VW Polo sedan: srdečné pozdravy z Ruska

Volkswagen konečně představil očekávané Polo sedan. Méně očekávané je již to, že půjde zřejmě jen o ruskou specialitu.

Již před nějakým tým pátkem se nás začaly hrnout nejprve neoficiální a později i oficiální informace a ilustrace připravované nové karosářské varianty současného Volkswagenu Polo, sedanu. Automobilka nám nyní konečně nabídla podrobnější informace a především oficiální fotografie sériové podoby vozu, a tak vám o něm konečně můžeme říci více.

V prvé řadě je třeba říci, že Polo sedan bylo odhaleno včera v Moskvě a to dokonce před dvěma stovkami VIP zákazníků značky. Zdá se to být banální infomací, ale říká více, než se na první pohled zdá. Volkwagen totiž tvrdí, že Polo sedan je prvním vozem značky, který byl vyvinut s ohledem na specifika ruského trhu a je pro použítí před i za Uralem odladěn jak z hlediska tamních klimatických podmínek, tak i podoby místních silnic. Navíc se v Rusku, konkrétně v továrně VW v Kaluze, bude i vyrábět.

Jeho vzhled posuďte nakonec sami, ale troufnu si říci, že před nelehkým úkolem, tedy přetvořením subkompaktního hatchbacku v sedan, obstáli u VW velmi dobře, ne-li rovnou výborně. Záď se nezdá být nikterak násilně naroubovaná a vůz působí lehkým a kompaktním dojmem.

Vůz bude ruskému lidu nabízen jen s jediným motorem, a to atmosférickou benzinovou 1,6 o výkonu 105 koní. O přenos výkonu na kola přední nárpavy se budou starat dvě převodovky - buď pětistupňový „manuál”, nebo šestistupňový Tiptronic.

Interiér vozu nám Volkswagen neukázal, ale větší odlišnosti oproti „krátkému” Polu očekávat nelze. Známe tak pouze názvy výbav Trendline, Comfortline a Highline s tím, že už ta nejnižší bude obsahovat dvojici airbagů, opěrky hlavy (?) tříbodové pásy pro všechny pasážéry (nerad bych se opakoval, ale i to je podivná přednost). Prostřední přidá i ABS a ta nejvyšší pak  bude standardně obsahovat třeba boční airbagy nebo ESP.

Žádné technické detaily ani další specifikace automobilka nezveřejnila, víme však, co budou zahrnovat úpravy pro ruský trh. Podle oficiální zprávy jde o odolnější lak a chromované prvky, které mají být s to odolat i agresivnějším přípravkům, jimiž jsou ošetřovány silnice, a pochopitelně i robustnější podvozek schopný odolat pro změnu bídným silnicím (proč jen takový nelze pořídit i u nás...). Přiizpůsoben kvalitám ruského benzinu je pak i motor.

Další informace Volkswagen pouze naznačil - vůz má stát v přepočtu něco málo přes 10 tisíc Eur a na trhu se má objevit ještě letos. Zda půjde opravdu o ryze ruskou záležitost, nebo se Pola sedan v trochu jiné konfiguraci a se širší nabídkou motorů dočkáme i u nás, to zatím nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo sedan pro modelový rok 2011 v ruském provedení

bazar

VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 251 km
Cena: 430 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 164 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 112 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků