VW Polo GTI B&B, stovky koní v malém

Malé hatchbacky mají své osobité kouzlo a pokud se někdo pustí do pořádné úpravy, výsledky většinou stoji za to.

Nynější generace Volkswagenu Polo GTI dostalo pod kapotu osvědčený (zlí jazykové říkají zastaralý, ale to jsou jen pomluvy...) čtyřválec o objemu 1,8 l, který je dopován turbodmychadlem a ve své sériové podobě dává výkon 110 kW (150 k). Tento motor je již ze své minulosti znám velmi rozličnými možnostmi úprav, které v továrních verzích sahaly až za hranici 230 koní a v provedení tuningových firem i daleko za třísetkoňovou hranici.

Ladění nového Pola GTI tak na sebe nenechalo dlouho čekat, u tunerů stačí zavzpomínat na dříve vyvinuté. Jako jedna z prvních zabodovala firma B&B, která pro majitelé tohoto malého hatchbacku nabízí několik verzí úprav výkonu. Sériových 150 koní totiž dokáže vyladit v evolucích na 210, 220, 250, 272 koní. Vrcholem je pak úprava na skvělých 220 kW (300 k). Zde se však již jedná o komplexní přestavbu motoru, který dostane nové písty, ojnice, vačky, mezichladič, software a také nové velké turbodmychadlo. Součástí je i modifikované výfukové potrubí vč. svodů. Top verze pak dokáže zrychlit na stovku za skvělých 5,8 s a Polo dosáhne maximální rychlosti 254 km/h.

Také nižší stupně výbavy si řeknou o nové díly v motoru a nespokojí se pouze s úpravou software. Různé stupně totiž vyžadují adresné zásahy do motoru a příslušných komponentů.

Součástí úpravy malého Pola je i body kit a nové lakování celého vozu. Na výběr máte z několika variant aerodynamických prvků a desítek barevných kombinací. Zvolit si také můžete mezi 17 a 18" koly z lehké slitiny.

Cena za základní úpravu na 210 koní, vč. body kitu vás přijde na 998 eur (přibližně 28 500 Kč), ovšem vrcholná verze spolkne téměř čtyřnásobek. I tak vás ale tento malý ďábel, který bude (alespoň v přímce) schopen konkurovat i velmi sportovním vozům, přijde na velmý slušný peníz...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 


 

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků