Donedávna to měl v nejvyšších kategoriích světové rally německý koncern docela jasně rozvržené. Volkswagen sbíral vavříny v královské WRC, Škoda soutěží v nižších kategoriích. S Fabií R5, kterou si staví "doma" v Mladé Boleslavi.
Volkswagen Motorsport už na nejvyšší stupínek rallye zanevřel, a tak se Fabia brzy dočká konkurenta. V kategorii R5 bude od příští sezony ještě více nabito. Krom Citroënu, který testuje C3 R5, nyní odhaluje právě Volkswagen nové Polo této závodní kategorie. Zatím ukázal jediný obrázek studie, ale spolu s ním i závodní divize potvrdila své plány návratu na "erzety".
Na tratě přijde v druhé polovině příštího roku se šestnáctistovkou o výkonu 270 koní, přesně, jak praví regule. "S novým Polem WRC doufáme, že se nám podaří přenést naše úspěchy ve WRC do klientského programu," uvedl záměr šéf divize Sven Smeets s tím, že testovaní začne ihned zkraje příštího roku.
Závodní oddělení Volkswagenu tak doplňuje svůj program, který byl loni zúžen pouze na okruhový Golf TCR. I kvůli aféře Dieselgate však celý koncern z motorsportu dále lehce ustupuje, nejviditelnější změnou je konec Porsche v Le Mans.