VW Polo GTI B&B, stovky koní v malém

Malé hatchbacky mají své osobité kouzlo a pokud se někdo pustí do pořádné úpravy, výsledky většinou stoji za to.

Nynější generace Volkswagenu Polo GTI dostalo pod kapotu osvědčený (zlí jazykové říkají zastaralý, ale to jsou jen pomluvy...) čtyřválec o objemu 1,8 l, který je dopován turbodmychadlem a ve své sériové podobě dává výkon 110 kW (150 k). Tento motor je již ze své minulosti znám velmi rozličnými možnostmi úprav, které v továrních verzích sahaly až za hranici 230 koní a v provedení tuningových firem i daleko za třísetkoňovou hranici.

Ladění nového Pola GTI tak na sebe nenechalo dlouho čekat, u tunerů stačí zavzpomínat na dříve vyvinuté. Jako jedna z prvních zabodovala firma B&B, která pro majitelé tohoto malého hatchbacku nabízí několik verzí úprav výkonu. Sériových 150 koní totiž dokáže vyladit v evolucích na 210, 220, 250, 272 koní. Vrcholem je pak úprava na skvělých 220 kW (300 k). Zde se však již jedná o komplexní přestavbu motoru, který dostane nové písty, ojnice, vačky, mezichladič, software a také nové velké turbodmychadlo. Součástí je i modifikované výfukové potrubí vč. svodů. Top verze pak dokáže zrychlit na stovku za skvělých 5,8 s a Polo dosáhne maximální rychlosti 254 km/h.

Také nižší stupně výbavy si řeknou o nové díly v motoru a nespokojí se pouze s úpravou software. Různé stupně totiž vyžadují adresné zásahy do motoru a příslušných komponentů.

Součástí úpravy malého Pola je i body kit a nové lakování celého vozu. Na výběr máte z několika variant aerodynamických prvků a desítek barevných kombinací. Zvolit si také můžete mezi 17 a 18" koly z lehké slitiny.

Cena za základní úpravu na 210 koní, vč. body kitu vás přijde na 998 eur (přibližně 28 500 Kč), ovšem vrcholná verze spolkne téměř čtyřnásobek. I tak vás ale tento malý ďábel, který bude (alespoň v přímce) schopen konkurovat i velmi sportovním vozům, přijde na velmý slušný peníz...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 


 

 

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků