VW Polo zřejmě dostane verzi R. Napověděl to šéf vývoje podvozků

Šéf vývoje podvozku v rozhovoru pro Autocar připustil, že podvozek nového pola GTI má určitě na to, aby zvládl větší příděl koní.

Zatím nikdy v historii Volkswagen Polo R neexistoval. V této generaci by se to však mohlo změnit. Naděje určitě existuje, protože šéf vývoje podvozků Volkswagenu Karsten Schebsdat magazínu Autocar sdělil, že o takové verzi by se rozhodně dalo uvažovat.

"Vůz je tak stabilní ve vysokých rychlostech, že je tu rozhodně potenciál pro výkonnější verzi," uvedl manažer.

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Podle dalších zdrojů dokonce již v tuto chvíli existuje několik funkčních prototypů takového vozu. Pod kapotou se zřejmě neocitne nic jiného, než na vyšší výkon naladěná verze zážehového čtyřválce 2,0 TSI. Zda ale vymění pohon předních kol za čtyřkolku, jako je tomu u Volkswagenu Golf R, však s jistotou říci nelze. Spíše bychom to viděli na předokolku s diferenciálem VAQ, který by ostatně ve specifických situacích bodnul i verzi GTI.

Pod kapotou "klasického" Volkswagenu Pola GTI nyní pracuje dvoulitrový čtyřválec TSI EA888 s přímým i nepřímým vstřikováním paliva. Má výkon 147 kW v rozmezí 4400-6000 otáček a točivý moment 320 N.m. Ten je k dispozici už od 1500 otáček za minutu.

Je spojený se šestistupňovou převodovkou DSG, ještě letos však ale Volkswagenu začne zájemcům dodávat také šestistupňové manuálně ovládané ústrojí. Vůz bude řádově o 40 až 50 tisíc korun levnější a základní cena se přiblíží půlmilionové hranici.

Podvozek leží nad zemským povrchem o patnáct milimetrů níže než v případě civilní verze pola, navíc vůz dostal tužší tlumiče a silentbloky. Také se modifikovalo uložení náprav. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 6,6 sekundy, o desetinu rychleji než předchůdce. 

VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

V České republice už byl také zveřejněn ceník. Polo GTI si můžete objednat za částky, které startují na sumě 569.900 Kč.

Pokud Volkswagen Polo R skutečně vznikne, mohli by se tím inspirovat u Seatu. Určitě by je pak napadlo udělat nějakou výkonnější verzi vozu Ibiza Cupra. Bohužel počiny svých sesterských značek nejspíše nebude nikdy následovat tuzemská značka Škoda.

Ta totiž v současné době nenabízí pro třetí generaci fabie ani dříve vyráběnou verzi RS. Jedinou trošku rychlejší fabií bude letos omezená série vozů se čtrnáctistovkou TSI pod kapotou. Tu značka připravila na počest vítězství v rallyovém šampionátu WRC 2.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků