VW Polo sedan: srdečné pozdravy z Ruska

Volkswagen konečně představil očekávané Polo sedan. Méně očekávané je již to, že půjde zřejmě jen o ruskou specialitu.

Již před nějakým tým pátkem se nás začaly hrnout nejprve neoficiální a později i oficiální informace a ilustrace připravované nové karosářské varianty současného Volkswagenu Polo, sedanu. Automobilka nám nyní konečně nabídla podrobnější informace a především oficiální fotografie sériové podoby vozu, a tak vám o něm konečně můžeme říci více.

V prvé řadě je třeba říci, že Polo sedan bylo odhaleno včera v Moskvě a to dokonce před dvěma stovkami VIP zákazníků značky. Zdá se to být banální infomací, ale říká více, než se na první pohled zdá. Volkwagen totiž tvrdí, že Polo sedan je prvním vozem značky, který byl vyvinut s ohledem na specifika ruského trhu a je pro použítí před i za Uralem odladěn jak z hlediska tamních klimatických podmínek, tak i podoby místních silnic. Navíc se v Rusku, konkrétně v továrně VW v Kaluze, bude i vyrábět.

Jeho vzhled posuďte nakonec sami, ale troufnu si říci, že před nelehkým úkolem, tedy přetvořením subkompaktního hatchbacku v sedan, obstáli u VW velmi dobře, ne-li rovnou výborně. Záď se nezdá být nikterak násilně naroubovaná a vůz působí lehkým a kompaktním dojmem.

Vůz bude ruskému lidu nabízen jen s jediným motorem, a to atmosférickou benzinovou 1,6 o výkonu 105 koní. O přenos výkonu na kola přední nárpavy se budou starat dvě převodovky - buď pětistupňový „manuál”, nebo šestistupňový Tiptronic.

Interiér vozu nám Volkswagen neukázal, ale větší odlišnosti oproti „krátkému” Polu očekávat nelze. Známe tak pouze názvy výbav Trendline, Comfortline a Highline s tím, že už ta nejnižší bude obsahovat dvojici airbagů, opěrky hlavy (?) tříbodové pásy pro všechny pasážéry (nerad bych se opakoval, ale i to je podivná přednost). Prostřední přidá i ABS a ta nejvyšší pak  bude standardně obsahovat třeba boční airbagy nebo ESP.

Žádné technické detaily ani další specifikace automobilka nezveřejnila, víme však, co budou zahrnovat úpravy pro ruský trh. Podle oficiální zprávy jde o odolnější lak a chromované prvky, které mají být s to odolat i agresivnějším přípravkům, jimiž jsou ošetřovány silnice, a pochopitelně i robustnější podvozek schopný odolat pro změnu bídným silnicím (proč jen takový nelze pořídit i u nás...). Přiizpůsoben kvalitám ruského benzinu je pak i motor.

Další informace Volkswagen pouze naznačil - vůz má stát v přepočtu něco málo přes 10 tisíc Eur a na trhu se má objevit ještě letos. Zda půjde opravdu o ryze ruskou záležitost, nebo se Pola sedan v trochu jiné konfiguraci a se širší nabídkou motorů dočkáme i u nás, to zatím nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo sedan pro modelový rok 2011 v ruském provedení
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků