VW Polo GTI Cup Edition: tovární tuning

Tovární úpravy a omezené edici bývají velkým lákadlem pro nejednoho řidiče. VW nyní přichází se slušně naladěným Polem.

Volkswagen připravil pro milovníky malého modelu Pola zajímavou edici. Ta je odvozena od sportovně laděné verze GTI, která je vybavena motorem 1,8 Turbo, který nabízí výkon 110 kW (150 k).

Cup Edition je oslavným modelem okruhových vozů, se kterými slaví jezdci slušné úspěchy. Výhodou této edice je tovární úprava, která vychází z osvědčených technologií. Pod kapotou se nyní nachází stejný motor, tedy čtyřválec s pěti ventily o objemu 1,8 l. Doznal ovšem mírných změn a nyní nabízí výkon 132 kW (180 k). Jedná se o motor, který v minulé generaci poháněl i českou Octavii RS.

Polo Cup Edition díky vyššímu výkonu zvládne stovku za slušných 7,5 s a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h. Na stovku tedy zrychlí o 0,7 s rychleji, než standardní GTI (7,5 vs. 8,2 s) a dosáhne maximální rychlosti o 9 km/h vyšší, než běžné Polo GTI (225 vs. 216 km/h).

Mimo samotné navýšení výkonu dostane Polo Cup Edition i odlišný optický paket. Ten se skládá z nových prahových nádstavců, pozměněného zadního nárazníku, střešního spoileru a nových 17" kol s pneu 205/40.

Cena pro český trh prozatím nebyla stanovena, ale na domácím německém stojí takto upravené Polo o 2 300 eur (přibližně 60 000 Kč) více, než standardní Polo GTI. Pokud by i u nás byla stejný cenový rozdíl, dalo by se vyladěné Polo pořídit již od 550 tis. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

 

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo GTI Cup Edition

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků