VW Polo + 1032 koní = „stovka” za 2,3 sekundy

VW Polo + 1032 koní = „stovka” za 2,3 sekundy

Pokud toužíte po autě, které (alespoň v určitých ohledech) pojede jako ty nejlepší světové supersporty, nemusíte nutně přemýšlet, jak nejprve vydělat pár desítek milionů na jejich koupi. Jeden nadšenec (chtělo by se říci blázen a za chvíli pochopíte proč) totiž na loňské akci VW Blasen konané na EuroSpeedway Lausitz v německém Schipkau dokázal, že superrychlý vůz může vzniknout i na bázi docela obyčejného Volkswagenu Polo.

Stvořit toto malé monstrum jistě nebylo levné ani tak, ale dozajista nestálo tolik co třeba Bugatti Veyron. Přesto právě jeho dynamiky dosahuje, ba dokonce ji překonává (tedy alespoň do doby, než se z větší nebo menší části nerozpadne).

Celé dílo zkázy vzniklo z Volkswagenu Polo první generace, který byl doplněn o přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,9 litru a šestistupňovou manuální převodovku. Výkon pak míří na všechna kola přes připojitelný pohon typu Haldex, který pochází z Audi TT. Vše bylo samozřejmě řádně přepracováno, zejména motor. Ten pochází z dílen firmy AME Racing a po mnoha úpravách, zejména doplnění masivního turbodmychadla Garret, a otáčkoměrem končícím až na hodnotě 9 400 dosahuje fantastického výkonu 1 032 koní.

Dynamika vozu bere dech. Stovku dosáhne za 2,3 sekundy a čtvrtmílový sprint urazí za pouhých 9,39 sekundy. Maximální rychlost pak atakuje metu 300 km/h, ale ta jistě není největší předností vozu.

Pokud se příliš neorientujete v časech čtvrmílových sprintů, které jsou hlavně americkou zábavou, dá se ve zkratce říci, že jakýkoli čas pod 10 sekund je extrémně dobrý a dosahují jej pouze podobné specialitky. Každá deseinka sekundy pod tuto hranici pak znamená posun o třídu výše, čas pod 9,4 sekundy je tedy takřka z říše snů. Pro srovnání - zmiňovaný Veyron „udělá” 400 metrů za 10,2 sekundy, trochu „představitelnější” sporťák, současné Porsche 911 Carrera S, si u 400 metrů zapisuje hodnotu 11,7 sekundy a třeba BMW M3 E46 13,2 sekundy. Na rozdílech mezi těmito časy můžete vidět, o jak mnoho musí být toto Polo rychlejší než Veyron, aby dosáhlo o 8 desetin sekundy lepšího času na tomto krátkém sprintu.

A jestliže se vám něčemu takovému nechce věřit, prohlédněte si přiložená videa, kde můžete mj. vidět let Pola právě z VW Blasen 2009.

Tip: Přečtěte si také o dalším podobném díle, Saabu 99 Quattro Turbo se 700 koňmi výkonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo I AME Racing

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 174 746 km
Cena: 160 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 112 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2013
Stav: 138 876 km
Cena: 340 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 338 000 Kč
VW Golf 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 132 796 km
Cena: 153 000 Kč
VW Passat 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 172 512 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků