VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

Od vypuknutí aféry Dieselgate nebylo zcela jasné, zda se tajný software v řídících jednotkách motorů TDI nějak projevoval i při homologačních zkouškách v EU a zda ovlivnil jejich výsledek. Fakt, že automobilka bez velkých řečí vztáhla plánovanou svolávací akci i na Evropu, sice mluvil sám za sebe, ale jasné prohlášení chybělo. Jistý průlom v tomto směru přineslo včerejší slyšení britského šéfa VW před tamními zákonodárci. 

„Jak tomu rozumím (a nejsem inženýr), systém recirkulace plynů v motoru ovlivnil množství NOx produkované auty, které jsme prodávali na britském trhu. Tyto vozy mají samozřejmě typové schválení v celé Evropě a schvalování probíhalo v Německu,“ řekl Paul Willis v Dolní sněmovně Spojeného království. 

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

„…Naše motory se chovaly v testovacím režimu jinak než ve skutečném světě. Proto musíme auta opravit…“, prohlásil dále.

Je to poprvé, kdy představitel Volkswagenu veřejně připustil, že nedovolený software byl aktivní i při evropských homologačních zkouškách. Metodika EHK 83, která se k měření emisí při homologaci používá, přitom detekci probíhající zkoušky zakazuje.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků