nedávno jsem četl článek,o tom jak pouhých 15 největších lodí světa vyprodukují stejné množství emisí jako všechny automobily dohromady ;-)
A co to ma spolocne s tym, ze VAG vedome podvadzal?A ze ziskal americku aj EU homologizaciu pre niekolko milionov nelegalnym sposobom?
Asi to, že honba za nějakými emisemi u aut nemá pro přírodu zas takový význam. A VW udělal jen to, aby splnil homologaci. Pokud by tu skutečně šlo o ekologii, tak se se museli testy postavit úplně jinak. Jenže o to tady nejde. Prostě VW mělo tu smůlu, že zrovna jemu na tyto "kejlke" přišli. Opravdu si nedělám iluze, že by ostatní automobilky nedělaly. Ono fyzikální zákony prostě platí pro každého.
keci v kleci pořád dokola, ale problém je jinde.a) ty normy jsou ve své podstatě nesmysly.není možné, aby úředník bez technického vzdělání, jen proto aby byla vidět aktivita, co tři roky přikázal "jdeme na polovinu poslední platné normy". to je logaritmický sešup, technicky a fyzikálně absurdita.b) metodika homologačního měření je další absurdita, totálně nereflektující reálný provoz.prakticky to znamená něco ve smyslu, jako když sedmdesátiletá důchodkyně, den co den, ve 20°C vyjíždí s autem, které celou noc stálo nakoupit rohlíky do pět kilometrů vzdáleného obchodu z jedné příměstské čtvrti do druhé a zpět. A při své jízdě nezatáčí, nesvítí, nemá zapnuté větrání, rádio, nic, má zavřená okna a po celou dobu je aerodynamický odpor jejího vozu roven nula. (ano, takto to úředník vymyslel)c) výrobce vozidla, respektive pro přesnost jeho subdodavatel řídícího systému pro motor a s ním spojený dodavatel operačního systému pro řídící jednotku a kalibrátor, udělají kalibraci tak, aby vyhovovala bodu b). nic více, nic méně. d) fakt, že se v reálném provozu emisní hodnoty odlišují od hodnot změřených pod bodem b) je logickým potvrzením toho jak neobjektivní je metodika pod bodem b), a dalo by se říci, že tím větší odchylka, čím vyšší norma podle bodu a).Takže když se kruh uzavře, odpovědnost za fakt, že papírové hodnoty neodpovídájí realitě, je odfláknutá práce úředníka, hra s čísly a virtuální realita. V konkrétní kauze nechápu, k čemu se vedení VW vlastně přiznalo, když za prvé všechno proběhlo podle platné legislativy, za druhé tohle je odpovědnost dodavatele řídícího systému a za třetí vedení společnosti nemá o takových subprocesech ani šajnu... Tady půjde o vnitrofiremní mocenský boj, kapitán byl do situace vmanipulován a bylo mu "dobře" porazeno jak má postupovat.Na druhou stranu, dobře že se tak stalo a kauza poukázala na fakt, jak nesmyslně a pouze papírově boj o snižování emisí v automobilové dopravě dlouhá léta funguje. Pro informaci, úplně přesně stejně to mají všichni výrobci, motory na naftu i na benzín, osobní auta, nákladní auta, autobusy, motorky.
b) c) d) souhlasímAle a) nesouhlasím. Ty hodnoty škodlivých látek, které norma vyžaduje, logiku mají. Nelogické je, když se automobilky snaží ty hodnoty dosáhnout s neekologickým motorem. Prostě doba dvoutaktů skončila před 30 lety, doba dieselů měla skončit před 10 lety, ale automobilky to pomocí podvodů protáhly až do dneška.
No ... lenže na to sa pozeráš zle. Postupnosť bola asi takáto: nejaký ekoblbci vymysleli hrozbu ľuďmi zapríčineného otepľovania, vraj spôsobeného vyšším podielom CO2 v atmosfére, politik zacítil možnú agendu (prachy), úradník spravil nejaké normy. A teraz sú na rade automobilky - sadli si s politikmi a povedali "dobre, môžeme znížiť to vaše CO2, ale ľahšie to bude s nafťákmi (menšia spotreba = menej CO2), takže ich začnite legislatívne masívne podporovať". A stalo sa - menšia daň na naftu, odpustenie rôznych poplatkov ak sa vymení staré benzínové auto za moderný nafťák a podobne. Problém prosto je, že sa sústredili IBA na CO2 a ignorovali, že nafťáky vypúšťajú aj iné sajrajty.
v USA jsou limity na emise ještě tvrdsi nez v EU a auta jim vyhovujibenzinova autaa nemyslim si, ze v USA jsou jen sami pitomcijestli naftak není schopny splnit podobne limity na emise jako benzinak, tak nemá na silnici co delatnebo bys chtěl, aby vedle sebe jezdily 2 auta se zelenou plaketou, a pritom to naftove vypouštělo mnohem vic emisi nez benzinove, a ještě k tomu jezdilo na statem zvyhodnovanou naftu???
Podívej se "Američane", jak vypadá systémové řešení exhalací v praxi: http://www.autorevue.cz/vodikova-toyota-mirai-se-... ...
A ještě "Američane" přidávám 2 linky pro "zamyšlení"...http://ekonomika.idnes.cz/nove-vozy-koncernu-vw-pod... ... http://auto.idnes.cz/zdrazeni-dieselu-0ea-/aut... ...
Reakce na USA | 13. 10. 2015 15:29 | [192.162.96.xxx] - "Američane", to že je v USA přísnost a tamější trh je náročný, to je pravda a už jsem se opakovaně vyjádřil jednomu zdejšímu Zelí, který se kupodivu vyjadřuje obdobným způsobem a "rukopisem". To, že v USA jsou na silnicích v naprosté převaze osobní vozy s benzinovými motory, to je nezpochybnitelné. Stejně tak je tomu i s přísným dodržováním předpisů a emisí a přísnost je i v dodržování silničních pravidel.Je ovšem poněkud úsměvné, když se mluví o emisích a dodržování norem, když na druhou stranu Američané kupují a provozují velká osobní auta s velkými motory, která mají výrazně vyšší spotřebu než osobní auta provozovaná v Česku (v Evropě), která jsou ve srovnání se situací v USA charakteristická menším rozměry, menšími motory, nižší hmotností a menší spotřebou. Jinak tvoje argumentace "Američane" je opravdu úsměvná. Je otázkou času, kdy praskne něco podobného, co prasklo s tím VW, i případě benzinových motorů u třeba u jiného výrobce. Je totiž poněkud zvláštní "klid", kdy nikdo z ostatních automobilek se neozývá a nehoruje, že právě ta jeho firma produkuje motory (auta) která nezpochybnitelně plní stanovené limity/normy na 100 procent. Vždyť použití takové argumentace by bylo reklamní "bombou", která by "dokonalé" automobilce produkující nejpoctivější benzinová auta nejvíce pomohla k obchodním úspěchům. Přemýšlej "Američane".:-)
Ano, problém je jinde. VW management vědomě podváděl, aby získal povolení prodávat své diesely v USA. Proto použil nezákonný software a pak se v reklamách chlubil, že diesely VW jsou nejčistší na světě. To je podvod. A ten je také podstatou "Dieselgate". Všechny návazné diskuze o "smrdutých dieselech" jsou irelevantní.
to jsou silná slova, tak bych to neviděl.management nemá vůbec páru, co subdodavatel realizoval v SW.požadavek zněl takové a makové parametry pro takovou a makovou emisní normu.homologačním testem to prošlo, tak co je špatně, když jediným kritériem je ten homologační test? marketingové slogany bych do toho vůbec netahal.fakt, že někdo něco nějak změří (úplně jinak, než je metodika pro homologaci) a na základě toho se VAG přizná k podvodu, mně, abych pravdu řekl, uniká...reálně všechna auta (benzin, nafta) v normálním provozu produkují x násobky homologačních limitů. ale z legislativního hlediska je to naprosto v pořádku, protože to má homologaci...tady je jádro pudla... tak buď jde o to, aby ta auta skutečně byla čistší, nebo si budeme nadále lhát do kapsy a vykazovat pokrok....p.s. nepíšu to proto, že bych byl VAG fan, ta značka je mi ukradená.obecně mě se.rou současné lži a manipulace snad ve všem...
DDT: Máš v tom pořád hokej. "Homologačním testem to prošlo, tak co je špatně, když jediným kritériem je ten homologační test?" - Jenže problém je v tom, a máš to uvedeno i v článku, že součástí toho homologačního testu je i metodika EHK 83, která detekci probíhající zkoušky ZAKAZUJE! VW tento zákaz "obešel" a tím se dopustil podvodu. Už to chápeš?
95% východoevropanů si ovšem nic opravit nenechá a bude dál jezdit původní smrdutější očipovanou verzí s vyšším výkonem a nižší spotřebou...a jestli jim zůstane i zelená známka do nízkoemisních zón, tak je to prostě naprostá blamáž...
je to jak pises.klidne priotravi svoji rodinu, jen aby uzili ten zatah pekne vocpoda (který dnes poskytuji uz i benzinove turbomotory)ja nechapu, ze spousta chytrych lidi, kteří navíc nemaj vůbec hluboko do kapsy, se nechali naftomanii zblbnout a na nas, co jezdime benzinem, se stále divaji skoro jako na podiviny
Navíc spousta dnešních maloobjemových turbodieselů "zátah vocpoda" ani nemá.
benzínovým turbomotorem si zas tak emisně vůči dieslu nepomůžeš
Zajímavé je, že když nějakou zhovadilost vymyslí koncern VW, tak se to auztomaticky generalizuje na všechny...A teď si představ, že jsou automobilky, které s turbomotorem přišly dřív než VW, nikdy neměly problémy s řetězy a jako bonus k tomu všemu ty motory nejsou přímovstřikové...:-D
kdybys sel do historie kdo první nasadil turbomotor do auta, dostal by ses před WW2z novodobe histprie ja pamatuju fiat uno 1.3 turbo, to uz je cca 30 let zpatky, ale ten motor nemel následovníka, aspoň co ja pamatujuVW pamatuju legendarni 1.8T (da se rict predchudce 1.8tsi) a to byl začátek benzinovych turb v normálních autech a pak se pridali dalšítim netvrdim, ze nikdo jiny nemel turbo dřív, nebo ze ho nevyrabi kuntinuelne pul stoleti, ale VW benzinovy turba v beznych autech podle me (opet - vic uno) rozhybal a pak se pridali ostatni
SAAB je vymazán i z historie?
to toho moc nepamatuješ, turbomotory se dělaly i dřív, motor 1.3 z una následovníka měl a to 1.4t v novějším unu a pak ještě vylepšený v jedničkovým puntu dost turbo motorů se používalo pro vrcholný verze co vím tak např. 605/xm mělo turbo, lancia delta, pak např. čtyřka croma/thema/164/9000 měly všechny turbomotory, italové v tom aspoň v rámci evropy v 80/90tých letech asi vedli
:)))))))))))
Wolffi - polozil sis vubec otazku, proc ostatni znacky mlci? Kdyz je tady takovy sance, vymachat rypak tomu skaredemu VW v sazich? ;-)
VW není škaredý, je jen nudný a neumí udělat slušný motor ;-)
Ale uměl... měl fenomenální TDI s vynikající jak spotřebou, tak i životností. Bohužel přihlouplé Euro normy jej pohřbily... Pokud se budeme bavit o benzínu, tak atmosferická 1,6 je sice nudná, ale za to trvanlivá. Takže bych to s těmi motory od VW zas tak černě neviděl.
Neslyšel jsem ani dříve u Chrysleru v souvislosti s požáry, ani u Hyundae v souvislosti se spotřebou, ani u Toyoty v souvislosti se zrychlováním, že by se ostatní automobilky škodolibě smály, ono se to totiž může vrátit jako bumerang, sice v něčem jiném, ale každý dělá chybu, víme..
A proč VW nehlásá oni taky, aby v tom nebyl sám.
Protože to dělaj jen trapní bonzáci :)))
ale pomůžeš. Dneska už TSI kombinují přímé i nepřímé vstřikování - takže např. v městském režimu nízké zátěže by problém s mikrosazemi být neměl...
zkus to rozvest
např. tuhttp://byznys.lidovky.cz/prime-vstrikovani-pohorel... ...
a co ten clankem s bombastickym titulkem o jedech, přitom se v clanku pise o pevnych casticich, dokazuje???jen to, ze dpf u dyzlu snad opravdu funguje když ho někdo nevykucha a je vporadku.limit na PM pro dyzly a benzinaky je pro euro5 a euro6c stejny (euro6b povoluje benzinaku jemnejsi castice)nikdy jsem nikde necet, ze by primovstrikovy benzinak limitu na PM nevyhovelje to jako to steblo travy, kterého se vy naftovi dunihlavove chytate.pevne castice byl problém do euro4 vcetne, dnes je problém NOx a jeho limit prekracuji naftaky v realu mnohonasobne, nektere o rad a přitom je limit benevolentnejsi nez pro benzinakya benzin muze opet prejit na neprimy vstrik, kdy PM bude o několik radu min nez naftak s filtrem, nebo na kombinacia nebude hrozit, ze filtr někdo vymontuje a budou z toho padat brikety
Pro USA | 13. 10. 2015 15:25 | [192.162.96.xxx] - Hlavně "Američane" nikdy nic nikde nečti...:-)To jsi tak hloupý nebo naivní, a proto si myslíš, že se dostaneš k relevantním a objektivním datům z laboratoří výzkumných center automobilek na internetu, abys zjistil pravdu?Podle toho tvého "padání briket" to vypadá, že jsi Zelí, nebo jeho bratr, či bratranec.:-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.