VW Polo + 1032 koní = „stovka” za 2,3 sekundy

VW Polo + 1032 koní = „stovka” za 2,3 sekundy

Pokud toužíte po autě, které (alespoň v určitých ohledech) pojede jako ty nejlepší světové supersporty, nemusíte nutně přemýšlet, jak nejprve vydělat pár desítek milionů na jejich koupi. Jeden nadšenec (chtělo by se říci blázen a za chvíli pochopíte proč) totiž na loňské akci VW Blasen konané na EuroSpeedway Lausitz v německém Schipkau dokázal, že superrychlý vůz může vzniknout i na bázi docela obyčejného Volkswagenu Polo.

Stvořit toto malé monstrum jistě nebylo levné ani tak, ale dozajista nestálo tolik co třeba Bugatti Veyron. Přesto právě jeho dynamiky dosahuje, ba dokonce ji překonává (tedy alespoň do doby, než se z větší nebo menší části nerozpadne).

Celé dílo zkázy vzniklo z Volkswagenu Polo první generace, který byl doplněn o přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,9 litru a šestistupňovou manuální převodovku. Výkon pak míří na všechna kola přes připojitelný pohon typu Haldex, který pochází z Audi TT. Vše bylo samozřejmě řádně přepracováno, zejména motor. Ten pochází z dílen firmy AME Racing a po mnoha úpravách, zejména doplnění masivního turbodmychadla Garret, a otáčkoměrem končícím až na hodnotě 9 400 dosahuje fantastického výkonu 1 032 koní.

Dynamika vozu bere dech. Stovku dosáhne za 2,3 sekundy a čtvrtmílový sprint urazí za pouhých 9,39 sekundy. Maximální rychlost pak atakuje metu 300 km/h, ale ta jistě není největší předností vozu.

Pokud se příliš neorientujete v časech čtvrmílových sprintů, které jsou hlavně americkou zábavou, dá se ve zkratce říci, že jakýkoli čas pod 10 sekund je extrémně dobrý a dosahují jej pouze podobné specialitky. Každá deseinka sekundy pod tuto hranici pak znamená posun o třídu výše, čas pod 9,4 sekundy je tedy takřka z říše snů. Pro srovnání - zmiňovaný Veyron „udělá” 400 metrů za 10,2 sekundy, trochu „představitelnější” sporťák, současné Porsche 911 Carrera S, si u 400 metrů zapisuje hodnotu 11,7 sekundy a třeba BMW M3 E46 13,2 sekundy. Na rozdílech mezi těmito časy můžete vidět, o jak mnoho musí být toto Polo rychlejší než Veyron, aby dosáhlo o 8 desetin sekundy lepšího času na tomto krátkém sprintu.

A jestliže se vám něčemu takovému nechce věřit, prohlédněte si přiložená videa, kde můžete mj. vidět let Pola právě z VW Blasen 2009.

Tip: Přečtěte si také o dalším podobném díle, Saabu 99 Quattro Turbo se 700 koňmi výkonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo I AME Racing
Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 51 057 km
Cena: 299 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2005
Stav: 127 019 km
Cena: 125 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 123 153 km
Cena: 320 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků