VW poprvé ukázal nový crossover i pro Evropu. Nivus jde jednoduše s dobou

Další den, další crossover nachystaný k premiéře. Volkswagen odhaluje jméno nového modelu, jeho proporce v nové upoutávce a také datum začátku výroby v Evropě.

Malý crossover o přibližné velikosti Pola a okořeněný dnes trendy svažující se zádí ve stylu větších SUV-kupé. Takovou novinku Volkswagen chystá již delší dobu a po dříve uveřejněných skicách teď přidává další upoutávku. Městskému crossoveru přitom odhaluje také jméno, nabídka VW se tedy rozroste o nový model Nivus.

Silný VW T-Cross má české ceny. 150 benzinových koní stojí stejně jako 115 naftových

Silný VW T-Cross má české ceny. 150 benzinových koní stojí stejně jako 115 naftových

V určitém ohledu byste mohli Nivus považovat za stylovější variantu současného T-Crossu, vůči němu by se neměl vnitřním prostorem zásadně lišit, kromě velikosti zavazadlového prostoru. Co se týče designu, směřování VW asi nikoho nepřekvapí a některé prvky včetně LED svítilen zakomponovaných do černého panelu na zádi již ukazuje nový teaser.

Technika pod kapotou se bude nepochybně podobat současně nabízeným motorizacím u nejmenších modelů Volkswagenu. Čekejme tedy různě naladěné tříválce TSI, vrchol by mohl představovat čtyřválec 1.5 TSI a naftovou volbou by mohl být čtyřválec 1.6 TDI. Určitě dojde na manuální i automatické převodovky a zůstane se u pohonu předních kol.

VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

Klíčovým trhem pro Nivus bude Brazílie a další místa Jižní Ameriky, jelikož právě zde Volkswagen auto navrhl. Zatímco produkce má v Brazílii odstartovat příští rok, později chystá VW přenést model také na starý kontinent. V Evropě jej chce vyrábět a prodávat od roku 2021. Zda VW změní jméno modelu pro Evropu, to se teprve uvidí.

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků