VW poprvé ukázal nový crossover i pro Evropu. Nivus jde jednoduše s dobou

Další den, další crossover nachystaný k premiéře. Volkswagen odhaluje jméno nového modelu, jeho proporce v nové upoutávce a také datum začátku výroby v Evropě.

Malý crossover o přibližné velikosti Pola a okořeněný dnes trendy svažující se zádí ve stylu větších SUV-kupé. Takovou novinku Volkswagen chystá již delší dobu a po dříve uveřejněných skicách teď přidává další upoutávku. Městskému crossoveru přitom odhaluje také jméno, nabídka VW se tedy rozroste o nový model Nivus.

Silný VW T-Cross má české ceny. 150 benzinových koní stojí stejně jako 115 naftových

Silný VW T-Cross má české ceny. 150 benzinových koní stojí stejně jako 115 naftových

V určitém ohledu byste mohli Nivus považovat za stylovější variantu současného T-Crossu, vůči němu by se neměl vnitřním prostorem zásadně lišit, kromě velikosti zavazadlového prostoru. Co se týče designu, směřování VW asi nikoho nepřekvapí a některé prvky včetně LED svítilen zakomponovaných do černého panelu na zádi již ukazuje nový teaser.

Technika pod kapotou se bude nepochybně podobat současně nabízeným motorizacím u nejmenších modelů Volkswagenu. Čekejme tedy různě naladěné tříválce TSI, vrchol by mohl představovat čtyřválec 1.5 TSI a naftovou volbou by mohl být čtyřválec 1.6 TDI. Určitě dojde na manuální i automatické převodovky a zůstane se u pohonu předních kol.

VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

Klíčovým trhem pro Nivus bude Brazílie a další místa Jižní Ameriky, jelikož právě zde Volkswagen auto navrhl. Zatímco produkce má v Brazílii odstartovat příští rok, později chystá VW přenést model také na starý kontinent. V Evropě jej chce vyrábět a prodávat od roku 2021. Zda VW změní jméno modelu pro Evropu, to se teprve uvidí.

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků