucí? No, řekl bych, že je to přechodový prvek, který pomáhá turbo roztočit, když sice pedál plynu je na podlaze, ale otáčky motoru a tedy objemový tok plynů nedosahuje vysokých hodnot = zlepšení reakce motoru. Obě technologie mají u benzínových motorů přínos, až když je požadován extrémně široký otáčkový rozsah vysokého Mk a rychlá reakce. Turbína má totiž svou charakteristiku, své pracovní optimum a to je v rozporu na požadavky řidiče... U lidových motorů stačí malé turbo a obtokové ventily, ale pokrok je pokrok, požadavky stoupají.
Diky, neco takoveho si myslim taky. U lidovych motoru doted stacila rychla odezva na plyn a nedostatecny plnici tlak od 4000ot nahoru az tolik nevadi, protoze takhle tocit motor, to je hrich :D, proto tak krasne klesa tocivy moment a vykon zustava konstantni az k omezovaci. Osobne mi pripada TS s klapkou elegantnejsi reseni nez vgt - z hlediska robustnosti srovnatelne s jednoduchym turbem a pritom efektivni z pohledu vyuziti tlaku vyfukovych plynu (plati pouze pro klapku v takove poloze, ktera oba kanaly oddeluje).
Pozor, na regulační prvky na výfukové straně se nelze pohlížet jen jako na prvky pomáhající zlepšovat parametry turba, ale také jako na hraniční omezovače (otáčky + tlak). A právě tahle funkce je u TS nízká. VGT má oproti WG tu výhodu, že turbína má design na vyšší průtok a při mezním průtoku plynů za vysokého výkonu se daří dosáhnout nižších tlaků a tedy i teplot na turbíně než s WG, který je v zásadě škrtícím ventilem pracujícím na principu tlakového spádu. VGT pracuje na principu změny průřezu. Bonusem navíc pro VGT je ta lepší charakteristika turbíny při malém zatížení, která se hodí zejména u dieslů a proto se používá zejména tam. Lidové benzíňáky mají jenom WG a dmychadlo tlačí proti škrtící klapce (!), aby turbo úplně neztrácelo otáčky při malém výkonu. Pokrokovější motory (myslím, že od 1.8 TSI) mají navíc na sání bypass, jehož význam je zřejmý. Kombinace WG+BP je pro běžná auta docela solidní řešení.
Tak ono to dvojturbo taky není vyhra. Jsou motory s dvojturbem, kterem jaji s timto dilem problemy. Naopak rizeni lopatem, pokud se obcas protahne, je pomerne spolehlive...
Dvojturbo není twinscroll. Twinscroll je jedno turbo s dvěma oddělenými přívody plynů. Na tom není nic k pokažení - jsou to jen kanály.
Já bych preferoval velkoobjemovou atmosféru místo těchto přetechnizovaných motůrků s milionem dílů a nic moc spolehlivostí.B-]
Kromě absence turba ty dnešní "velkoobjemové" atmo motory o moc jednodušší nejsou. Časování ventilů, vysokotlaké vstřikování, plno elektroniky...Vlastní turba podle mě patří mezi docela spolehlivé části.
Nastastie je tu Mazda.
To uz je taky spise chimera a setrvacnost, nez velka vyhra. Staci procist nemeckanebo britska fora, ta spolehlivost skyactive taky neni kdovijaka
A vyrobca a servis budu zit z coho? :D
Po pruseru s podvodama holt musej nejak zase vydelat. A jak jinak, nez na ceskem zakaznikovi :D
Hej, český zákazník vytrhne trn z paty koncernu s ročnou produkciou 9+ mega áut :-D
To sice ne, ale jen cesky Pepik koupi takovou plecku, jako je Octavia , klidne za 800tis. A za lidove osizeneho Superba milion. Coz je vtipne.
Ne ze by to byl absolutni bestbuy, ale ktere auto za 800tis potazmo milion je podle vas adekvatni cene?
Tech je spousta. Ale Superb na podvozku Golfa a Octavia [nizsi stredni] za cenu stredni tridy - to je vazne echt kauf. :-D
Superb na podvozku Golfa. Pan je znalecB-]
No...světe div se, ale třeba Sup II má techniku z OII a ta jí má odkud. Ano, správně...z golfa.
Neviem ci ste postrehol, ale hovorime o podvozku.B-]
Nejste trochu pozadu. Octavia je od roku 2012 3. generace a superb se pyšní více než rok také 3. generací, jenže to by vám rozbilo tu vaši propagandu. Jenom pro vaši představu i passat VII je na rozšířené platformě golfu, přesto je to vyšší třída
A není lepší si o tom něco přečíst a neplácat hlouposti?http://www.autolexicon.net/cs/articles/mqb-modularer... ...
Naproto souhlasím, pročti se ten článek pořádně....Sup II ani OII MQB nepoužívají...
A já myslel, že se hodnotí současnost, ne historie. Dávat příměry z "dávné" minulosti k současnosti je trochu mimo mísu.
Podívejme tedy na součanostSup III - dostal techniku ze současného Passata, ale nelze čekat, že by směl být stejně dobrýOIII - skoro stejná technika jako v současné Golfu, ale opět některé verze mají horší zadní nápravu než odpovídající golf a další ponižující drobnostiRapid - pokud jsme se bavili o "dávné historii", tak zde zamíříme ke "vzniku vesmíru" do poloviny 90. let přes FII a k FI, kdy FI konstrukčně vznikalaFIII - nedostala nejnovější MQBTakže?...Já z toho mám dojem, že snad možná kromě Supa III jsme jen tschechische untermenschen
vybíráte si jen co se vám hodí. Např. O3 má v běžné nabídce výborný motor 1.8TSI z díly Audi, normální Golf s tímto motorem nekoupíte (Až na výjimku v nové okrajové verzi Alltrack). S tím souvisí taky nemožnost objednat normální Golf s verzí 4x4 a benzínem (až na výjimku v nové okrajové verzi R). Celkově se O3 vyráběla vždy v mnohem širší paletě výbav. S tou zadní nápravou je to dobrá urban-legend a asi se nedozvíme, zda je to obchodní rozhodnutí škody (nižší náklady, delší životnost), nebo to přišlo zhora. Některé automobilky dávají torzku i do střední třídy, a když to není WV najednou je to OK.
Nevybírám...Mno ono to bude obojí (nařízení zhora a nižší náklady), protože u více modelů byly náznaky, že nemohou dostat některou výbavu. Nižší náklady ve Škodě jsou pro VW jsou velmi výhodné. Výrobní cena klesne hodně a prodejní minimálně a zákazníci to tady stejně koupí. Ano s tou torzkou je to pravda, ale třeba i pitomý Ceed/i30 má multilink, Focus taky., navíc OII je měla ve všech verzích.
Multilink měl i Civic, který tento typ nápravy této třídě uvedl jako první. A zkuste hádat co má Honda v posledních několika generacích Civicu? Torzku. Zvláštní, že jen u škody je to málem spiknutí na okrádání zákazníků.Bez ohledu na to, co bychom si já nebo vy raději koupili, je dost dobře možné, že průměrnému zákazníkovi to je jedno (i zkušení testeři přiznávají, že ta náprava je OK), při jízdě to nepozná, déle mu to vydrží, náklady na servis budou minimální, tzn. nakonec možná bude spokojenější. Těžko říct. Korejci nebo Ford můžou mít multilink, ale to pořád automaticky neznamená, že to auto je celkově kvalitněji postavené.
Opět plácáš to, co se ti hodí. Přečti si pořádně, co bylo prapůvod tohoto dohadování: "Ale Superb na podvozku Golfa a Octavia [nizsi stredni] za cenu stredni tridy - to je vazne echt kauf."Takže opět, řešil se podvozek, tedy platforma, a ne výbava auta. Trošku si srovnej o čem se píše a potom pochopíš, že jsi mimo mísu. Dnes je modulární platforma mqb určena pro určité automobily, nejedná se tedy o podvozek Golfa a podobně, jak se tady někdo snaží napsat. Takže si laskavě přečti článek, na který jsem dal odkaz, abys věděl, že všechny tyhle auta podvozek sdílejí. Už si rozumíme? Tedy nejde do tohoto motat to, co bylo v minulých verzích těchto aut.Jestli poslední větou naznačuješ, že s torzku je to ústup ze slávy, tak s tím samozřejmě souhlasím. Zvláště, když tady mnozí VW fans všem možným s torzkami naznačovali, jak mají špatný podvozek. Dnes je to najednou vyzdvihováno jako klad.
No ohledně těch náprav. Tak Golf V, OCT II, Passat B6, Sup II, Yeti a Tiguan mají tvarově stejné nápravy hlavně zadní. Přední se liší, že Sup II má nápravnici v celku Passat myslím taky a Oct II a Golf II ji maj dělenou. Může tem být rozdíl ve velikostech. A samozřejmě rozdíl v tlumičích a pružinách. toď asi vše.
Passat a tiguan maji jinou zadni napravu nez ostatni, maji ji z pq46. Yeti ma take jinou, je to modifikovana pg36 s sirsimi rameny. Ostatni uvedene vozy maji opravdu stejnou
Zatím to vypadá, že kromě blbých keců se umíte už jen zbaběle vyhýbat banální nekonfliktní otázce. Že jste pubescentní VAG hater už zřejmě všichni pochopili.
Nová koncernová patnáctistovka využívá také systém vstřikování common-rail a nechybí samozřejmě ani systém deaktivace poloviny válců ACT. Jo to určitě, benzínový motor má vstřikování použité z naftových motorů. Autore možná bude lepší když budeš dopľnovat zboží v Tesco navíc asi nemáš.
Je vidět, že hodnotíte jenom podle reklamního názvu a nic o tom nevíte. Tento typ vstřikování mohou používat i benzínové motory a přímovstřikové od VW, čti TSI (abyste tomu "rozuměl") ho používají od počátku. Sháníte k sobě v Tescu kolegu ?
Než se tady příště zase vyblejete, možná by bylo příště lepší použít alespoň google. Nebudete vypadat jako totální idiot. Systém Common rail používají motory v s přímým vstřikem, a to jak dieselové tak benzínové.Můžeme nyní očekávat vaší omluvu? Anonymně na intenetu umí machrovat kdejaká nula.
to znamena, ze ma tlakovou listu se vstrikovaci primo do valce, ty kokosi. tebe nechteli ani do toho teska, co? B-]
asdf mas pravdu , common rail pri priamom vstreku je pouzivany. ale ajtak je tam v tom clanku chyba. Millerov cyklus - saci ventil sa zatvara s oneskorenim az pocas kompresie (nie expanzie) aby cast nasateho vzduchu sa vratila do sacieho potrubia (mensi objem > nizsi vykon > mensia spotreba > mensie emisie)
ta implikace nižší výkon = nižší spotřeba znamená, že auto jede pomaleji?
nie, ono sa to pouziva iba ked nepotrebujes plny vykon (tj. skoro vzdy :D) a ked zoslapnes pedal na podlahu tak ide taky rezim aby bol co najvyssi vykon (saci ventil sa zatvori vtedy aby bolo co najvacise naplnenie valca, ziadna napln sa nevracia s5 do sacieho potrbia)
Kdyby si víc přemýšlel nad tím, kde máš chybu, přišel by jsi na to, že v té implikaci namísto nižší výkon-nižší spotřeba má být správně vyšší účinnost-nižší spotřeba (=stejný výkon). Při poklesu výkonu by došlo k poklesu rychlosti. Předpokládám, že reřim motoru nemá vliv na vnější jízdní odpory...
Áno máš pravdu, zle som sa vyjadril. Nižšia spotreba závisí od účinnosti, kedže motor vykonáva ten istý výkon aký je odoberaný , teda pokiaľ nezrýchľuješ alebo nespomaľuješ
Zdravím všechny Beta-testery.:-D
No, je jasne ze prve dva roky vyroby nebrat ani nahodou, to je vec Helmuta a Mohameda. Ale zjavne prisli na to, ze to maju s tou motorovou paletou preplacane co strach a ze objem je objem. Rozumny krok, mozno sa casom objavi aj dvojturbova, pripadne nejaka jednoduchsia verzia s umiernenym naladenim. Tak snad tych motopruserov za posledne roky uz bolo dost, ze.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.