VW Polo BlueMotion: šetřílek v detailech

Volkswagen Polo BlueMotion aspiruje na nejhospodárnější pětimístný vůz současnosti. Nyní o ném konečně vše důležité.

Polo BlueMotion zatím v tiskových materiálech Volkswagenu figuruje stále jako koncept a opravdu nejúposrnějším pětimístným vozem na trhu se stane jen pokud se dostane do sériové výroby. O tom ale není třeba příliš pochybovat, jakýkoli „CO2-friendly” vůz má dnes cestičku ke slávě vymetenou.

Ponejprv jsme vás o něm stručně informovali na tomto místě, dnes přinášíme podrobnější údaje a veškeré dostupné fotografie. Osobně tomuto projektu držím palce, protože malé auto budoucnosti by mělo být především hospodárné a konstrukčně co nejjednodušší, což takřka vylučuje použití hybridních soustav a dalších náročných kombinací. Srdcem Pola BlueMotion je tak nový vznětový motor s objemem 1,2 l, výkonem 75 koní (55 kW) a přímým vstřikováním common rail, jehož vývoj však zatím nebyl zcela dokončen. Podle výrobce bude činit spotřeba paliva nového vozu v kombinovaném jízdním režimu jen 3,3 l/100 km, což bude znamenat emise CO2 ve výši 87 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz bude kromě jiného opatřen systémem zhášení motoru start-stop a regenerativním bržděním, přičemž jen tyto dvě soustavy údajně snížily průměrnou spotřebu o dvě deci nafty na 100 km jízdy. Co je ale důležitější, Polo BlueMotion váží jen 1 080 kg, což je v dnešní době úctyhodná hodnota. Novinka však bohužel zůstává stále těžší než někdejší Golf první generace, což je daní za větší pohodlí, tuhost a (pasivní, u aktivní je tomu právě naopak) bezpečnost.

Dalších úprav doznala pochopitelně aerodynamika. Světlá výška mírně poklesla o 10 mm, spodek vozu byl vyhlazen, maska chladiče je takřka zakrytá a lehké patnáctipalcové ráfky nesou u konstruktérů oblíbené, ale drahé pneumatiky se sníženým valivým odporem. A tím vším se ušetřilo dalších 0,8 litru nafty potřebné na ujetí 100 km. Prototyp vystavený letos v Ženevě byl vybaven displejem naznačujícím optimální dobu pro řazení a novým lakem s odstínem Emotion Blue. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý systém start-stop funguje obvyklým způsobem. Když řidič po zastavení vyřadí a pustí spojku, motor zhasne a na displeji se objeví příslušná zpráva. Když se pak rozsvítí na semaforu zelená, motor naskočí po vyšlápnutí spojky a jede se dál.

Ani rekuperační brždění není žádnou novinkou. Při brždění motorem se produkce aletrnátoru zvýší, aby maximálně využívala kinetickou energii a odlehčovala brzdám. Naopak při akceleraci výkon alternátoru může dočasně klesnout až k nule, což opět přispívá k příznivé spotřebě paliva.

Šéf vývojového týmu Dr. Ulrich Hackenberg předpovídá, že výroba vozu by se mohla rozběhnout již v únoru příštího roku. Ti, kteří prožívají extázi z řízení pouze u čerpací stanice, by se tak mohli dočkat svého nového favorita již za necelý rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo BlueMotion

bazar

VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 273 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 133 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků