VW představuje motor 1.5 TSI Evo s variabilní geometrií lopatek turba

VW představuje motor 1.5 TSI Evo s variabilní geometrií lopatek turba

Německý koncern představil na Vienna Motor Symposium nový čtyřválec, který by se měl do budoucna stát základem nabídky. Jde o motor řady EA211 a nabízen bude pro začátek ve dvou výkonových variantách. První modely s touto jednotkou přijdou do prodeje ještě letos. 

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Čtyřválec 1.5 TSI Evo, jak se tato jednotka jmenuje, se může pochlubit například turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Tato věc není u benzinových motorů zatím příliš rozšířená (používá ji ale třeba Porsche) a proto také Volkswagen říká, že v případě motoru 1.5 TSI Evo jde o první použití technologie VGT u masově vyráběných vozů. 

Další záležitostí je takzvaný Millerův spalovací cyklus, při kterém se sací ventil uzavírá s větším zpožděním až během expanze. Výhodou má být dosažení vyššího kompresního poměru (12,5:1), nižší produkce emisí a nižší spotřeba. 

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Nová koncernová patnáctistovka využívá také systém vstřikování common-rail a nechybí samozřejmě ani systém deaktivace poloviny válců ACT. Do prodeje se motor 1.5 TSI Evo dostane v průběhu letošního roku. Pro začátek dorazí verze o výkonu 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků