VW Polo 4. generace dorazil před 20 lety. Vytáhl trumfy, na kterých staví i nástupci

Při pohledu na výbavu a motory Volkswagenu Polo čtvrté generace se dnes už jenom pousmějeme. Před 20 lety však malý vůz patřil k tomu nejlepšímu na trhu.

Polo čtvrté generace přináší do své třídy novou míru komfortu. Vděčí za to především o 154 mm větší celkové délce. Důležitější však je, že o 53 mm se zvětšil rozvor, což se příznivě projeví ve velikosti interiéru, zejména u prostoru na zadních sedadlech.

Polo bude v nabídce ve čtyřech stupních výbavy (Basis, Trendline, Comfortline a Highline). Všechna Pola budou standardně vybavena ABS, posilovačem řízení, předními a bočními airbagy, otáčkoměrem a dalšími prvky.

TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline: Golfův revír

TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline: Golfův revír

Ve výbavě na přání najdeme prvky zvyšující bezpečnost i prvky zvyšující komfort. Volkswagen pro Polo nabízí jak ESP, tak brzdový asistent HBA. Na pohodlí posádky bude mít velký vliv možnost objednání nové poloautomatické klimatizace Climatic (směr vzduchu se nastavuje manuálně), v nabídce nechybí plněautomatická klimatizace Climatronic.

Při vstupu na trh budou nové Polo pohánět dva benzívové a jeden naftový motor.

  •     zážehový čtyřválec o výkonu 75 k
  •     zážehový tříválec o výkonu 65 k
  •     vznětový tříválec o výkonu 75 k

V lednu 2002 by nabídku motorů měla rozšířit další pětice pohonných jednotek. Budou mezi nimi i:

  •     zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva systému FSI o výkonu 85 k
  •     zážehový tříválec o výkonu 55 k
Omlazený Volkswagen Polo odhalil české ceny. Vejde se pod 350 tisíc korun

Omlazený Volkswagen Polo odhalil české ceny. Vejde se pod 350 tisíc korun

Polo se představí ve dvou základních karosářských variantách; jako tří a pětidvéřové. Tedy ve své tradiční podobě. Obě provedení se od sebe liší celkovým pojetí designu. Třídveřová verze v sobě nezapře své sportovní ambice, pětidvéřové Polo zase hraje na notu praktičnosti. Další karosářské varianty (sedan, kombi) na sebe jistě nedají dlouho čekat. Na českém trhu se nové Polo objeví na jaře příštího roku.

Článek vyšel v srpnu 2001. Dobový materiál připomínáme při příležitosti 20 let od spuštění webu Autorevue.cz

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků