VW Polo a Golf Style: fajnovky podle Karla Lagerfelda

Karl Lagerfeld je známým německým módním návrhářem. Tento obor s auty vskutku nemá mnoho společného, ovšem jen do doby, dokud se ten či onen návrhář na některém z aut nevyřádí. Stalo se to v minulosti již mnohokrát, ze všech případů vzpomeňme třeba Lamborghini Murcielago v edici Versace.

Jak ale i zmíněný případ naznačuje, prestižní módní návrháři obvykle spojují svá jména s prestižními automobilkami, ostatně jiní zákazníci by něco podobného ani neocenili. Takový Renault Master Ralph Lauren zní sice zajímavě, ale pracovitý stavař by zřejmě květinové ornamenty na sedadle z odolné textilie při práci neocenil.

Volkswagen a Karl Lagerfeld tedy na první pohled příliš dohromady nejdou, přesto tentokrát tento známý návrhář spojil své jméno s docela obyčejnými vozy - Polem, Golfem a Golfem Plus. Jedním dechem je ale třeba dodat, že jde opravdu spíše o spojení jmen či obchodních značek, chcete-li, neboť i přes slibný název edicí těchto vozů (jmenují „Style” a „Style-Plus”) jde spíše o akční nabídku výbavy navíc než nějakou módní kreaci. Inu, v Německu trh s auty nezažívá zrovna šťastné období, a tak se každý prodejní impuls hodí. A spojení dostupných vozů pro běžný lid s image výjimečného člověka může fungovat, zvlášť když je podtrženo znatelným zvýhodněním.

Edice Style pro Polo a Golf nabízí kola z lehkých slitin, přední mlhovky, zatmavená zadní skla a označení na karoserii. A to je všechno. Verze Style-Plus pak přidává ještě „šíbr” nebo panoramatickou střechu a lepší sadu kol z lehkých slitin.

Tyto verze jsou zatím k dispozici německým zákazníkům s cenou Pola Style startující na 14 075 Eur, kdy úspora proti poskládání stejné výbavy z ceníku činí 1 885 Eur. Golf Style začíná na 18 825 Eur s úsporou 2 335 Eur a pokud se rozhodnete pro paket Style-Plus, bude úspora ještě o 865 Eur vyšší. Pakety jsou k dispozici i pro Golf Plus a Golf Variant ve všech motorizacích, v jejich případě ale VW konkrétní ceny nezmiňuje.

Máte-li zájem o jakýsi „low cost style” zvučného jména (tedy nízkonákladový pro koncového zákazníka, aby Lagerfeld spojil své jméno s něčím podobným muselo stát jistě velké peníze), můžete vyrazit do Německa. Obě edice jsou v prodeji od 23. prosince.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo a Volkswagen Golf Style by Karl Lagefeld
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků