VW Polo na tři způsoby, nové modely v Česku

Nabídka značky Volkswagen se na českém trhu rozrůstá o tři nové modely Polo GTI, CrossPolo a Polo BlueMotion.

Volkswagen Polo GTI

Sportovně laděný model s vylepšeným designem nabízí nižší stavbu podvozku, který je posazen o 15 mm níže než u standardního Pola. Tvrdší podvozek doplňuje turbomotor s mezichladičem stlačeného vzduchu o výkonu 110 kW (150 k). Oproti např. Octavii Tour, která u stejného motoru nabízí točivý moment „jen“ 210 Nm, má Polo GTI 220 Nm, a to od 1 950 ot. Na stovku zrychlí GTI za 8,2 s a na čtvrtý převodový stupeň dokáže zrychlit z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 s.

GTI má odlišnou masku, výrazně protaženou dolů ve tvaru V, jejíž linie pokračují v prolisech kapoty, a dozadu protažený spojler na odtokové hraně střechy s integrovaným třetím brzdovým světlem. Vystupující podběhy kol kryjí široká 16" kola z lehké slitiny, opatřená pneumatikami rozměru 205/45 R16. Pětiotvorová konstrukce kol odhaluje třmeny kotoučových brzd na přední i zadní nápravě, jejichž červená barva podtrhuje sportovní temperament vozu, stejně jako černé lakování spodní linie karoserie.

Ve standardu je kromě ABS a ASR i ESP. Interiér je vybaven sportovními sedadly s typickým kostkovaným dezénem „Interlagos“ a kůží obšitým tříramenným sportovním volantem, hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy je zvýrazněn kovově lesklými doplňky včetně kovových pedálů.

Topmodelem je pak Polo GTI Cup Edition s motorem o výkonu zvýšeným až na 180 k. Kromě silnějšího motoru jej od „běžného“ GTI odlišují speciálně stylizované nárazníky „motor-sport“, 17" kola z lehké slitiny a některé další detaily.

Tip: Podrobné představení modelu Polo GTI si můžete přečíst zde

Nové jsou ovšem ceny Pola GTI a GTI Cup Edition. Volkswagen nasadil pro základní model GTI cenu 522 000 Kč a model GTI Cup Edition lze pořidit již od 610 100 Kč.

Tip2: představení modelu Polo GTI Cup Edition si můžete přečíst zde

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Polo GTI

CrossPolo

Druhý model, nazvaný CrossPolo, je určen pro řidiče se sportovním duchem. CrossPolo je laděno přesně v tomto duchu. Nabízí tedy vzhled kompaktního SUV se zvýšenou světlou výškou o 15 mm a zesíleným podvozkem a přitom si zachovává své vlastnosti poměrně pohodlného kompaktu.

Zvýšená světlá výška a zesílený podvozek umožňují řidiči vyjet i do obtížnějšího terénu a zdolat tak nástrahy při jízdě nejen po zpevněné komunikaci.

Volkswagen označuje CrossPolo jako lifestylový model; osobně jsem ale spíš pro označení hybrid. Vůz, který vypadá jako SUV, se do terénu vůbec nehodí a navíc stojí na kolech hodící se spíše pro sportovně laděné vozy. Žádná čtyřkolka, obyčejný pohon přední nápravy. Skutečně zvláštní model...

Zákazníci si mohou vybrat z pěti různých motorů, tří zážehových s výkony 47 kW (64 k), 59 kW (80 k) a 77 kW (105 k) a dvou přeplňovaných vznětových agregátů s přímým vstřikem dodávajících 51 kW (70 k) a 74 kW (100 k).

CrossPolo dostalo do vínku široké boční ochranné lišty v barvě karosérie, černé plastové lemování podběhů a také lemování spodní linie karosérie a nárazníků. Velmi kontrastně pak působí stříbrně lakované vnější zrcátka a střešní nosiče. Také interiér jde v duchu kontrastu. Kombinace černé a stříbrné barvy najdete na více místech.

Ceny CrossPola startují na částce 436 400 Kč se základním benzínovým motorem a končí na 528 600 Kč u nejsilnější naftové verze. Příplatky za naftové motory jsou tak celkem příznivé.

  • 1,2 47 kW (64 k), MT5 - 436 400 Kč
  • 1,4 55 kW (75 k), AT4 - 481 600 Kč
  • 1,4 59 kW (80 k), MT5 - 449 100 Kč
  • 1,6 77 KW (105 k), MT5 - 470 700 Kč
  • 1,6 77 kW (105 k), Tiptronic - 507 400 Kč
  • 1,4 TDI 51 kW (70 k), MT5 - 481 900 Kč
  • 1,9 TDI 74 kW (100 k), MT5 - 528 600 Kč

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
CrossPolo

Polo BlueMotion

Také o Polu BlueMotion jsme psali již v minulosti (celá zpráva). Ovšem od té doby uběhla již delší doba a Volkswagen nyní přichází s tímto úsporným modelem na náš trh. Pro zájemce bude toto Polo k dispozici od 475 500 Kč. Proti běžnému Polu 1,4 TDI tak připlatíte 20 000 Kč, ovšem ušetříte 0,5 l paliva na 100 km a snížite emise škodlivých plynů.

Prvním produkčním vozem tohoto projektu je model Polo BlueMotion. Pod kapotou se nachází tříválcový naftový motor TDI o objemu 1422 cm3 dává výkon 59 kW (80 k) při 4 000 ot./min a točivý moment 195 Nm při 1 800 ot./min. Polo BlueMotion s ním dokáže z nuly na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a dosáhne maximální rychlosti 176 km/h. Výkonové parametry jsou tedy téměř shodné s běžným Polem 1.4 TDI. BlueMotion však dosahuje průměrné spotřeby jen 3,9 l/100 km a hodnoty emisí CO2 103 g/km. To je o 0,5 l/100 km a o 16 g/km méně než u modelu Polo 1.4 TDI.

Těchto parametrů bylo dosaženo optimalizaci motoru a také použitím filtru pevných částic. Příznivý vliv na nižší spotřebu má také delší odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Tímto „prodloužením“ nemusí řidič motor při běžných jízdách příliš vytáčet a uspoří tak palivo. Velký vliv má také pozměněná aerodynamika voz.

Ve standardu jsou 14" litá kola, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, multifunkční displej, elektrohydraulický posilovač řízení a sportovní sedadla s dvoubarevnými potahy. Bezpečnost zajišťuje systém ABS s elektronickým brzdovým asistentem a přední i boční airbagy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Polo BlueMotion


TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků