VW Polo + 1032 koní = „stovka” za 2,3 sekundy

Pokud toužíte po autě, které (alespoň v určitých ohledech) pojede jako ty nejlepší světové supersporty, nemusíte nutně přemýšlet, jak nejprve vydělat pár desítek milionů na jejich koupi. Jeden nadšenec (chtělo by se říci blázen a za chvíli pochopíte proč) totiž na loňské akci VW Blasen konané na EuroSpeedway Lausitz v německém Schipkau dokázal, že superrychlý vůz může vzniknout i na bázi docela obyčejného Volkswagenu Polo.

Stvořit toto malé monstrum jistě nebylo levné ani tak, ale dozajista nestálo tolik co třeba Bugatti Veyron. Přesto právě jeho dynamiky dosahuje, ba dokonce ji překonává (tedy alespoň do doby, než se z větší nebo menší části nerozpadne).

Celé dílo zkázy vzniklo z Volkswagenu Polo první generace, který byl doplněn o přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,9 litru a šestistupňovou manuální převodovku. Výkon pak míří na všechna kola přes připojitelný pohon typu Haldex, který pochází z Audi TT. Vše bylo samozřejmě řádně přepracováno, zejména motor. Ten pochází z dílen firmy AME Racing a po mnoha úpravách, zejména doplnění masivního turbodmychadla Garret, a otáčkoměrem končícím až na hodnotě 9 400 dosahuje fantastického výkonu 1 032 koní.

Dynamika vozu bere dech. Stovku dosáhne za 2,3 sekundy a čtvrtmílový sprint urazí za pouhých 9,39 sekundy. Maximální rychlost pak atakuje metu 300 km/h, ale ta jistě není největší předností vozu.

Pokud se příliš neorientujete v časech čtvrmílových sprintů, které jsou hlavně americkou zábavou, dá se ve zkratce říci, že jakýkoli čas pod 10 sekund je extrémně dobrý a dosahují jej pouze podobné specialitky. Každá deseinka sekundy pod tuto hranici pak znamená posun o třídu výše, čas pod 9,4 sekundy je tedy takřka z říše snů. Pro srovnání - zmiňovaný Veyron „udělá” 400 metrů za 10,2 sekundy, trochu „představitelnější” sporťák, současné Porsche 911 Carrera S, si u 400 metrů zapisuje hodnotu 11,7 sekundy a třeba BMW M3 E46 13,2 sekundy. Na rozdílech mezi těmito časy můžete vidět, o jak mnoho musí být toto Polo rychlejší než Veyron, aby dosáhlo o 8 desetin sekundy lepšího času na tomto krátkém sprintu.

A jestliže se vám něčemu takovému nechce věřit, prohlédněte si přiložená videa, kde můžete mj. vidět let Pola právě z VW Blasen 2009.

Tip: Přečtěte si také o dalším podobném díle, Saabu 99 Quattro Turbo se 700 koňmi výkonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo I AME Racing

bazar

VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 273 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 133 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků