VW představuje motor 1.5 TSI Evo s variabilní geometrií lopatek turba

VW představuje motor 1.5 TSI Evo s variabilní geometrií lopatek turba

Německý koncern představil na Vienna Motor Symposium nový čtyřválec, který by se měl do budoucna stát základem nabídky. Jde o motor řady EA211 a nabízen bude pro začátek ve dvou výkonových variantách. První modely s touto jednotkou přijdou do prodeje ještě letos. 

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Čtyřválec 1.5 TSI Evo, jak se tato jednotka jmenuje, se může pochlubit například turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Tato věc není u benzinových motorů zatím příliš rozšířená (používá ji ale třeba Porsche) a proto také Volkswagen říká, že v případě motoru 1.5 TSI Evo jde o první použití technologie VGT u masově vyráběných vozů. 

Další záležitostí je takzvaný Millerův spalovací cyklus, při kterém se sací ventil uzavírá s větším zpožděním až během expanze. Výhodou má být dosažení vyššího kompresního poměru (12,5:1), nižší produkce emisí a nižší spotřeba. 

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Nová koncernová patnáctistovka využívá také systém vstřikování common-rail a nechybí samozřejmě ani systém deaktivace poloviny válců ACT. Do prodeje se motor 1.5 TSI Evo dostane v průběhu letošního roku. Pro začátek dorazí verze o výkonu 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků