VW Polo GTI B&B, stovky koní v malém

Malé hatchbacky mají své osobité kouzlo a pokud se někdo pustí do pořádné úpravy, výsledky většinou stoji za to.

Nynější generace Volkswagenu Polo GTI dostalo pod kapotu osvědčený (zlí jazykové říkají zastaralý, ale to jsou jen pomluvy...) čtyřválec o objemu 1,8 l, který je dopován turbodmychadlem a ve své sériové podobě dává výkon 110 kW (150 k). Tento motor je již ze své minulosti znám velmi rozličnými možnostmi úprav, které v továrních verzích sahaly až za hranici 230 koní a v provedení tuningových firem i daleko za třísetkoňovou hranici.

Ladění nového Pola GTI tak na sebe nenechalo dlouho čekat, u tunerů stačí zavzpomínat na dříve vyvinuté. Jako jedna z prvních zabodovala firma B&B, která pro majitelé tohoto malého hatchbacku nabízí několik verzí úprav výkonu. Sériových 150 koní totiž dokáže vyladit v evolucích na 210, 220, 250, 272 koní. Vrcholem je pak úprava na skvělých 220 kW (300 k). Zde se však již jedná o komplexní přestavbu motoru, který dostane nové písty, ojnice, vačky, mezichladič, software a také nové velké turbodmychadlo. Součástí je i modifikované výfukové potrubí vč. svodů. Top verze pak dokáže zrychlit na stovku za skvělých 5,8 s a Polo dosáhne maximální rychlosti 254 km/h.

Také nižší stupně výbavy si řeknou o nové díly v motoru a nespokojí se pouze s úpravou software. Různé stupně totiž vyžadují adresné zásahy do motoru a příslušných komponentů.

Součástí úpravy malého Pola je i body kit a nové lakování celého vozu. Na výběr máte z několika variant aerodynamických prvků a desítek barevných kombinací. Zvolit si také můžete mezi 17 a 18" koly z lehké slitiny.

Cena za základní úpravu na 210 koní, vč. body kitu vás přijde na 998 eur (přibližně 28 500 Kč), ovšem vrcholná verze spolkne téměř čtyřnásobek. I tak vás ale tento malý ďábel, který bude (alespoň v přímce) schopen konkurovat i velmi sportovním vozům, přijde na velmý slušný peníz...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 


 

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků