VW představuje motor 1.5 TSI Evo s variabilní geometrií lopatek turba

VW představuje motor 1.5 TSI Evo s variabilní geometrií lopatek turba

Německý koncern představil na Vienna Motor Symposium nový čtyřválec, který by se měl do budoucna stát základem nabídky. Jde o motor řady EA211 a nabízen bude pro začátek ve dvou výkonových variantách. První modely s touto jednotkou přijdou do prodeje ještě letos. 

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Čtyřválec 1.5 TSI Evo, jak se tato jednotka jmenuje, se může pochlubit například turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Tato věc není u benzinových motorů zatím příliš rozšířená (používá ji ale třeba Porsche) a proto také Volkswagen říká, že v případě motoru 1.5 TSI Evo jde o první použití technologie VGT u masově vyráběných vozů. 

Další záležitostí je takzvaný Millerův spalovací cyklus, při kterém se sací ventil uzavírá s větším zpožděním až během expanze. Výhodou má být dosažení vyššího kompresního poměru (12,5:1), nižší produkce emisí a nižší spotřeba. 

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Nová koncernová patnáctistovka využívá také systém vstřikování common-rail a nechybí samozřejmě ani systém deaktivace poloviny válců ACT. Do prodeje se motor 1.5 TSI Evo dostane v průběhu letošního roku. Pro začátek dorazí verze o výkonu 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků