VW Polo GTI Cup Edition: tovární tuning

Tovární úpravy a omezené edici bývají velkým lákadlem pro nejednoho řidiče. VW nyní přichází se slušně naladěným Polem.

Volkswagen připravil pro milovníky malého modelu Pola zajímavou edici. Ta je odvozena od sportovně laděné verze GTI, která je vybavena motorem 1,8 Turbo, který nabízí výkon 110 kW (150 k).

Cup Edition je oslavným modelem okruhových vozů, se kterými slaví jezdci slušné úspěchy. Výhodou této edice je tovární úprava, která vychází z osvědčených technologií. Pod kapotou se nyní nachází stejný motor, tedy čtyřválec s pěti ventily o objemu 1,8 l. Doznal ovšem mírných změn a nyní nabízí výkon 132 kW (180 k). Jedná se o motor, který v minulé generaci poháněl i českou Octavii RS.

Polo Cup Edition díky vyššímu výkonu zvládne stovku za slušných 7,5 s a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h. Na stovku tedy zrychlí o 0,7 s rychleji, než standardní GTI (7,5 vs. 8,2 s) a dosáhne maximální rychlosti o 9 km/h vyšší, než běžné Polo GTI (225 vs. 216 km/h).

Mimo samotné navýšení výkonu dostane Polo Cup Edition i odlišný optický paket. Ten se skládá z nových prahových nádstavců, pozměněného zadního nárazníku, střešního spoileru a nových 17" kol s pneu 205/40.

Cena pro český trh prozatím nebyla stanovena, ale na domácím německém stojí takto upravené Polo o 2 300 eur (přibližně 60 000 Kč) více, než standardní Polo GTI. Pokud by i u nás byla stejný cenový rozdíl, dalo by se vyladěné Polo pořídit již od 550 tis. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

 

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo GTI Cup Edition

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků